אדבאיו ודראגיץ' לא צפויים לחזור, הלייקרס יגמרו עניין?

באם אדבאיו | Kevin C. Cox/Getty Images

סנטר ורכז ההיט "בספק" למשחק השלישי בגמר ה-NBA, לראשון סיכוי גדול יותר להיות בסגל. וגם: בארה"ב ניתחו את השפעת אנתוני דייויס והאם מיאמי יכולה לעצור את הלייקרס בהגנה אזורית?

(גודל טקסט)

מיאמי היט חייבת לנצח את משחק מספר 3 הלילה (בין ראשון לשני) כדי להשאיר לעצמה איזשהו סיכוי בסדרת גמר ה-NBA וככל הנראה, היא תיאלץ להסתדר שוב בלי הסנטר והרכז הפותחים שלה. הקבוצה הגדירה את באם אדבאיו וגוראן דראגיץ' כ"בספק" למשחק ובארה"ב דווח כי השניים עושים מאמצים אדירים על מנת להיות כשירים, כאשר לאדבאיו, שסובל ממתיחה בצוואר כזכור, סיכוי גבוה יותר להיכלל בסגל בסופו של דבר.

ההיט הובסו במשחק הראשון ללא השניים ובמשחק השני אמנם הצליחו לתת פייט ולמנוע מלוס אנג'לס לייקרס לפתוח פער בלתי ניתן למחיקה, אך חסרונו של הסנטר, העוגן ההגנתי של מיאמי, נתן את אותותיו בעיקר בכל הנוגע להתמודדות עם אנתוני דייויס.

כמובן שגם במקרה של דראגיץ' מדובר בחלל גדול מאוד למלא: ג'ימי באטלר סיפק תצוגה נהדרת במשחק האחרון ולקח אחריות על ניהול ההתקפה, אולם ללא הרכז הסלובני, לקבוצה של אריק ספולסטרה יש פחות מה להציע מבחינת קליעה. "אפשר לשמוע את הכאב בקולו", אמר באטלר לתקשורת על חברו לקבוצה, "הוא מרגיש שהוא אכזב אותנו, אבל הוא לא. הוא סחב אותנו עד לכאן וזו החובה שלנו להחזיר לו עכשיו".

גוראן דראגיץ' | Kevin C. Cox/Getty Images

בינתיים, מבחינת כדורסל בארצות הברית עוסקים בעיקר בשני נושאים: ההשפעה של דייויס בסדרה והשמירה האזורית של מיאמי, שבניגוד לשלבים הקודמים בפלייאוף, פשוט לא מצליחה להתמודד עם הלייקרס ואולי אף משחקת לטובת הסגולים-זהובים.

רבים מאמינים כי הסדרה כבר הוכרעה וכי השאלה המעניינת היחידה שנותרה פתוחה, היא האם AD ייבחר לשחקן המצטיין על חשבון לברון ג'יימס. "השפעת הטרייד שהביא את דייויס ללייקרס מתעכלת במהלך סדרת הגמר. כרגע, הוא עדיין כינור שני ללברון. אבל לברון בן 35. דייויס בן 27, הוא העתיד", נכתב ב'בליצ'ר ריפורט'. "אנתוני דייויס לא פייר. הוא גדול מדי, חכם מדי, מוכשר מדי", צייץ קווין אוקונור מ"דה רינגר".

באותו אתר טענו לגבי ההגנה האזורית של מיאמי, זו שתסכלה את שחקני בוסטון סלטיקס בגמר המזרח, כי "היא מסייעת ללברון 'להיכנס לזון'". כאשר ג'יימס מנהל את התקפת לוס אנג'לס מאזור קו העונשין, בעוד דייויס ממתין על קו הבסיס ומסביב סוללת קלעים שאסור לעזוב, להיט אין סיכוי לתת מענה לכל האיומים. "כנראה שמיאמי עדיין תצטרך להשתמש באזורית כשתרצה להעביר הילוך, במיוחד בדקות ללא אדבאיו. אבל היא לא תצליח לנצח עם האזורית כשיטת ההגנה הראשית שלה, כפי שעשתה נגד בוסטון. לברון פשוט גדול מדי וחכם מדי, זה סיפור הקריירה שלו".

אנתוני דייויס, לברון ג'יימס
אנתוני דייויס, לברון ג'יימס | Douglas P. DeFelice/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי