הולידיי זוכה לשבחים אחרי הניצחון הדרמטי בפיניקס, פול מסרב להיכנע

ג'רו הולידיי | Christian Petersen/Getty Images

גיבור ה-119:123 שהשלים מהפך בסדרת הגמר והציב את מילווקי באקס במרחק ניצחון מזכייה באליפות, סיפר על המהלך המנצח: "יאניס צרח הכי חזק שהוא יכול וקיבל כדור". הסאנס עשו היסטוריה והפסידו, לברון הגיע לעודד

(גודל טקסט)

המהפך של מילווקי באקס הושלם. הלילה (בין שבת לראשון) היא שבה לפיניקס אחרי שני ניצחונות ביתיים, הכניעה 119:123 את הסאנס, עלתה ל-2:3 בסדרת הגמר והמשמעות היא שאם היא תנצח גם את משחק הבית בלילה שבין שלישי לרביעי, היא תזכה באליפות השנייה בתולדותיה והראשונה מזה 50 שנה!

דווקא במשחק בו נקלעה מילווקי לפיגור של 16 נקודות כבר ברבע הראשון, היא הציגה בסופו של דבר את המשחק הפורה ביותר שלה בדרך לניצחון. יתרה מכך, היא אפילו עשתה היסטוריה: פיניקס סאנס הפכה הלילה לקבוצה הראשונה ב-NBA שמפסידה משחק פלייאוף וזאת על אף שהיא קלעה ב-55 אחוז מהשדה וב-60 אחוז מהקו.

ואם כבר היסטוריה, אז דבר נוסף שקרה הלילה לראשונה בהיסטוריית ה-NBA: מעולם לא היו שני שחקנים שקלעו כל אחד מעל 40 נקודות בשני משחקים לפחות באותה סדרת גמר: דווין בוקר קלע 42 נקודות במשחק מספר 4 ו-40 נקודות הלילה, יאניס אנטטוקומפו קלע 42 במשחק מספר 2 ו-41 במשחק 3. הלילה, לעומת זאת, קלע "רק" 32.

על הפרקט מיד עם סיום המשחק אמר ה"גריק פריק": "שמרנו על צורת המשחק שלנו והמשכנו להילחם גם בפיגור. אנחנו בסדרת גמר ה-NBA, אז צריך לתת את הכל וזה מה שכולנו עשינו. רק עוד ניצחון אחד, זה מה שנשאר לנו".

יאניס אנטטוקומפו ושחקני מילווקי | Christian Petersen/Getty Images

ג'רו הולידיי, שבנוסף ל-27 נקודות ו-13 אסיסטים גם חטף שלושה כדורים והאחרון שבהם דרמטי למדי, נשאל בסיום על המהפך שהסתיים בהטבעה מפלצתית של אנטטוקומפו: "בוק (דווין בוקר) הוא שחקן גדול, אבל גם אנחנו שיחקנו הגנה נהדרת, הצלחנו לעצור את המהלך ומהרגע שחטפתי את הכדור ויצאנו למתפרצת יאניס צעק לי הכי חזק שהוא יכול, עלה למעלה וקיבל את הכדור. אנחנו בסדרת הגמר ואני גאה בהגנה שלי, אבל אני גם רוצה לקלוע ולעזור לקבוצה להשלים את המשימה ואעשה את הטוב ביותר שלי עבור זה".

בצד המנוצח, כריס פול קלע 21 נקודות, אך 10 מתוכן היו ברבע האחרון ועד אז הוא התקשה מאוד להשפיע על המשחק, למרות תמיכה משמעותית מאוד לה זכה בארה"ב, באולם הביתי וגם מלברון ג'יימס שבכבודו ובעצמו הגיע לאולם כדי לעודד את פול לדבריו.

במסיבת העיתונאים לאחר המשחק, דווין בוקר נשאל עד כמה הוא מתוסכל עבור חברו הטוב כריס פול, שבגיל 36 מקווה לזכות באליפות הראשונה בקריירה שלו. הפעם, במפתיע, השיב הכוכב: "שאלה הבאה בבקשה".

ומה היה לכריס פול לומר? גם הוא דיבר בקצרה, אולם היה חד וברור: "אנחנו חייבים ללמוד מהמשחק הזה לקראת המשחק הבא. זה לא גמור ונצטרך להוכיח את זה במשחק מספר 6".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי