בוקר כיכב, פול עקף את בראיינט, לברון תמך: סיכום משחק מספר 2

כריס פול ודווין בוקר | Ralph Freso/Getty Images

לאחר שעלו ל-0:2, בסאנס מרגישים את התואר הראשון אי פעם מתקרב. צמד הגארדים של המנצחת בעוד תצוגה היסטורית, CP3 גרם למלך לבחור צד בסדרה. מהצד השני, מילווקי מודאגת ממקרי העבר, יאניס יקבל יותר עזרה מחבריו?

(גודל טקסט)

כפי שזה נראה כעת, פיניקס סאנס נמצאת בדרך הבטוחה לאליפות ראשונה אי פעם. החבורה מאריזונה עלתה הלילה ליתרון 0:2 בסדרת גמר ה-NBA בזכות עוד מפגן עוצמה ביתי מול מילווקי באקס, שקירב אותה מרחק שני ניצחונות בלבד מתואר היסטורי ומרגש במיוחד.

אם וכאשר היא תזכה, האליפות של פיניקס תהיה חתומה על לא מעט שמות. אולם, נדמה כי שם אחד יזהר מעל כולם – זה של כריס פול כמובן. הגארד הוותיק שוב ניווט את המשחק של חבריו והוביל אותם פעם נוספת בתצוגה של רכז על, וקיבע את מעמדו חזק יותר ברשימת מוליכי הכדור הגדולים אי פעם.

שימו לב לנתון הבא: עם 8 האסיסטים שלו הלילה, CP3 עבר את קובי בראיינט והתייצב במקום ה-10 בטבלת מלכי האסיסטים של הפלייאוף בכל הזמנים. לפול יש כעת 1,041 בעוד לאגדת הלייקרס לשעבר יש 1,040. הבא ברשימה, אגב, הוא סקוטי פיפן עם 1,048, מספר שאותו פול עשוי לעקוף כבר במשחק מספר 3 בסדרה הנוכחית.

פיניקס סאנס | Christian Petersen/Getty Images

גם לברון ג'יימס, שהוא כידוע חבר טוב של פול בן ה-36, התרגש מהניצחון. "2 עברו, 2 נשארו", צייץ המלך ותייג את CP3, כשהוא לא מותיר מקום לספק מי הקבוצה הפייבוריטית שלו לזכייה בסדרה על אף העובדה כי פיניקס היא זו שהדיחה את ג'יימס והלייקרס בסיבוב הראשון של פלייאוף המערב.

קצת מספרים. פיניקס רשמה הלילה תצוגת שלשות מדהימה, על סף ההיסטורית. הסאנס צלפו 20 שלשות ב-50% בדיוק, כאשר דווין בוקר תורם שבע כאלה באחוזים מצוינים. זוהי הפעם השלישית בלבד בהיסטוריית סדרת הגמר שקבוצה אחת קולכת 20 שלשות ומעלה במשחק בודד, כאשר הקודמות לעשות זאת היו קליבלנד של לברון ג'יימס ב-2017 וגולדן סטייט ווריורס ב-2019.

מעבר לכך, בוקר ופול ממשיכים להוכיח כי הם אחד הצמדים הקטלניים שנראו בליגה בשנים האחרונות. השילוב בין הגארד הצעיר לוותיק למעשה הביא את מונטי וויליאמס עד לשלב הנוכחי, והשניים שברו הלילה שיא מדהים כשהפכו לשילוב הפורה ביותר אי פעם בשני משחקי הפתיחה של סדרת הגמר עם 113 נקודות משותפות (!). הלילה, ל-CP3 היו 23 נקודות בעוד בוקר הוליך את רשימת הקלעים עם 31 משלו.

והיה גם צד מפסיד. במילווקי יכולים להיות מודאגים בעיקר מהצוות המסייע, עקב העובדה שיאניס אנטטקומפו רשם עוד משחק מפלצתי עם 42 נקודות ו-12 ריבאונדים. למרות זאת, הצוות המסייע שלו לא הגיע הפעם לאריזונה ומי שבלט בחולשתו היה ג'רו הולידיי, שהובא לוויסקונסין על מנת לשדרג את הקו האחורי לאחר שאריק בלדסו המאכזב נחתך מהקבוצה בתום הכישלון אשתקד.

לרכז אומנם היו 17 נקודות אך הוא השיג אותן באמצעות מספרים לא מרשימים במיוחד, וזאת בלשון המעטה: 7 מ-21 מהשדה ושלוש ניסיונות בלבד מחוץ לקשץ, מתוכן רק אחת צללה פנימה. בכלל, עד כה בפלייאוף הולידיי מעמיד ממוצעים של 41.1% מהשדה, 28.9% משלוש ו-67.3% מקו העונשין בממוצע למשחק, אחוזים לא מספיק טובים עבור גארד פותח של מועמדת לאליפות. כעת, הבאקס יארחואת צמד המשחקים הבאים וינסו להפוך לקבוצה החמישית בלבד לאורך ההיסטוריה שמצליחה לחזור מפיגור 0:2 בסדרת הגמר לאליפות.

ג'רו הולידיי ויאניס אנטטקומפו מנסים לעצור את כריס פול | Ralph Freso/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי