לוקה דונצ'יץ': "המטרה שלי לעונה הבאה היא לזכות באליפות"

לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ' | Kevin C. Cox/Getty Images

בגיל 21 ואחרי פלייאוף ראשון בקריירה, הסלובני זוכה למחמאות מקיר וקיר ובארה"ב כבר רואים אותו מוביל את דאלאס מאבריקס לטבעת בשנים הבאות. במקביל, הוא שוב התעמת עם מרקוס מוריס מלוס אנג'לס קליפרס

(גודל טקסט)

השנה זה לא יקרה, אבל דאלאס מאבריקס בהחלט יכולה לראות את עצמה כמועמדת לאליפות תוך שנה או שנתיים. בסדרת הפלייאוף הראשונה של לוקה דונצ'יץ', הסלובני בן ה-21 סיפק מספרים נפלאים והוביל את קבוצתו לסדרה צמודה מול לוס אנג'לס קליפרס – זה אמנם הסתיים ב-4:2 לזכות הקבוצה מעיר המלאכים, אך כפי שכתבו ב-ESPN: "דאלאס יכולה לראות את עצמה זוכה באליפות בשנים הבאות".

במשחק הראשון בסדרה קלע דונצ'יץ' 42 נקודות – שיא נקודות לשחקן בהופעת בכורה בפלייאוף. במשחק הרביעי הוא סיים עם טריפל דאבל שכלל 43 נקודות וסל ניצחון עם הבאזר בהארכה, על אף שהיה בספק למשחק באותו יום לאחר שסובב את הקרסול, וגם במשחק השישי והאחרון, שהסתיים ב-97:111 לקליפרס, הוא קלע 38 נקודות, קטף 9 ריבאונדים ומסר 9 אסיסטים, כל זאת בלי השחקן השני הטוב ביותר של הטקסנים, קריסטפס פורזינגיס הלטבי.

לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ' | Kevin C. Cox/Getty Images

לכן, אם למישהו עוד היה ספק לגבי יכולתו של דונצ'יץ' להיות דומיננטי גם בשלבי ההכרעה, השנה הגיעה התשובה המוחצת מצד ילד הפלא הסלובני – מי שבהחלט עשוי לשלוט ב-NBA בשנים הבאות.

קוואי לאונרד, כוכב לוס אנג'לס קליפרס, אלוף NBA פעמיים ואחד שכבר כיכב בחמישיית העונה ונבחר ל-MVP של סדרת הגמר בשתי טבעות האליפות בהן זכה, החמיא: "הוא מאוד שקול, הוא סומך על הקבוצה שלו ויכול ללכת לנקודות שהוא אוהב ולסדר לחברים שלו סלים קלים. הוא גם אחד שקולע סלים קשים, הוא שחקן נהדר".

לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ' | Kevin C. Cox/Getty Images

מאמנו, ריק קרלייל, כמובן יכול להיות רק אסיר תודה על העובדה שיש לו כוכב כזה בקבוצה וכבר אמר בקצרה לקראת העונה הבאה: "יש לנו כל כך הרבה מזל שיש לנו אותו. עכשיו עלינו לעבוד כדי שיהיו סביבו השחקנים הנכונים".

גם פורזינגיס מאמין שהמאבריקס בדרך הנכונה: "זו דרך בכלל לא קלה ודרוש המון ניסיון כדי להצליח, אני בחיים לא ראיתי קבוצה שמשייטת לכל אורך הדרך…אבל אני כן מאמין שאנחנו בדרך הנכונה".

דונצ'יץ' סיכם: "המטרה שלי בתחילת כל עונה היא לזכות באליפות ואין מקום לשום תקווה אחרת", הצהיר מי שכבר זכה בכל תואר אפשרי עם ריאל מדריד וגם בזהב עם סלובניה באליפות אירופה.

דונצ'יץ' גם התייחס לעימות נוסף שלו עם מרקוס מוריס, שהלילה כבר הורחק. בפעם הקודמת, במשחק החמישי בסדרה, רמז הסלובני שזה היה ניסיון מכוון לפגוע בו: "זה היה מהלך נורא. מה אני יכול לומר? שני משחקים ברציפות שהוא עושה דברים כאלה. במשחק הראשון מאוד קיוויתי שזה לא היה מכוון, אבל תסתכלו גם על העבירה במשחק האחרון. אתם יודעים מה אני חושב".

לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ' | Kevin C. Cox/Getty Images

מוריס התגונן ואמר: "זו הייתה עבירה קשוחה והשופטים היו צריכים לקחת את ההחלטה הזו. דונצ'יץ' שחקן צעיר, אחד שהולך להיות הפנים של הליגה ולקחתי את כל הדברים האלה בחשבון. אני לא רוצה שאנשים ישחקו כדורסל ויחשבו שאפשר לפגוע באנשים, אבל אני אדם בוגר שעומד על שלו – כמו שאמרתי, לא ניסיתי לפגוע בו בכוונה וכולם יכולים להגיד מה שהם רוצים. אמשיך לשחק כמו שאני יודע ואני שמח שהקבוצה שלי ניצחה ועלתה לסיבוב השני".

מרקוס מוריס, לוקה דונצ'יץ'
מרקוס מוריס, לוקה דונצ'יץ' | Kevin C. Cox/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי