זידאן: "אנחנו תמיד מתעלים במאני טיים ונעשה זאת גם הפעם"

זינדין זידאן
זינדין זידאן | PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP/Getty Images)

הבלאנקוס שהשיגו נקודה משש נמצאים עם הגב אל הקיר מול גלאטסראיי. הזאר יפתח בהרכב, קרוס ששב מפציעה ירשום את הופעתו המאה במפעל. פלקאו ייעדר בשורות המארחת. בנוסף: פ.ס.ז' ללא ניימאר הפצוע מתארחת בברוז'

(גודל טקסט)
המחזור השלישי בשלב הבתים בליגת האלופות יחל מחר (שלישי) כשבית שימשוך חלק ניכר מתשומת הלב הוא בית א'. הפרשנים שהעריכו כי פריז סן ז'רמן וריאל מדריד יטיילו בדרך לשלב שמינית הגמר טעו ובגדול. הבלאנקוס לחוצים מאוד לקראת המשחק בטורקיה נגד גלאטסראיי בעוד פ.ס.ז' יוצאת למשחק חוץ נגד ברוז' שמדורגת כרגע שנייה.


גלאטסראיי – ריאל מדריד
ריאל מדריד כבר ידעה משברים גדולים בשנים האחרונות אבל דבר כזה לא זוכרים בבירת ספרד – הקבוצה המעוטרת ביותר בליגת האלופות בסכנת הדחה מהמפעל כבר בשלב הבתים – "גמר בגיהנום באיסטנבול", כינו את המשחק בתקשורת. אמנם גם בעונת 2002/03 פתחו הבלאנקוס רק עם נקודה אחת משש, אלא שאז היה מדובר בשלב הבתים השני. זינדין זידאן מגיע למשחק הקרוב לחוץ מאוד, כשבתקשורת כבר עלו דיווחים על אפשרות שיפוטר אם יפסיד. מעבר לכך, ריאל בסגל חסר ללא גארת' בייל ולוקה מודריץ' שעדיין פצועים וכמוהם גם לוקאס ואסקס ונאצ'ו (מרקו אסנסיו ייעדר עד אפריל).


במשחק האחרון שלה על אדמת טורקיה, השיגה ריאל מדריד ניצחון מוחץ 1:6 על גלאטסראיי, אך בשני המשחקים שלפני כן היא הפסידה. מעבר לכך, הקבוצה של זיזו לא ניצחה בשלושת המשחקים האחרונים בליגת האלופות (הרצף הכי גרוע שלה מאז 2012/13) וחוששת להשוות את הרקורד המפוקפק שרשמה בין נובמבר 2005 לספטמבר 2006, הימים בהם כשלה הקבוצה בשלב שמינית הגמר.



אדן הזאר. ריאל מדריד זקוקה לו ( PIERRE-PHILIPPE MARCOU / Contributor)


מי שיחזרו להרכב הם דני קרבחאל ורפאל וראן, שנחו ביום שבת וכך גם אדן הזאר, לו הקבוצה זקוקה יותר מכל, כשעד כה הבלגי לא עמד בציפיות וכבש שער בודד, וגם טוני קרוס שהתאושש מפציעה. עבור הגרמני מדובר בציון דרך יפה, כשירשום את משחקו המאה בליגת האלופות. קרוס יהיה השחקן הגרמני החמישי שעושה זאת לאחר אוליבר קאן, פיליפ לאם, בסטיאן שוויינשטייגר ותומאס מולר.


הטורקים רחוקים גם הם משיאם ומדורגים רק במקום החמישי בליגה. מה שכן, גלאטסראי מגיעה למשחק במצב רוח טוב לאחר שקטעה רצף מתסכל של שלוש תוצאות תיקו רצופות בליגה עם ניצחון 2:3 על סיבאספור כאשר החלוץ פלורין אנדונה הבקיע צמד – שעריו הראשונים במועדון. רדמל פלקאו שלא שיחק מאז המחזור השני בליגת האלופות, נמצא בספק גדול לקראת המשחק.


לקראת המשחק, זידאן דיבר במסיבת העיתונאים והבטיח שריאל תתעלה במאני טיים: "אנחנו תמיד עושים זאת וזה מה שאנחנו רוצים גם הפעם. התחלנו רע בליגת האלופות, אבל יש לנו משחק שבו אנחנו צריכים להוכיח את עצמנו וזה מה שנעשה".


האם המשחק הוא גמר: "זה תמיד ככה. אני כאן כבר 18 שנים וחוויתי את זה גם כשחקן. יהיה לחץ, אבל אנחנו מכירים את הסיטואציה ורק צריכים להתכונן למשחק. מה שיקרה מחר לא ישנה, יש עוד הרבה משחקים".


סרחיו ראמוס. הגן על זידאן (Denis Doyle/Getty Images)
סרחיו ראמוס. הגן על זידאן (Denis Doyle/Getty Images)


ראמוס הגן עליו: "תמיד יש את הדיבורים על כך שצריך להחליף את המאמן. אני לא חושב שממעיטים בערכי, אבל מה שהיה נשאר בעבר. בכדורגל תמיד שוכחים מה עשית, אלה החיים. לא אגיד שלא מפריע לי מה שאומרים, כי זה מפריע לי, אבל אני לא יכול למנוע מאנשים להביע דעה. אני רק צריך לעשות את המקסימום ולחשוב חיובי".


פתיחה רעה כמו בעונה שעברה: "זה לא נכון ואי אפשר לדבר על העונה הקודמת. זה קורה מדי פעם, לא תמיד אתה מצליח לשחק טוב. אנחנו ריאל מדריד ואסור לנו לעשות טעויות, מה שצריך זה לנסות לצמצם את כמות הטעויות. אנחנו לא מרוצים מהמשחק האחרון, אבל כעת ננסה לתת הופעה גדולה".


יתעלו במאני טיים? שחקני ריאל מדריד מאוכזבים במאיורקה (Alex Caparros/Getty Images)
יתעלו במאני טיים? שחקני ריאל מדריד מאוכזבים במאיורקה (Alex Caparros/Getty Images)


הזאר, ויניסיוס וקורטואה המאכזבים: "זה לא המצב. יש כאן קבוצה, לא צריך להצביע על אף אחד ספציפית. האחריות היא שלי ואני סומך על הסגל".


האם המעמד שלו בסכנה: "אני מדבר עם השחקנים שלי על העפלה לשלב הבא. אנחנו יודעים שהמשחק מחר חשוב בשביל זה. אתם אלה שיוצרים את הסיטואציה, שמדברים על החלפת המאמן ועל הרבה דברים. אני אוהב גם את המצבים הקשים, לא הכל יכול להיות ורוד. צריך לעמוד בזה ולהראות אופי".



ברוז' – פריז סן ז'רמן
אלופת צרפת רוצה לשמור על המאזן המושלם בשלב הבתים (שני ניצחונות בלי אף שער חובה) כשגם את הליגה המקומית היא מוליכה בקלילות. אמנם ניימאר, שסיים לרצות את עונש ההשעייה במפעל – לא ישחק בשל פציעה, אך פריז נהנית מכושר מצוין של אנחל די מאריה שכבש צמד במהלך ה-1:4 על ניס, כאשר גם קיליאן אמבפה ומאורו איקרדי כבשו וצפויים לפתוח ב-11 של תומאס טוכל.



אנחל די מאריה. הצרפתים במצב נפלא בבית א' ( THOMAS SAMSON / Contributor)


סגנית אלופת בלגיה לא חוששת מאף יריבה, בטח לא לאחר שהריחה את הניצחון בבירת ספרד עם יתרון כפול 0:2 על ריאל מדריד, אך ספגה שער שוויון מאוחר. החלוץ עמנואל בונאוונטורה שהבקיע פעמיים באותו ערב יהיה במוקד. ברוז' לא הפסידה כבר שישה משחקים ברציפות במפעל. הקבוצה השתלטה על פסגת הליגה ללא הפסד והיא מחזיקה בפער של שלוש נקודות על פני השנייה בטבלה סנטאדרד ליאז' לה משחק עודף.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי