הבית החדש: זה מה שמחכה לדני אבדיה בוושינגטון

דני אבדיה , בראדלי ביל , ג'ון וול | Getty Images / Sport1

הישראלי שנבחר במקום התשיעי בדראפט 2020 ישחק בעונה הבאה בבירת ארה"ב. כמה דקות הוא יקבל ואיך יעבוד החיבור עם וול וביל? על האתגר החדש של היהלום

(גודל טקסט)

חלום הילדות של דני אבדיה התגשם הלילה (בין רביעי לחמישי), כשאקס מכבי תל אביב נבחר במקום התשיעי של דראפט ה-NBA על ידי וושינגטון וויזארדס. אחרי שהישראלי דיבר על הכל במסיבת עיתונאים מיוחדת ובמקביל זכה לשבחים מאנשי המועדון, הגיע הזמן לערוך לכם היכרות עם קבוצתו החדשה של היהלום.

היסטוריה

האליפות האחרונה של וושינגטון הגיעה בשנת 1978, אז נקראה הוושינגטון 'בולטס' והכוכב הגדול של הקבוצה היה אלווין הייז, גדול הקלעים שלה עד עצם היום הזה. מאז, קבוצת הכדורסל מהבירה לא הצליחה לזכות באליפות. הכוכב הגדול ביותר ששיחק במועדון הוא מייקל ג'ורדן, שמונה בינואר 2000 לנשיא הקבוצה אחרי שפרש מכדורסל, וחזר מפרישה בפעם השנייה בקריירה, בספמבר 2001, למען "אהבת המשחק". MJ שיחק שתי עונות מלאות בוויזארדס, בהן קלע 21.5 נקודות למשחק לפני שתלה את הנעליים באופן סופי.

הקרב על הדקות

עוד לפני חלון ההעברות הסוער שאמור להיפתח ב-NBA בקרוב ולשנות, כרגיל, את מאזן הכוחות בליגה, על פי הסגל הנוכחי, שני שחקנים יילחמו עם אבדיה העונה על דקות משחק. הראשון, ג'רון רובינסון, בן 23 מצפון קרוליינה, נבחר בדראפט 2018/19 ומשחק בעמדת השוטינג גארד/סמול פורוורד. רובינסון רשם סיום מרשים לעונה בבועה באורלנדו כשקיבל 24 דקות למשחק ורשם ממוצעים של 9.4 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-2 אסיסטים ומחזיק בחוזה לעונה עם אופציה לעונה נוספת בוושינגטון. השני, טרוי בראון ג'וניור המוכשר בן 21 מלאס וגאס, נבאדה. בראון ג'וניור שנבחר בדראפט 2018/19 במקום ה-15, הוא שחקן כנף קלאסי ואתלט המשחק בעמדה מספר 3, העמדה המיועדת לאבדיה. בעונה שעברה הוא רשם עונת פריצה עם 10.4 נקודות 5.6 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים למשחק.

הכוכבים

ג'ון וול נבחר ראשון בדראפט 2010 ובמשך שבע עונות היה הכוכב הבלתי מעורער של הוושינגטון וויזארדס. הוא היה נכנס לארנה בריקודים, ותוך זמן יחסית קצר הצליח לשבור את כל שיאי האסיסטים של הקבוצה מהבירה ואפילו הוביל אותה לפלייאוף ארבע פעמים. הוא נבחר לאולסטאר ארבע פעמים ובמשך שבע עונות, היה הכוכב שוושינגטון חיכתה וקיוותה לו. בתחילת עונת 2017/18, זה גרם לבעלים של הקבוצה, טד ליאונסיס, להעניק לו חוזה לארבע עונות על סך 170 מיליון דולר, ואז הדעיכה התחילה.

באותה עונה, הרכז סבל מפציעות רבות בברך ושיחק רק ב-50% מהמשחקים של וושינגטון, שכמובן, פספסה את הפלייאוף. בעונה הבאה, הוא שיחק 32 משחקים לפני שקרע את האכילס ועבר ניתוח שהשבית אותו ל-12 חודשים, ומאז הוא מנסה להשתקם. ב-NBA יש סימני שאלה רבים סביב וול. מעבר לאופי הבעייתי עליו דובר לא מעט בשנים האחרונות, מצבו הגופני מדאיג והחוזה הנפוח שלו משאיר אותו בוושינגטון בעתיד הנראה לעין, אך לאורך טווח, לא ברור כיצד הרכז יחזור מפציעה, ואיך יתפקד ככינור שני לבראדלי ביל, אך על פי דיווחים, וול נחוש לענות למבקרים עם עונת קאמבק חלומית, ויוכל להעניק כלים רבים לקראת המשך הקריירה של אבדיה הצעיר בליגה הטובה בעולם.

בראדלי ביל, היה שנים בצילו של ג'ון וול בוושינגטון ולמרות הפוטנציאל ההתקפי שהיה ידוע לכולם מאז ומתמיד, הסקורר האדיר בן ה-27 מסנט. לואיס מיזורי, היה זקוק לפציעה של הרכז כדי לצאת לחופשי. בשתי העונות האחרונות, המספרים של ביל השתפרו בצורה משמעותית ובעונה שעברה הוא סיים עונת שיא בקריירה באסיסטים (6.1) ונקודות (30.5), כשהוא קולע ב-45.5 מהשדה ו-3 שלשות למשחק.

ביל סומן על ידי קבוצות רבות בליגה ככוכב שיכול להפוך קבוצת צמרת לקבוצת אלופה, אך כל זה תלוי בתוכניות של הוויזארדס לגבי עתיד הקבוצה בזמן הקרוב והכיוון אליו המועדון הולך, כשגם האפשרות לבנייה מחדש של סגל צעיר עומדת על הפרק.

המאמן

סקוט ברוקס, שהיה נחשב בעבר לאחד ממוחות הכדורסל המבריקים בליגה, עובר תקופה לא פשוטה בוושינגטון. לאחר תקופה שהתחילה מצוין באוקלהומה ונגמרה במפוח נפש עם פירוק השלישייה של ראסל ווסטברוק, ג'יימס הארדן וקווין דוראנט, המאמן החדש של אבדיה מצפה לעונת האיחוד של וול וביל ומקווה שיוכל להחזיר את הוויזארדס לפלייאוף אחרי שנתיים היעדרות.

ברוקס אמר לאחר הבחירה באבדיה: "הזריקה שלו לא רעה ואני בטוח שהיא עוד תשתפר. אני אוהב את חוכמת המשחק, הקשיחות ויכולת המסירה שלו, הוא שחקן שעולה על הפרקט ומשאיר את כל מה שיש לו. הוא יהפוך את האימונים והמשחקים שלנו לטובים יותר. מדובר בשחקן מאומן שמשחק עם תשוקה. אני חושב שהוא בשל לעזור לנו והוא הולך לקבל הזדמנויות להוכיח את עצמו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי