"באיטליה יובה מחויבת לנצח, באירופה? אחת מ-10 קבוצות"

מאוריציו סארי, לאונרדו בונוצ'י
מאוריציו סארי, לאונרדו בונוצ'י | PHILIPPE DESMAZES / Contributor

לפני ליון (רביעי ב-22:00), סארי דיבר במסע"ת: "רונאלדו מרתק אותי מבחינה פיזית ומנטלית". בונוצי' התייצב לצידו: "חזרתו של קייליני זו חדשה מזהירה". וגם: התייחסות של נשיא המועדון להחתמת כריסטיאנו

קבוצות: יובנטוס ליון
(גודל טקסט)

בצל התפשטות נגיף הקורונה באיטליה וההחלטה לקיים שישה משחקי סרייה א' במחזור הקרוב בדלתיים סגורות, יובנטוס תתארח מחר (רביעי ב-22:00) בצרפת אצל ליון במסגרת המשחק הראשון מבין שניים בשמינית גמר ליגת האלופות ותקווה להשיג מקדמה לקראת משחק הגומלין שייערך בעוד כשלושה שבועות בטורינו.

מבחינה מקצועית, יובנטוס תקבל בחזרה את דוגלאס קוסטה, סמי חדירה, גונסאלו היגוואין ומירלאם פיאניץ' שהתאוששו מפציעות וצפויים להיכלל בסגל להתמודדות. אלופת איטליה אמנם רשמה שני הפסדים חריגים בסטנדרטים שלה בחמשת המחזורים האחרונים, אך שני ניצחונות רצופים הורידו את מפלס הלחץ והחזירו לה את המקום הראשון כשהיא מקדימה את לאציו בנקודה.

למסיבת העיתונאים התייצבו מאוריציו סארי ולאונרדו בונוצ'י. הבלם הוותיק דיבר ראשון: "אנחנו מוכנים למשחק נהדר מול קבוצה נהדרת. חזרתו של ג'ורג'ו קייליני זו חדשה מזהירה עבור כל מי שאוהב את יובנטוס, מדובר בשחקן שהוא סמל ומנהיג שכולנו לומדים ממנו. אנחנו מוכנים לרגעי ההכרעה של העונה ורוצים ללכת עד הסוף בכל החזיתות. אנחנו בטוחים בעצמנו, בעיקר כי האימונים האחרונים התנהלו בקצב גבוה וזה סימן טוב לקראת המשחק מחר. לגבי מתייס דה ליכט, התקשורת ביני לבינו משתפרת. יש לי הזדמנות לעזור לשחקנים צעירים ואני שמח לעשות את זה. אנחנו כאן כדי להגיע לקו הסיום של המפעל, יש עלינו אחריות".

סארי הוסיף: "באיטליה אנחנו מחויבים לנצח בכל משחק, זו האחריות שמוטלת עלינו. באירופה, לעומת זאת, יובנטוס היא אחת מ-10 קבוצות שזו המטרה שלה. כריסטיאנו רונאלדו? הוא שחקן שמוערך בכל העולם. המספרים שלו מצביעים על הכושר בו הוא נמצא. מדובר שחקן מרתק, גם מבחינה מנטלית וגם מבחינה פיזית".

עוד קדם לכן, נשיא יובנטוס, אנדראה אניילי, העניק ראיון נרחב באיטליה והתייחס בין היתר גם לנגיף הקורונה. "כרגע, העדיפות של המדינה היא להגן על בריאות הציבור. זה הלך הרוח וכמובן שאנו תומכים בו. האם זה ראוי לקיים משחקים ללא קהל? ברור שזה משפיע על רמת המשחק ובוודאי שגם על שיווק המוצר, אך בריאות הציבור חשובה מכל דבר אחר כרגע, זה בראש סדר העדיפויות".


ביובנטוס מרוצים. מאוריציו סארי (Gettyimages)

התשוקה לזכות בליגת האלופות: "ככל שהקבוצה מתקדמת במפעל, זה טוב יותר עבור הדירוג שלנו. זה שאנחנו מדברים על רצון להניף את הגביע, לא בהכרח אומר שאנחנו מוכרחים לזכות בו. העובדה היא שליגת האלופות עבור יובנטוס זה לא חלום אלא מטרה, וזה מעיד על שינוי אמיתי במעמד שלנו". 

אניילי סיכם את העונה של יובנטוס עד כה: "זה הרגע בו העונה שלנו מתעוררה. מצבנו מעולה כרגע, מלבד ההפסד בסופר-קאפ מול לאציו – אנחנו מובילים את הליגה, נלחמים על זכייה בגביע ורצים גם בליגת האלופות. עם זאת, זה יהיה טיפשי לחשוב שכבר השגנו משהו – הרי אנחנו רק בסוף חודש בפברואר, בתארים זוכים בחודש מאי. מעמדו של המאמן מאוריציו סארי? אנחנו שמחים מאוד כרגע ואין לנו שום כוונה לשנות את המצב".

על 'אפקט' כריסטיאנו רונאלדו: "הוא השחקן הראשון שצירפנו לקבוצה במטרה לא רק לקדם את ההצלחה הספורטיבית, אלא גם הכלכלית. יובנטוס נמצאת במרחק צעד אחד מלהיות המועדון הרביעי בעולם מבחינת פופולריות ברשתות החברתיות, דבר שהשפיע עלינו מאוד מבחינת הכנסות וספונסרים. אם לכל הקבוצות הגדולות באיטליה היה מישהו כמו רונאלדו או מסי, ההשפעה של זה הייתה מאוד-מאוד חיובית בכל ההיבטים. הבעיה של כולנו נכון לרגע זה היא חוסר האטרקטיביות של הסרייה א' מחוץ לאיטליה".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי