מכה קשה לאתלטיקו לפני ליברפול: ז'ואאו פליקס סובל מדלקת גרון

ז'ואאו פליקס
ז'ואאו פליקס. זכה בפרס בשנה שעברה | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

כוכב הקולצ'ונרוס החלים מפציעה ברגל, אך צפוי להיעדר עקב מחלה. לעומתו, דייגו קוסטה שב לאימונים. סאול על היריבה: "מדהים לראות אותם לוחצים, הם כמו חיות". קלופ: "מאוד מעריך את סימאונה"

(גודל טקסט)

פגרת החורף השנתית של ליגת האלופות תסתיים מחר (שלישי) ואנו נזכה לשני משחקי ענק. בגרמניה תארח בורוסיה דורטמונד את פריז סן ז'רמן ובספרד ייערך הקרב בין אתלטיקו מדריד אלופת אירופה ואלופת אנגליה שבדרך, ליברפול.

הקולצ'ונרוס נמצאים בעיצומו של משבר: ניצחון אחד בלבד יש לאתלטיקו בשבעת משחקיה האחרונים בכל המסגרות, 0:1 לא משכנע על גרנאדה, ובין השאר היא הפסידה ברצף זה לריאל מדריד בדרבי והודחה מהגביע על ידי קולטורל לאונסה מהליגה השלישית. בשבת היא דווקא הציגה יכולת מעודדת במשחק החוץ הקשה נגד ולנסיה, אבל פעמיים איבדה יתרון וסיימה ב-2:2.

אם לא די בצרות של דייגו סימאונה, הוא גם יחסר מחר את הכוכב הגדול שלו, ז'ואאו פליקס. הפורטוגלי בן ה-20 שהגיע להחליף את אנטואן גריזמן בקיץ תמורת 126 מיליון יורו, לא התאושש ממחלה על פי "גול.קום" ויחמיץ את התמודדות. פליקס, שנפגע ב-0:0 נגד לגאנס ב-26 בינואר, החמיץ את שלושת המשחקים האחרונים בעקבות פציעה ברגל, כשהמטרה של אנשי המועדון הייתה לכשירו למשחק נגד ליברפול – אלא שעל פי "גול", על אף שהתאושש מהפגיעה בשריר, סובל מדלקת בגרון ולא יוכל לעמוד לרשות צ'ולו. מי שעוד יחסר הוא הקטור הררה שסובל גם כן ממחלה וכן ייעדר המגן הימני, האנגלי קיירן טריפייר שמכיר היטב את ליברפול משנותיו בטוטנהאם, אולם מחלים מניתוח במפשעה. לעומתם, דייגו קוסטה, שסבל מפריצת דיסק בחודשים האחרונים, נצפה היום באימון אתלטיקו ונראה כי ייכלל בסגל.


דייגו קוסטה באימון היום (PIERRE-PHILIPPE MARCOU/AFP via Getty Images)

סאול ניגס, שרשם העונה יותר הופעות ליגה מכל שחקן שדה אחר של אתלטיקו מדריד, החמיא ליריבה: "שחקני ליברפול לוחצים כמו חיות, מדהים לראות את זה. זו קבוצה מאוד שלמה, אך יותר קשה לה להתמודד מול הגנה נסוגה כי האיכות באה לידי ביטוי בעיקר בהתקפות מעבר. צפיתי במשחק האחרון נגד נוריץ'. אם לא ההשתלטות המרהיבה של מאנה, הם לא היו מנצחים את המשחק. זו קבוצה שניצחה בהרבה משחקים שאולי היא לא הייתה צריכה, כך שזה מעיד על העוצמות והאופי שלהם. לא מדובר במזל אלא בעבודה קשה, הקרבה והבנה שאסור לוותר על שום כדור בשום סיטואציה".

למרות כל זאת, מנג'ר ליברפול יורגן קלופ – קבוצה שלקחה 103 מתוך 105 הנקודות האחרונות בפרמיירליג ושברה את שיא חמש הליגות הבכירות כשניצחה 25 מ-26 משחקים בפרמיירליג וטרם הפסידה העונה, למעט בליגת האלופות לנאפולי במחזור הראשון של שלב הבתים בספטמבר – הרעיף בשבחים על סימאונה ואתלטיקו: "יש קיווי דמיון בין נוריץ' לאתלטיקו מדריד, כך שהמשחק נגד נוריץ' היה הכנה ממש טובה עבורינו. אבל אתטליקו היא קבוצה פיזית מאוד מסודרת וטובה בהתקפות מתפרצות. תודה לאל שאנחנו רגילים לסגנון כזה ואנחנו מצפים לזה. אם יש קבוצה שיודעת לשחק על תוצאה, זו אתלטיקו מדריד. אני מאוד מעריך את דייגו סימאונה, הוא מאמן שמנסה את הכל כדי לנצח".

ליברפול לא הרשימה ביום שבת ב-0:1 על נועלת הטבלה נוריץ', אבל גם ביכולת בינונית נהנתה משער ניצחון של סאדיו מאנה כדי להגדיל את הפער בפסגת הפרמיירליג ל-25 נקודות, הפרש היסטורי. ליברפול, כידוע, הגיעה לנוריץ' לאחר שבועיים של מנוחה, כך ששחקניו של קלופ מגיעים רעננים ועל כך הוא גם אמר בשבת: "השחקנים נחו, הטעינו מצברים והתאוששו. נוכל להרוויח המון מהמנוחה הזו".

קלופ גם אישר בשבת כי סאדיו מאנה, שרק עלה מהספסל כדי להכריע את ההתמודדות, התאושש מהפציעה לחלוטין והיה כשיר ל-90 דקות, אבל רק עלה מהספסל כדי שלא לסכן אותו לקראת המשחק מול אתלטיקו. מכאן שהסנגלי יפתח בהרכב מחר לצדם של הכוכבים האחרים, רוברטו פירמינו ומוחמד סלאח. גם פאביניו, עליו אמר קלופ דברים דומים, אמור לשוב להרכב ונראה כי יחליף את נאבי קייטה שפתח בשבת בליגה. השחקן היחיד שייעדר הוא שרדאן שאקירי הפצוע.


מאנה מכניע את נוריץ'. המומנטום האדיר יימשך? (Julian Finney/Getty Images)

במסגרת ליגת האלופות, ליברפול ואתלטיקו נפגשו רק פעם אחת וזה קרה בעונת 2008/09, ושני המשחקים בשלב הבתים הסתיימו ב-1:1. שנה לאחר מכן, בעונת 2009/10, נפגשו השתיים בחצי גמר הליגה ההאירופית ואז אתלטיקו הדיחה את ליברפול בזכות שערי החוץ – במדריד זה הסתיים ב-0:1 משער של דייגו פורלאן והאורוגוואי גם היה מי שהעלה את הקולצ'ונרוס לגמר בדרך לזכייה במפעל, הודות לשער בהארכה אחרי שאלברטו אקווילני ויוסי בניון כבשו באנפילד לזכות המארחת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי