הטריו ההתקפי חוזר: בארסה תשחק עם דמבלה, סוארס ומסי

ליאו מסי עם לואיס סוארס ועוסמאן דמבלה
ליאו מסי עם לואיס סוארס ועוסמאן דמבלה | Gettyimages

הצרפתי שחזר לשחק בשבת צפוי לקבל מקום בהרכב כדי "לחסל" את יונייטד במהרה. ואלוורדה יודע ששום דבר לא סגור: "ליונייטד יש היסטוריה עם הדקות האחרונות, אין בנו פחד". מסי מחפש שער ראשון ברבע הגמר מאז 2013

(גודל טקסט)
ברצלונה השיגה מקדמה מצוינת בשבוע שעבר כשניצחה 0:1 את מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד, אך בקבוצה זוכרים את ההפתעות הרבות שהיו השנה בליגת האלופות כמו גם את ההדחה בשלב רבע הגמר בעונה שעברה נגד רומא. המאמן ארנסטו ואלוורדה מתכנן הרכב התקפי במשחק הגומלין מחר (שלישי), וברצלונה תשחק עם עוסמן דמבלה, לואיס סוארס וליאו מסי.


הקשר הצרפתי החלים מהפציעה אחרי חודש ימים ופתח בהרכב הצעיר במהלך התיקו המאופס נגד הואסקה ביום שבת, אך היה מעט חלוד. נראה שמקומו של דמבלה מובטח אך עדיין קיים סיכוי קטן שפיליפה קוטיניו ישחק במקומו. למאמן אלופת ספרד יש שתי התלבטויות: ארתורו וידאל שמשחק נהדר לאחרונה או ארתור בקישור, וגם לגבי עמדת המגן הימני – סרג'י רוברטו או סמדו.


בעיתון "מונדו דפורטיבו" נכתב שהמשחק מחר נגד יונייטד הוא כמו גמר עבור ברצלונה ודמבלה עשוי לעשות את ההבדל. הצרפתי כבש העונה 14 שערים ובישל עוד שמונה, ובממוצע הוא מעורב בשער כל קצת יותר ממאה דקות. בעיתון "ספורט" צוין שואלוורדה רוצה לחסל כמה שיותר מהר את מנצ'סטר יונייטד ושהטריו ההתקפי של ברצלונה, שכבשו העונה כבר 80 שערים בכל המסגרות – יכול להיות קטלני. בארסה לא העפילה לחצי הגמר כבר שלוש עונות, מאז הטרבל בו זכתה עם לואיס אנריקה ב-2014/15.


"TRIDENT OF CHAMPIONS"

Valverde is thinking of lining up Dembélé with Messi and Luis Suárez to finish the Champions League quarterfinals as soon as possible #BarçaMUFC#fcblivepic.twitter.com/uDJp6XX47x

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 14 באפריל 2019


אלופת ספרד תשחק בהרכב אחר לגמרי בהשוואה ליום שבת. שניים שחוזרים לכשירות מלאה הם הקשר איבן ראקיטיץ' שבמשחק באנגליה רשם את משחקו המאה במפעל, ונעדר מהמשחק נגד הואסקה בשל חום גבוה, וכן סרג'י רוברטו שסבל מהתכווצות שרירים. השוער מארק אנדרה טר-שטגן ירשום את הופעתו ה-50 בליגת האלופות.  ליאו מסי קיבל טיפולים כדי לשפר את מצבו בגלל שהוא לא כשיר במאה אחוז למשחקים למרות שהוא מצטיין בהם. סרחיו בוסקטס וסמדו יאלצו להיזהר מכרטיס צהוב שימנע מהם לשחק בחצי הגמר.


ליאו מסי הוא מלך שערי המפעל השנה עם שמונה כיבושים בצוותא עם רוברט לבנדובסקי שסיים את דרכו בליגת האלופות, ויהיה חשוב לו לכבוש מחר, גם כדי לשפר את המספרים שלו בשלב רבע הגמר. הארגנטינאי לא הבקיע במעמד הזה כבר שש שנים, מאז שכבש נגד פ.ס.ז באפריל 2013. בארבעת משחקי הבית של ברצלונה נגד מנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות היא לא הפסידה. בארסה רשמה שתי תוצאות תיקו ושני נצחונות, ובעונת 1994/95 אף הנחילה ליונייטד את הפסד החוץ הגבוה ביותר שלה במפעל כשניצחה 0:4. בארסה לא הפסידה כבר 30 משחקי בית בליגת האלופות וניצחה ב-27.



ליאו מסי. שש שנים בלי שער ברבע הגמר (Gettyimages)


השוער טר שטגן דיבר במסיבת העיתונאים: "אנחנו רוצים בראש ובראשונה לשמור על שער נקי אבל ברור שיש לנו איכויות מקדימה, אנחנו רוצים לשחק את הכדורגל שלנו ולא נסתגר בהגנה. יש לנו עדיין שחקנים מעונת הטרבל אבל זה אחרת. בליגת האלופות הכל יכול לקרות, כבר ראינו את זה העונה". הגרמני החמיא לדויד דה חאה ואמר שהוא אחד מהשוערים הטובים ביותר בעולם כבר שנים ארוכות. על מנצ'סטר יונייטד: "יש לה שחקנים מאוד מהירים והם ירצו לסבך אותנו".


המאמן ארנסטו ואלוורדה הבהיר שברצלונה יודעת שהכל פתוח: "למנצ'סטר יונייטד יש סיפור מיוחד עם הדקות האחרונות, היא זכתה במפעל הזה בצורה הזו. מדובר בקבוצה איכותית. אין ספק לגבי מה שאמרתי לשחקנים, זה אבסורד לחשוב שיש לנו יתרון. נרצה לא לספוג אבל נגיע כדי לנצח. אין בנו פחד, רק מוטיבצייה". המאמן הוסיף שהוא מבין את התלונות של סולשיאר ושזה אבסורד שיש רק שישה בין שני המשחקים. על דמבלה: " זו אפשרות. יכול להיות שכן ויכול להיות שלא, הוא רק חזר לשחק בשבת ושותף ל-60 דקות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי