ברוקלין מלחיצה את היריבות: "הם מסוגלים לקלוע בכמויות"

קווין דוראנט, קיירי אירווינג | Omar Rawlings/Getty Images

אירווינג שבר שיא מועדון בנקודות בחג המולד, דוראנט הצטרף למועדון מכובד והנטס נראו כמו מועמדת ברורה לאליפות ב-95:123 על בוסטון. סטיבנס, המאמן שנכנע להם: "זו הקבוצה הכי עמוקה ב-NBA"

קבוצות: ברוקלין נטס
(גודל טקסט)

ברוקלין נטס קיימה שני משחקים בלבד מאז פתיחת העונה, אבל ב-NBA כבר מתפתח חשש רציני מפניה. אחרי שפירקה את גולדן סטייט ביום רביעי האחרון, הקבוצה של סטיב נאש המשיכה הלילה (בין שישי לשבת) לניצחון מוחץ נוסף על יריבה חזקה הרבה יותר – בוסטון סלטיקס, אותה הביסו הנטס במגרשה הביתי, 95:123.

מעבר לצוות מסייע עמוק וברמה גבוהה, כזה שמונה מספר שחקנים שביססו את מעמדם בעונה שעברה כמו ספנסר דינווידי, קאריס לוורט וג'ארט אלן, ברוקלין חזרה מהפגרה כששני כוכביה הבכירים בכושר שיא. קווין דוראנט, אחרי מעל שנה וחצי של היעדרות, נראה טוב בדיוק כפי שהיה לפני הקרע בגיד אכילס, בעוד קיירי אירווינג, שהחמיץ את מרבית העונה שעברה בגלל פציעה בכתף, פתח את העונה בסערה ומציג כושר קליעה לוהט.

אירווינג פגש הלילה לראשונה את האקסית והמטיר עליה 37 נקודות – שיא המועדון בברוקלין בחג המולד והכמות השנייה בגובהה אי פעם של שחקן בוסטון לשעבר במשחקו הראשון נגדה. הרכז הפך לראשון שקולע 35 נקודות ומעלה בלפחות 60% דיוק מהשדה בחג המולד מאז שדוראנט עשה זאת ב-2010, ושעות ספורות אחרי שדאנקן רובינסון השווה את שיא השלשות למשחק אחד בחג המולד, אירווינג הצטרף אליו בזכות שבע השלשות שקלע נגד הסלטיקס.

דוראנט, מצדו, הפך לאחד מארבעה שחקנים בהיסטוריה של ברוקלין (כולל התקופה של המועדון בניו ג'רזי) שרושם לפחות 50 נקודות בשני המשחקים הראשונים שלו בקבוצה והצטרף ברשימה לאירווינג (קלע 76 אשתקד), ג'ון וויליאמסון (54) ונייט ארצ'יבלד (52).

גם מאמנו לשעבר של "אנקל דרו", בראד סטיבנס, לא היה יכול להישאר אדיש לעוצמה של ברוקלין אחרי התבוסה הכואבת שספג: "הם מסוגלים לקלוע בכמויות. אני חושב שזו הקבוצה העמוקה ביותר ב-NBA ובוודאי מהווה חלק מהדיון על הקבוצה הטובה ביותר".

אירווינג נשאל לאחר המשחק האם קיבל תוספת מוטיבציה מהמפגש עם קבוצתו לשעבר, אותה עזב בטריקת דלת לפני שנה וחצי, אך במקום להתייחס לכך בחר להחמיא לחבריו: "אני פשוט אסיר תודה שכולנו בריאים ומסוגלים לשחק את המשחק האהוב עלינו. יצאתי למלחמה עם החבורה הצעירה הזו, שאני חייב להפסיק לקרוא לה 'צעירה' כי היא מתפתחת כל כך יפה ואני רוצה שהיא תמשיך להשתפר. נמשיך להישען אחד על השני כאחים על המגרש. ברור שלהתחרות נגד החבר'ה האלה (בוסטון), נגד המאמנים שהיו לי, זו גם ברכה. אנחנו עוד נפגוש אותם בהמשך, כך שאין לי מה להוסיף כרגע".

אירווינג. פתח את העונה בסערה | Brian Babineau/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי