הסוף לשלטון? לבנדובסקי והולאנד מאיימים על רונאלדו ומסי

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | GLYN KIRK/IKIMAGES/AFP via Getty Images

ליגת האלופות חוזרת עם משחקי שמינית הגמר וזה זמן מצוין לבחון את טבלת הכובשים. הכוכבים ששלטו ביד רמה מאז 2006/07 הסתפקו בשני שערים בלבד בשלב הבתים, לעומת עשרה של חלוץ באיירן ושמונה של הנורבגי

(גודל טקסט)

ליגת האלופות חוזרת הערב (שלישי) לאחר פגרה ארוכה עם יום המשחקים הראשון של שלב שמינית הגמר – יום של שני משחקים גדולים. אתלטיקו מדריד תארח את ליברפול ובמקביל ייפגשו בורוסיה דורטמונד ופריז סן ז'רמן. אמנם משחקי הנוק אאוט רק מתחילים אך ניתן לראות מגמה חדשה במפעל: השלטון של כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי דועך, בעוד רוברט לבנדובסקי וארלינג הולאנד מאיימים להשתלט על מלכות השערים.

זה לא סוד שמסי ורונאלדו השתלטו על המפעל. השחקן האחרון שגנב להם את תואר מלכות השערים היה קאקא שהוליך את מילאן לזכייה בצ'מפיונס בעונת 2006/07 וכבש עשרה שערים. מאז, להוציא את עונת 2014/15 בה השניים כבשו עשרה שערים וניימאר השתווה להם עם עשרה משלו – הפורטוגלי או הארגנטינאי החזיקו בתואר מלך השערים.

העונה שניהם גילו חולשה. רונאלדו כבש רק פעמיים בלבד על אף ששיחק בכל ששת משחקי שלב הבתים, בדיוק כמו מסי ששיחק חמישה משחקים. לבנדובסקי האימתני כבש עשרה שערים בשלב הבתים (החמיץ בשער אחד את השוואת השיא של רונאלדו) והולאנד הנורבגי עם שמונה כיבושים – כבש שלושער נגד גנק במחזור הפתיחה ושבת רק נגד ליברפול במחזור הסיום.  מדהים לחשוב שזו בסך הכל עונת הבכורה שלו במפעל. כמובן שהוא ממתין להופעת הבכורה שלו בצ'מפיונס במדי דורטמונד. אחריהם ברשימה, ובפער גדול, שמונה שחקנים עם חמישה כיבושים, כאשר לאוטרו מרטינס כבר הודח יחד עם אינטר והארי קיין כלל לא בטוח שיחזור לשחק.


ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו (BEN STANSALL/AFP/Getty Images)

מסי היה האחרון שזכה בתואר מלך השערים כאשר אשתקד הבקיע 12 פעמים. לפניו, רונאלדו עשה ריצה מדהימה של שש זכיות רצופות בתואר (אחת עם מסי וניימאר כאמור) ויש לו שבע זכיות בסה"כ – יותר מכל אחד אחר, לעומת שש זכיות של מסי בתואר מלך השערים. רונאלדו אחראי גם על שיא הכיבושים במפעל, כשהרשית 17 פעמים בעונת 2013/14 אז זכה בגביע האלופות עם ריאל מדריד.

רונאלדו הוא מלך שערי המפעל עד היום עם 128 כיבושים בעוד למסי יש 114. במקום השלישי מדורג ראול עם 71 כיבושים והבאים בתור הם קארים בנזמה עם 64 שערים בעוד ללבנדובסקי יש רק שער אחד פחות. אין ספק שהפולני רוצה להתקדם במעלי הטבלה אך חשוב מכך – לזכות לראשונה בקריירה שלו בגביע עם האזניים הגדולות.


ראול. בנזמה ולבנדובסקי בעקבותיו (JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי