מכת בכורות: לייפציג ניצחה את טוטנהאם בלונדון, 1:4 לאטאלנטה נגד ולנסיה

שחקני לייפציג חוגגים
שחקני לייפציג חוגגים | Julian Finney/Getty Images

במשחקה הראשון אי פעם בשלב ה'נוק-אאוט' של ליגת האלופות, הקבוצה הגרמנית גברה 0:1 על מוריניו וחניכיו. במקביל, האיטלקים להם זו גם פעם ראשונה בשלב, חגגו על הספרדים

(גודל טקסט)

משחקי שמינית גמר ליגת האלופות נפתחו אתמול (שלישי) עם שני משחקים נהדרים, כשאתלטיקו מדריד הכניעה את ליברפול ודורטמונד גברה על פריז סן ז'רמן, והם גם הערב (רביעי) עם שני משחקים אדירים, כאשר במוקד לייפציג גברה 0:1 על טוטנהאם בלונדון, ובמקביל אטאלנטה חגגה על חשבונה של ולנסיה וניצחה 1:4 בסן סירו

טוטנהאם – לייפציג 1:0
העבר מול העתיד. המבוגר מול הצעיר. כך תואר המשחק הזה לפני כשבמוקד עמדו יוליאן נגלסמן, המאמן בן ה-32 של לייפציג, שגבר הערב 0:1 על ז'וזה מוריניו הוותיק. במשחק בו הקבוצה הגרמנית הייתה עדיפה כמעט בכל פרמטר, פנדל מדויק של טימו ורנר בדקה ה-58 העניק לה את ניצחון החוץ היוקרתי.

עוד לפני שריקת הפתיחה, נראה היה ששני המאמנים לא מתכוונים להשאיר את ההכרעה למשחק הגומלין שייערך ב-10 במרץ, ועלו בהרכבים החזקים ביותר. מוריניו מצידו פתח עם לוקאס מורה בחוד, כשג'ובאני לו סלסו וסטיבן ברחווין הוצבו בצדדים, זכר לפציעות שהשביתו את הארי קיין ויוונג מין סון עד תום העונה.


ניצחון חוץ יקר מאוד ללייפציג בהופעת הבכורה בשלב ה"נוק-אאוט" של ליגת האלופות (GLYN KIRK/IKIMAGES/AFP via Getty Images)

מגד, נגלסמן הציב את מלך השערים שלו ורנר, כשלצידו פתחו פטריק שיק, קונרד לאיימר ומרסל סאביצר המוכשר. כבר לפי הפתיחה ניתן היה להבין שהמשחק הולך לכיוון אחד, כשלייפציג לא הפסיקה לאיים השער של הוגו לוריס, וכבר אחרי חצי שעה של משחק הגיעה למספר דו ספרתי של בעיטות, אך לא הצליחה לכבוש את שער החוץ היקר.

הקצב הנהדר נמשך גם במחצית השנייה של המשחק, וכעשר דקות לאחר שהמשחק חודש הגיע גם הרגע הקריטי שלו – לאיימר חדר לרחבה האנגלית, בן דייויס טעה בגדול והכשיל אותו בצורה ברורה. ורנר כאמור היה האיש שלקח אחריות, כבש את שערו הרביעי העונה בצ'מפיונס והעניק לקבוצתו מקדמה אדירה לגומלין. 


ראש בראש. מוריניו מול נגלסמן (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

הרכבים
טוטנהאם: הוגו לוריס, סרז' אורייה, טובי אלדרווירלד, דווינסון סאנצ'ס, בן דייויס, הארי ווינקס, גדסון פרננדש (טנגי אנדומבלה, 64), ג'ובאני לו סלסו, דלה עלי (אריק לאמלה, 64), סטיבן ברחווין, לוקאס מורה.

לייפציג: פטר גולאשי, נורדי מוקיילה, לוקאס קלוסטרמן, מרסל הלסטנברג, אנחליניו, קונרד לאיימר (אמיל פורסברג, 83), אית'ן אמפאדו, מרסל סאביצר, כריסטופר אנקונקו (אמאדו חיידארה, 74), פטריק שיק (יוסוף פאולסן, 77), טימו ורנר.

מהלך המשחק
שלושים שניות בלבד לאחר שריקת הפתיחה כבר נרשם איום ראשון לשער של לוריס, כששיק ניסה למצוא את הרשת בבעיטה שטוחה ופספס את המסגרת. כדקה לאחר מכן טוטנהאם ניצלה פעמיים מספיגה – תחילה, ורנר החמיץ ממטרים ספורים מול לוריס, ולאחר מכן אנחליניו הפציץ לעברו של השוער הצרפתי, והכדור פגש את הקורה ויצא החוצה. בדקה השמינית נרשם האיום הראשון של המקומיים, כשברחווין סחט הדיפה מגולאשי.


אנחליניו מול לוקאס מורה (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

הקבוצה הגרמנית המשיכה לשלוט בכר הדשא ולמעשה לבטל לגמרי את האנגלים. בדקה ה-17 שיק הגיע שוב למצב מסוכן, הפעם עם ראשו ופספס בסנטימטרים את הפינה של לוריס. עד הדקה ה-20 לייפציג רשמה תשעה איומים, כשמנגד טוטנהאם בעטה פעם אחת בלבד. בדקה ה-32 גדסון הגיע לכדור חוזר אך בעט מעל השער של לייפציג. בדקה ה-36 לאיימר סידר לוורנר מצב ודאי לשער, כשסידר לו אחד על אחד מול לוריס, אבל השוער הצרפתי יצא עם ידו על העליונה עם הצלה אדירה. המחצית הראשונה הסתיימה ב-0:0.


מוריניו. לא מרוצה מהקבוצה שלו במחצית הראשונה (Laurence Griffiths/Getty Images)


הצלה אדירה של לוריס מול ורנר (ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images)

פתיחת המחצית השנייה התעכבה מספר דקות לאחר שאוהדי לייפציג השליכו גלילי נייר לכר הדשא, זאת על מנת להציג שלט מחאה על מחירי הכרטיסים שדרשו האנגלים למשחק. כשהתחילו לשחק, טוטנהאם פתחה הרבה יותר טוב, וכבר אחרי שלוש דקות רשמה איום לשער כשאורייה הוציא כדור רוחב שטוח, לוקאס מורה החליק עם רגלו ומצא את גולאשי מוכן על קו השער. בדקה ה-58 נשבר הקרח במשחק – לאיימר פרץ לרחבה של טוטנהאם והוכשל על ידי דייויס. ורנר לקח אחריות והעלה מהנקודה הלבנה את לייפציג ל-0:1 בלונדון.


ורנר ברגע בעיטת הפנדל (Julian Finney/Getty Images)


הגרמנים חוגגים בלונדון (GLYN KIRK/IKIMAGES/AFP via Getty Images)

בחצי השעה האחרונה של המשחק, ובמיוחד לאחר כניסתו של אריק לאמלה לכר הדשא, המשחק של טוטנהאם התעורר לחיים והיא החלה לאיים על השער. בדקה ה-73 לו סלסו כמעט קבע שוויון במשחק לאחר כדור חופשי מדהים, אך גולאשי התעופף והדף עם קצות האצבעות לקרן. בדקה ה-85 גולאשי הדף פעם נוספת כדור חופשי מאיים, הפעם זה היה מרגלו של לאמלה. בדקה ה-89 לוקאס מורה היה קרוב לכבוש בנגיחה, אך פספס את המסגרת, והמשחק הסתיים ב-0:1 ללייפציג.

אטאלנטה – ולנסיה 1:4
יציעי הסן סירו באיטליה לא ראו זמן רב משחק כל כך מלהיב בשלב שמינית גמר ליגת האלופות, והערב זו לא הייתה מילאן ולא אינטר. זו הייתה אטאלנטה, הקבוצה המלהיבה ביותר העונה בארץ המגף, שפשוט רקדה על הדשא במילאנו ולגמרי השכיחה את העובדה שמולה משחק ולנסיה, מקבוצות הפאר של ספרד.

רבע שעה בלבד הספיקה בשביל שהרשת של העטלפים תזוז, כשאלחנדרו גומס סידר להנס האטבור את השער שפתח את החגיגה. לקראת הירידה להפסקה יוסיפ איליצ'יץ' הכפיל את היתרון עם בעיטה אדירה מהמקום, ממרחק של כ-18 מטרים והקפיץ שוב את האוהדים בכחול-שחור.


לא אוהדי אינטר, אלא הקהל של אטאלנטה שחגג בגדול בסן סירו (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)

הטירוף המשיך גם במחצית השנייה. בדקה ה-57 בדיוק סיפק רמו פרולר את שער השמינית עד כה, עם כדור מסובב שנחת בצורה מרהיבה ברשת של ז'אומה דומנק. חמש דקות לאחר מכן זה כבר היה 0:4 מהדהד לאחר שהטבואר השלים צמד היסטורי מבחינתו. דניס צ'רישב הורסי צימק שלוש דקות לאחר מכן, אך קבוצתו לא הצליחה מעבר.

מהלך המשחק
אטאלנטה פתחה את המשחק הרבה יותר טוב מיריבתה. בדקה השמינית האיטלקים כמעט עלו ליתרון, לאחר שמריו פסאליץ' הגיע לאחד על אחד מול ז'אומה דומינייק, אך השוער רשם את אחת מהצלות העונה. בדקה ה-16 גם דומינייק לא יהיה יכול להושיע, לאחר שאלחנדרו גומס הכניס כדור רוחב לעבר מרכז הרחבה, והנס האטבור הספיק להתגנב בזמן ולדחוק לשער.


השחקנים בכחול-שחור חוגגים (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)

בדקה ה-31 ולנסיה הייתה קרובה מאוד לשער שוויון, כשפראן טורס הצליח להשתחרר מהשמירה הצמודה עליו ובעוט בעוצמה לעבר השער, אך הכדור שלנו ננעץ בעמדו. גונסאלו גדש השתלט על הכדור החוזר אך לא הצליח לבעוט לשער. בדקה ה-42 אטאלנטה הכתה שנית – יוסיפ איליצ'יץ' קיבל את הכדור ליד קו ה-16, התקדם מעט ועם בעיטה אדירה מהמקום הפציץ את הרשת של דומינייק.


רגע כיבוש השער השני (MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images)


אכזבה גדולה בקרב שחקני ולנסיה (VINCENZO PINTO/AFP via Getty Images)

הריצה הגדולה של הקבוצה האיטלקית המשיכה גם במהלך המחצית השנייה. בדקה ה-57 רמו פרולר סובב באומנות לשער של ולנסיה ממרחק והעלה את קבוצתו ל-0:3 מפתיע מאוד. חמש דקות לאחר מכן מקסי גומס רשם כנראה את החמצת העונה, לאחר שבעט לידיו של פייר לואיג'י גוליני מארבעה מטרים. בדקה ה-63 מהלך מבריק של אטאלנטה הוביל לשער רביעי, כשהאטבור השלים צמד. לאחר בדיקת VAR ממשוכת השער אושר. בדקה ה-66 ולנסיה צימקה בזכות שער של דניס צ'רישב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי