פאטי: "חשבתי לעצמי – 'מה עשיתי עכשיו?' זו הגשמת חלום"

אנסו פאטי
אנסו פאטי | ISABELLA BONOTTO / Contributor

ילד הפלא של ברצלונה שיתף בתחושותיו לאחר שהפך לכובש הצעיר אי פעם ליגת האלופות, ואלוורדה החמיא: "הוא סקורר טבעי". המאמן בטוח לגבי קיום הקלאסיקו: "אין לי ספק שישוחק"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה עשתה את העבודה אמש (שלישי) באצטדיון הסן סירו ויצאה עם שלוש נקודות, אחרי ניצחון 1:2 על אינטר משערים של שחקני הבית קרלס פרס ואנסו פאטי. גם ללא ליאו מסי, ג'רארד פיקה וסרג'י רוברטו שנשארו לנוח בספרד ובלי לואיס סוארס ופרנקי דה יונג שעלו מהספסל רק בדקה ה-62, הקטלונים הדיחו את הנראזורי מליגת האלופות.

המאמן ארנסטו ואלוורדה החמיא לשחקניו על היכולת הגבוהה נגד יריבה שמבחינתה המשחק היה קריטי על מנת לשרוד במפעל ולהעפיל לשלב הבא: "עשינו המון שינויים, עלינו במערך אחר שהתאים לשחקניו שהיו לנו. בהתחלה היה לנו קשה לצאת מאחור, כשהם לחצו אותו, אבל בהמשך צברנו ביטחון והשתלטנו על מרכז השדה. גם היינו עירניים ללוקאקו ולאוטרו. זה היה משחק תובעני והשחקנים, שחלק מהם שיחק לראשונה בליגת האלופות, הגיבו בצורה נהדרת בסיטואציה קשה. אנחנו שמחים מאוד".

כאמור, שני השערים של בארסה הגיעו מרגליים של שחקני בית, כאשר אנסו פאטי בן ה-17 ו-40 יום עשה היסטוריה פעם נוספת והפך לכובש הצעיר בהיסטוריה של ליגת האלופות: "הייתי מופתע כשהבקעתי, כי כל האצטדיון השתתק", סיפר פאטי לאחר המשחק, "חשבתי לעצמי 'מה עשיתי עכשיו?'. זו הגשמת חלום, הכל קורה מהר מאוד. אני צריך להמשיך ליהנות וללמוד מהגדולים. בכל פעם שאני מקבל הזדמנות, אני מנסה לנצל אותה, דרך שערים או לפחות באמצעות עבודה קשה".

שחקני ברצלונה חוגגים בסן סירו (ISABELLA BONOTTO/AFP via Getty Images)
שחקני ברצלונה חוגגים בסן סירו (ISABELLA BONOTTO/AFP via Getty Images)

ואלוורדה התייחס לילד הפלא ולכובש השער הראשון קרלס פרס: "הם שני שחקנים צעירים, אפילו צעירים מאוד במקרה של אנסו. עמדה מולם הגנה מנוסה שלא סופגת הרבה. יש לקרלס את היכולת לכבוש. אנסו סקורר טבעי. אנחנו מאוד אוהבים לנצח עם שערים של שחקני בית".

תוצר אחר של ה"לה מאסיה" שקיבל הזדמנות וגמל למאמן ביכולת טובה היה קרלס אלניה: "זה לא מפתיע אותי, הוא שחקן נהדר", אמר ואלוורדה. "יש לנו המון שחקנים במרכז השדה ולכן לא יכולתי לתת לו את הדקות שרציתי עד עכשיו, אבל הוא שימושי מאוד מבחינתנו ועוד יתרום בעתיד, אין לי ספק".


"מאוד אוהבים לנצח משערים של שחקני בית". ואלוורדה (ISABELLA BONOTTO/AFP via Getty Images)

למרות הניצחון, הבאסקי הזהיר מפני שאננות בהמשך והזכיר את מה שקרה לברצלונה בעונה שעברה: "אני עוד לא זכיתי בליגת האלופות. אסור שיהיו לך ימים רעים במפעל הזה. ליברפול הפסידה שלושה משחקים בשלב הבתים, לנו זה לא קרה בשנתיים שלפני כן, הפסדנו רק משחק אחד וליברפול זכתה. זה מפעל שונה מהליגה, הוא מעניש אותך על כל רגע של חולשה".

לסיום, המאמן הביע ביטחון לגבי קיום הקלאסיקו, על רקע איום המפגינים לעצמאות קטלוניה לטרפד את המשחק הגדול: "אנחנו הולכים רחוק מדי עם הנושא הזה. אין לי ספק שהמשחק יתקיים באופן סדיר ושיהיה חופש ביטוי באצטדיון כמו תמיד. הגיע הזמן שנקיים כבר את המשחק, אנחנו מדברים על זה מאז אוקטובר". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי