אתגר החוץ של ה-M-S-G, טוטנהאם רוצה את אלנייה

לואיס סוארס, ליאו מסי
לואיס סוארס, ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP/Getty Images

לאחר שהשתלטה על המקום הראשון בליגה, ברצלונה "רוצה פסגה אחרת" כפי שנכתב בעיתונים הבוקר. הקשר הספרדי לא נכלל בסגל מאז מחזור הפתיחה. כמה זמן מסי, סוארס וגריזמן לא כבשו באירופה מחוץ לקאמפ נואו?

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
לאחר שהעפילה לפסגה בספרד לראשונה העונה ביום שבת לאחר הניצחון 0:3 במשחק החוץ באייבר, ברצלונה "רוצה פסגה אחרת" כפי שנכתב בשער "ספורט" הבוקר (רביעי). אלופת ספרד רוצה לנצח את סלאביה פראג בליגת האלופות ולהעפיל למקום הראשון בבית. בספרד עוד נכתב כי בארסה לא רוצה לאבד מהקצב שלה ושהעובדה כי הקלאסיקו לא ישוחק בשבת הקרובה דוחה את הצורך של ארנסטו ואלוורדה ברוטציות.


ההתקפה של ברצלונה נראתה נפלא בניצחון האחרון כאשר לראשונה שיחקו יחד ליאו מסי, אנטואן גריזמן ולואיס סוארס. כעת, בפני טריו ה-M-S-G יש אתגר חדש: לשבור את הבצורת מחוץ לליגת האלופות. מן הסתם, הפוקוס הוא על החלוץ האורוגוואי. סוארס כבש העונה שבעה שערים והיה מכריע גם בניצחון על אינטר, אלא שהקללה במשחקי החוץ באירופה עדיין רודפת אותו. מאז ה-16 בספטמבר 2015 (נגד רומא) – הוא לא כבש במשחק חוץ. ארבע שנים ולא פחות מ-19 משחקים. מעבר לכך, ב-19 משחקיו הראשונים בצ'מפיונס במדי בארסה כבש 15 שערים, ומאז הרקורד שלו דעך. בשתי העונות האחרונות הסתפק בשער בודד ובסה"כ הבקיע 22 שערים ב-50 משחקי צ'מפיונס עם בארסה.


במקרה של מסי, הקפטן לא הבקיע בכל ארבעת משחקי החוץ האחרונים, מאז מצא את הרשת נגד פ.ס.וו איינדהובן – הואלא הצליח לכבוש מול ליון, מנצ'סטר יונייטד וליברפול בעונה שעברה וכן נגד בורוסיה דורטמונד העונה. גריזמן לא כבש במשחק חוץ בצ'מפיונס מאז ה-21 בפברואר 2017, כשפגש את באייר לברקוזן. לזכותו ייאמר כי ב-2017/18 אתלטיקו מדריד נשרה כזכור לליגה האירופית, והוא כבש בחצי הגמר באימרויות נגד ארסנל וגם צמד בגמר.




קלמנט לנגלה אמר: "כל משחק בליגת האלופות חשוב. סלאביה השיגה תיקו מול אינטר והקשתה על דורטמונד. זה שונה מהמשחק נגד אייבר אבל בטוח שיהיה לא קל. אנחנו טובים יותר מאשר בתחילת העונה. אני מרגיש בנוח מאוד עם הקבוצה, המאמן, אנשי המועדון, יש לי מקום טוב ואני יכול להשתפר. אני מעדיף לסיים משחק עם שער נקי מאשר לבשל". הבלם התייחס גם לחבריו הצרפתים: "אומטיטי ספג מכה, זה אמצעי זהירות, הוא יהיה בסדר. גריזמן? אני מאוד שמח עבורו, אי אפשר לערער עליו, הוא היה מעולה נגד אייבר. יש לנו שלישייה חזקה בהתקפה".


מי שלא יעזור לקבוצה הערב הוא קרלס אלנייה, הקשר הצעיר ששוב לא נכלל בסגל. הקשר שיחק מחצית אחת במדי בארסה, במחזור פתיחת הליגה נגד אתלטיק בילבאו, ומאז נעלם. ב"מונדו דפורטיבו" דווח כי טוטנהאם מגלה עניין בקשר בן ה-21, ובכלי התקשורת באנגליה הוסיפו כי התרנגולים שוקלים "להמר עליו" וינסו לרכוש אותו – קנייה ולא השאלה. סעיף השחרור שלו עומד על 75 מיליון יורו. בארסה שוקלת אפשרות למכירה עם סעיף רכישה, כשבינתיים בטיס שניסתה לצרפו בקיץ גם כן עוקבת אחרי מה שקורה ותשמח לקבל אותו בהשאלה בינואר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי