בארה"ב התייחסו לבעיית הקליעה: "אבדיה צריך לעבוד על הטכניקה"

דני אבדיה | Ned Dishman/NBAE via Getty Images

בבלוג "Bullets Forever"', המסקר את הוויזארדס, התייחסו לסיבות לירידה באחוזי הקליעה ("ישר זורק את השלשות") ומצאו את הדבר שעליו לשנות ("יש סיבה שמאמנים מלמדים את כיפוף הברכיים")

(גודל טקסט)

כשהיא ברצף של שלושה הפסדים, וושינגטון ויזארדס יודעת שלא נותרו לה הזדמנויות רבות כדי להשתלב בקרבות הכניסה לטורניר ה"פליי אין", שדרכו אפשר להגיע לפלייאוף גם מהמקום התשיעי או העשירי. לאחר ההפסד לדאלאס מאבריקס, בבלוג "Bullets Forever", המסקר את הקבוצה מבירת ארה"ב, התייחסו לחלק מהבעיות של הקבוצה, וביניהן בעיית הקליעה של דני אבדיה, שבשלושת ההפסדים דייק רק בשתי זריקות מחוץ לקשת מתוך 15 ניסיונות.

בהפסד למאבריקס, הרוקי שיחק 39 דקות, הכי הרבה מבין חניכיו של סקוט ברוקס, אך הוא רשם את מדד הפלוס-מינוס הנמוך ביותר בקבוצה (19-) יחד עם ראסל ווסטברוק. לאחר המשחק, נכתב בבלוג המסקר את הוויזארדס כי "לאבדיה היה עוד ערב קשוח. נדמה שהוא איבד את הביטחון ביכולת שלו לקלוע מקשת השלוש, ועליו לעבוד מחדש על טכניקת הזריקה".

בהמשך, התייחסו לבעיה עצמה באופן בו הישראלי משחרר את הזריקה: "בניגוד לרוב הקלעים, אבדיה ישר זורק את השלשות, בלי הכיפוף של הברכיים. בתאוריה, זה מגביר את מהירות שחרור הזריקה, ומסייע לו להוציא זריקות לפני ששחקני ההגנה מגיעים אליו", כתב קווין ברום.

אבדיה במפגש הקודם נגד טורונטו | Ned Dishman/NBAE via Getty Images

אולם, מיהרו לסייג "עם זאת, יש סיבה שמאמנים מלמדים את כיפוף הברכיים. זה מייצר עבור גוף השחקן מכניקה טבעית של קפיצה. הכיפוף מביא את הרגליים והופך אותן לחלק מתנועת הזריקה, נותן לה כוח, ויוצר שטף בסדרת הפעולות הטבעית של הגוף- תפיסה, התכנסות, קפיצה ושחרור של הכדור. ללא הכיפוף, הגוף של אבדיה מתעוות כשהוא זורק- הזרועות והרגליים הולכים קדימה, והחלק האחורי של גופו נע אחורה. אי-שימוש ברגליים במהלך הזריקה מעלים ממנה את העוצמה והדיוק, וזה מתבטא בדעיכה באחוזי הקליעה שלו".

המשחק הבא של הוויזארדס יפגיש אותם עם טורונטו ראפטורס, שמגיעה לאחר תצוגת תכלית במשחקה האחרון נגד גולדן סטייט. הקנדים ממוקמים מקום אחד מעל וושינגטון, ותוצאת ההתמודדות עשויה להשפיע רבות על הסיכויים של שתי הקבוצות להשתלב במאבקי הכניסה לטורניר ה"פליי אין".

דני אבדיה | Ned Dishman/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי