בזכות קאמבק ברבע הרביעי: גולדן סטייט עלתה ל-1:3 על ממפיס

play
קלע את כל הנקודות האחרונות של גולדן סטייט מהקו. קרי | GettyImages
שחקן ממפיס גריזליס ג'ה מוראנט אחרי שנפצע 00:17

הגריזליס נתנו פייט בלי מוראנט, אבל 8 נקודות רצופות של קרי במאני טיים (31) סידרו לווריירס 98:101 קשה ויתרון קריטי בסדרה

(גודל טקסט)

אחרי שפירקה את ממפיס 112:142 במשחק השלישי בסדרת חצי גמר המערב, גולדן סטייט אירחה הבוקר (שלישי) את ממפיס כשהיא פייבוריטית ברורה לעלות ל-1:3 בסדרה ולא בגלל התוצאה במשחק הקודם, אלא גם ובעיקר בגלל שהגריזליס חסרו במשחק הזה את כוכבם הגדול ג'ה מוראנט שנפצע במשחק הקודם. אלא שממפיס, שניצחה ללא הפסקה גם בעונה הסדירה בלי מוראנט, נתנה פייט אדיר לווריירס אך קרסה ברבע האחרון וגולדן סטייט גייסה את כל הניסיון שלה כדי לנצח 98:101 במשחק שבו היא הובילה לראשונה רק בדקה האחרונה ועלתה ל-1:3 קריטי בסדרה הזו. גולדן סטייט, שנקלעה כבר לפיגור דו ספרתי ברבע הרביעי, הידקה את ההגנה שלה ובדקות האחרונות ביצעה ריצת 0:11 כשכמעט כל הנקודות במאני טיים היו של סטף קרי, שנשלח לקו שוב ושוב.

סטף קרי גולדן סטייט מול דילון ברוקס ממפיס
קלע את כל הנקודות האחרונות של גולדן סטייט מהקו. קרי | GettyImages

קרי הוביל את הווריירס עם 31 נקודות באחוזים לא טובים (10 מ-25), אך היה זה שהבטיח את הניצחון במאני טיים עם 8 הנקודות האחרונות של קבוצתו. קרי הוסיף 8 אסיסטים ופיצה על יום חלש של תומפסון שהחטיא את כל 7 הזריקות שלו מחוץ לקשת ונעצר על 14. דריימונד גרין קלע 2 נקודות בלבד, אבל הוסיף 11 ריבאונדים וגם רשם חסימה קריטית על ג'ארן ג'קסון ג'וניור. ג'קסון היה המצטיין מנגד עם 21 נקודות ו-5 חסימות, אבל גם החטיא זריקות קריטיות במאני טיים. טיוס ג'ונס הוסיף 19 נקודות לממפיס וסטיבן אדאמס תרם 10 ו-15 ריבאונדים לגריזליס, שיקוו לקבל בחזרה את מוראנט במשחק הבא.

קוון לוני גולדן סטייט ג'ארן ג'קסון ג'וניור ממפיס
משחק מצוין שלו לא הספיק. ג'קסון ג'וניור חוסם את לוני | רויטרס

פתיחת המשחק של גולדן סטייט הייתה מזעזעת, כאשר היא מחטיאה את 15 (!) הזריקות הראשונות שלה מחוץ לקשת. ממפיס הייתה חזק בעניינים בזכות הגנה נהדרת, בעיקר של ג'ארן ג'קסון ג'וניור ולהפסקה היא ירדה ביתרון 3. ברבע השלישי התנהל משחק של חתול ועכבר, כאשר הווריירס מנסים לסגור את הפער. סל של לוני 3.5 שניות לסיום קבע 66:62 בלבד, אבל אז דזמונד ביין תפר שלשה משוגעת על הבאזר כמעט מהחצי והעניק לקבוצתו יתרון של 7 נקודות לקראת הרבע האחרון.

סטיבן אדאמס קלע בפתיחת הרבע הרביעי וסל של ג'ארן ג'קסון ג'וניור העניק לממפיס יתרון שיא של 67:78 כשנותרו קצת פחות מ-10 דקות לסיום המשחק המרתק הזה. אלא שאז גולדן סטייט החלה בריצה משלה, סטף קרי קלע 5 נקודות רצופות וג'ורדן פול השלים ריצה שקיזזה את הפיגור ל-82:81 בלבד. דילון ברוקס הגיב עם שלשה, אבל קליי תומפסון צימק ל-85:83. קייל אנדרסון קלע מנגד ואז שלשה נוספת של סטף קבעה 86:87 בלבד. הפיגור של הווריירס סוף סוף נמחק לחלוטין עם סל גדול של קרי שקבע 90:90, 3:25 דקות לסיום.

אלא שממפיס לא נבהלה. ג'ארן ג'קסון ג'וניור הנפלא חדר לסל והחזיר את היתרון לממפיס ומנגד קייל אנדרסון חסם את קליי תומפסון ו-וויגינס זרק איירבול מחוץ לקשת. תומפסון פיצה עם מהלך הגנתי נגדי כשחסם את ברוקס וגולדן סטייט קיבלה הזדמנות נוספת להשוות כשנותרו דקה ו-23 שניות לסיום המשחק. ביין שלך לקו את פול שקבע 92:93 וברוקס החטיא מנגד וגם הוסיף חטא על פשע כששלח לקו את סטף קרי, ש-45 שניות לסיום השלים מהפך וקבע 93:94 לגולדן סטייט – יתרון ראשון של גולדן סטייט במשחק. ג'ארן ג'קסון החטיא זריקה נוחה מנגד וקרי נשלח שוב לקו, שמר על קור רוח וקבע 93:96 לגולדן סטייט כשנותרו 25 שניות לסיום. ממפיס לקחה פסק זמן וחזרה ממנו עם סל של ברוקס, אך היא נאלצה שוב לשלוח לקו את קרי שאפילו לא מצמץ וקלע פעמיים. ג'ארן ג'קסון ניסה שלשת התאבדות, אבל נחסם על ידי גרין והווריירס ניצחו את המשחק הזה בקושי, אבל עלו ל-1:3 שממנו יהיה קשה עד בלתי אפשרי לממפיס לחזור.