אנטטוקומפו שלט בצבע והשתווה לאוניל, מאמן פיניקס התלונן

יאניס אנטטוקומפו | Justin Casterline/Getty Images

היווני הצטרף לסנטר כשני השחקנים היחידים עם שני משחקים רצופים של 40 נק' ו-10 ריב' ומעלה בסדרת הגמר. וויליאמס לא אהב את כמות השריקות לטובתו: "היו לנו 16 זריקות מהקו, אדם אחד קיבל 17". פרשן הגיב: "מגוחך"

(גודל טקסט)

מילווקי באקס השיגה הלילה (בין ראשון לשני) את ניצחון הבכורה שלה בסדרת הגמר ב-NBA, כשהביסה 100:120 את פיניקס סאנס במשחק הגמר הראשון שאירחה מזה 47 שנים. את הפרחים אלופת המזרח חייבת, באופן לא מפתיע, ליאניס אנטטוקומפו שרשם שורה סטטיסטית אדירה של 41 נקודות, 13 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, שלושה ימים אחרי שסיפק 42 נקודות ו-12 ריבאונדים במשחק השני בסדרה.

היווני השתווה לשאקיל אוניל והפך לשחקן השני בהיסטוריה שמסיים שני משחקי גמר רצופים עם 40 נקודות ו-10 ריבאונדים לפחות. אנטטוקומפו עומד על 103 נקודות עד כה בסדרה, הכמות הרביעית בגובהה אי פעם לכדורסלן בשלוש הופעותיו הראשונות במעמד גמר ה-NBA, אחרי וויליס ריד, אלן אייברסון וריק בארי. הלילה יאניס הפגין דומיננטיות אדירה באזור הצבע, משם קלע 28 נקודות.

"פשוט היינו צריכים לעשות הגנה יותר טובה, זה הכל", אמר אנטטוקומפו אחרי התצוגה המרשימה. "ניסיתי להתקרב לסל ולחדור כמה שיותר, לערב את כולם במשחק כמה שיותר וזאת המנטליות שאני רוצה לשחק איתה תמיד. אם אנחנו רוציםלתת לעצמנו הזדמנות לזכות באליפות, אנחנו חייבים להמשיך להאמין בהרגלים שלנו".

כוכב הבאקס הגיע הלילה 17 פעמים לקו העונשין, אחת יותר מכל שחקני פיניקס ביחד, מה שהרגיז את מאמן הסאנס מונטי וויליאמס שקצת סתר את עצמו: "אני לא מתכוון להיכנס לתלונות בפומבי על פאולים, אבל היו לנו 16 זריקות עונשין הלילה. לאדם אחד היו 17". טענותיו של וויליאמס גררו ביקורת מאחד הפרשנים, נייט דאנקן שצייץ: "זה די מגוחך מצדו. הסיבה לכך ששחקן אחד זרק 17 פעמים היא שחבורה של שחקנים בגובה 1.98 מ' נשלטו לחלוטין על ידו מתחת לטבעת. לא זוכר שיאניס קיבל שריקות קלות".

כריס פול הבהיר גם הוא שהקבוצה חייבת לעזור לדיאנדרה אייטון בשמירה על אנטטוקומפו, שנכון לעכשיו נראה בלתי עציר מבחינתה של אלופת המערב: "חייבים לבנות סיבבו חומה, איכשהו. צריך לגונן על אייטון יותר טוב ולא להשאיר אותו לבד במערכה. כשיאניס רץ לכיוונך בשיא המהירות, אין לך הרבה מה לעשות". וויליאמס סיכם: "אפשר לנתח את ההפסד הזה מכל מיני זוויות, אבל בסוף הם היו יותר אגרסיביים לפרקי זמן יותר ארוכים מאיתנו. ידענו שזה יקרה ולא הגבנו כמו שצריך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי