דל פיירו: "יובנטוס לא פייבוריטית. לא מדובר בקללה"

אלסנדרו דל פיירו
אלסנדרו דל פיירו | OLIVIER MORIN/AFP/Getty Images

כוכב העבר אמנם משוכנע: "זה עניין של זמן, הגביע ינחת בטורינו", אך מסביר שברצלונה, סיטי וליברפול טובות ממנה. על העונה שעברה: "ברגעי המפתח הקבוצה רשמה שלושה משחקים בינוניים". וגם: על רונאלדו והאיטלקיות

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)
ליגת האלופות נפתחת הערב (שלישי) ואחת הקבוצות שהכי רוצות לזכות במפעל היא יובנטוס, שתתארח מחר בספרד אצל אתלטיקו מדריד והודחה בשנה שעברה בשלב רבע הגמר. הספירה של הביאנקונרי נמשכת, כשמאז 1994/95 הם לא זכו בתואר, כשבאותו ערב גברו על אייאקס בדו קרב פנדלים. מי ששיחק באותו משחק היה אלסנדרו דל פיירו הצעיר שהחל את דרכו המרשימה במפעל. החלוץ, אוטוטו בן 45, יישאר לעד מזוהה עם יובנטוס ומגלה אופטימיות: הגביע ינחת בטורינו, זה עניין של זמן. מצד שני, הוא מסייג את דבריו ואומר שיובה לא פייבוריטית.


דל פיירו אמר: "אני נשאר אופטימי. הקבוצה שיחקה לאחרונה בשני גמרים, היא מנוסה ותחרותית. במוקדם או במאוחר יגיע הרגע הזה. אסור לדבר על הקללה, המציאות אומרת יותר מכך – בשנה שעברה ברגעי המפתח, נגד אתלטיקו מדריד ואייאקס – הקבוצה רשמה שלושה משחקים בינוניים מתוך ארבעה. צריכים מנטאליות מנצחת והרבה אומץ. זה לא היה במשחק נגד אייאקס, לא הצליחה לעשות את ההבדל".


נקודות לשיפור: "צריך לשפר את הכישרון של השחקנים, רכישת מנטאליות מנצחת. זו הדרך הטובה ביותר להגיע לתוצאה. אני גם יכול לומר מה פחות חשוב – האסתטיקה. לא חייבים לשחק כדורגל יפה". דל פיירו סייג ואמר שמבחינתו, ברצלונה, מנצ'סטר סיטי וליברפול פייבוריטיות לזכייה כשיובה נמצאת רק בשורה השנייה, וצריך לשים לב גם לריאל מדריד שתחזור חזקה.



שחקני יובנטוס מאוכזבים (AFP)


מי שהגיע לטורינו במיוחד כדי לזכות בליגת האלופות הוא כריסטיאנו רונאלדו. בשלב הבתים הוא הסתפק בשער בודד אך בנוק אאוט השתפר עם השלושער הנפלא נגד אתלטיקו ושער בכל משחק נגד אייאקס, מה שלא עזר. דל פיירו אמר עליו: "כריסטיאנו לבדו לא מספיק כדי לנצח, אבל אי אפשר לומר שהוא לא הראה מדוע עשו מאמץ ענק להחתימו. והוא יהיה טוב יותר העונה. בשנה שעברה הוא כבש במשחקי רבע הגמר וחשוב שעוד שחקנים יגיעו לרמתו".


על פאולו דיבאלה: "מבחינתי, הוא עדיין יכול להיות שחקן מכריע. הבעיה היא שזה לא תלוי רק בו, אלא בהזדמנויות שהיו לו ושיהיו לו. אסור לו לאבד את הביטחון. שחקן עם כישרון כזה לא יכול ללכת לאיבוד".


הליגה האיטלקית והאיטלקיות באירופה: "יובנטוס פייבוריטית לזכות בסקודטו אבל אני רואה את אינטר כיריבה הגדולה כ-"אנטי יובה". היא מזכירה לי את הקבוצה שהייתה לנו ב-2011. נאפולי משחקת נפלא ויש לה מאמן טוב. יובנטוס תעבור את שלב הבתים באירופה, כמובן, ולדעתי גם שלוש האחרות. תיקו יהיה טוב עבור יובה בספרד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי