אתם בחרתם: מותו הטראגי של קובי בראיינט היה האירוע המשמעותי של השנה

קובי בראיינט | Ronald Cortes/Getty Images

עוד לפני התפרצות הקורונה שהוציאה את הקהל מהמגרשים, התרסקות המסוק בו שהה כוכב לייקרס לשעבר ב-26.1 הובילה ליום אבל בינלאומי. משחקי השנה בארץ ובעולם: ה-2:8 של באיירן על ברצלונה וה-3:4 של מכבי ת"א על חיפה

(גודל טקסט)

שנת 2020 תיזכר לנצח כידועה לשמצה, בעיקר בשל משבר הקורונה שממשיך להשפיע על העולם כולו מדי יום ביומו. גם ענפי הספורט השונים חטפו מכה אנושה לאור הפסקה זמנית של הליגות והוצאת הקהל מהמגרשים, אבל עבור רובנו האירוע הטראגי ביותר שהתרחש בשנה האחרונה, היה עוד לפני התפרצות המגפה אי שם בחודש ינואר, ליתר דיוק ב-26.1 – יום מותו של קובי בראיינט מהתרסקות המסוק טראגית.

בראיינט היה בן 41 בלבד כאשר יצא עם מסוקו הפרטי לצד בתו ג'יאנה ועוד שבעה נוסעים נוספים. מזג האוויר הסוער גרם לטייס לסטות לכיוון הרי קליפורניה, וכאמור תוך זמן קצר התרסק, החל לעלות באש וכל נוסעיו נהרגו. אירוע זה נחקק לנצח עבור אוהדי הספורט בכל העולם והפך מעתה את ה-26.1 ליום אבל בכל העולם.

לקראת סוף 2020, נרשם עוד מקרה מוות כואב נוסף, שגרם גם הוא להד תקשורתי נרחב. ב-25.11 דייגו מראדונה, אחד הכדורגלנים הגדולים בכל הזמנים, מת בגיל 60 בעקבות אירוע לב בביתו. לאחר המוות הפתאומי, ההתאחדות הארגנטינאית החליטה לשנות את שם של הגביע על שמו, ואותו הדבר עשתה נאפולי עם אצטדיונה. מעבר לכך זכה האייקון הארגנטינאי לאינספור הספדים ואהבה מכל עבר והדור הצעיר הבין סוף סוף מהי הגדולה האמיתית של מראדונה.

אירועי השנה | ספורט1

אחרי ששקענו בעצב, נעשה מעבר חד למשחקי השנה. בישראל זה היה כמובן הניצחון 3:4 הענק של מכבי תל אביב על מכבי חיפה, שהופך אותו לאחד הגדולים בכל הזמנים גם בזכות משתנה שעד כה קיבלנו כמובן מאליו – הקהל. כמובן שגם אם המשחק היה מתקיים בדלתיים סגורות, הוא עדיין היה מקבל את הכבוד המגיע לו, אבל אחרי קרוב לשנה ללא קהל במגרשים, אי אפשר שלא לחטוף צמרמורת כשצופים פעם נוספת בתקציר ומעכלים את כל מה שקרה בסמי עופר.

משחק השנה באירופה דווקא היה ללא קהל, אבל גם הוא ייזכר לאורך שנים רבות לאחד המשחקים הגדולים של הכדורגל האירופי מאז ומעולם. באיירן מינכן וברצלונה נפגשו בליסבון במסגרת רבע גמר ליגת האלופות ובניגוד לשנים קודמות, הבווארים היו העדיפים, אבל אף אחד לא האמין שהמשחק יסתיים בתוצאה בלתי נתפסת של 2:8 לגרמנים, ממנו ברצלונה לא התאוששה עד היום וייתכן שישפיע עליה לעוד שנים ארוכות.

יונתן כהן
יונתן כהן | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי