הצביעו בסקר: לאיזה משחק כדורגל אתם הכי מחכים?

כדורגל בצל הקורונה
כדורגל בצל הקורונה | ספורט1

חודש אפריל תמיד מביא עמו הכרעות, אך הקורונה עצרה הכל וכשלא ברור מתי הליגות ישובו, לנו נותר לפנטז: קרב בין ליברפול לסיטי? חגיגת שערים בגרמניה או אולי הקלאסיקו הישראלי?

(גודל טקסט)

אלה בדרך כלל חודשי ההכרעה של הכדורגל, בין אם מדובר בליגת העל שלנו ובין אם חלון הראווה של הכדורגל האירופי – ליגת האלופות ויתר הליגות הגדולות. אבל הכדורגל מושבת כבר כחודש בשל התפשטות נגיף הקורונה. אף אחד לא יודע מתי המשחקים יחזרו, אבל מה שבטוח – "זה לא אותו דבר מלבד הגעגוע".

לא מעט משחקים גדולים ממתינים בהמשך עונת הכדורגל 2019/20, החל מגומלין שמינית גמר ליגת האלופות שמזמן מפגשי ענק – ארבע עולות נותרו לשלב רבע הגמר כששתי ענקיות כמו ריאל מדריד ויובנטוס בסכנת הדחה גדולה, דרך ליברפול שתשמח לחגוג אליפות היסטורית לאחר 30 שנה על חשבון היריבה הגדולה מנצ'סטר סיטי, ונבחרת ישראל כמובן מחפשת להעפיל ליורו. כאן בספורט1 הצגנו עבורכם עשרה משחקים גדולים שנותרו עד לסיום העונה. אנחנו מזמינים אתכם לבחור: לאיזה משחק אתם הכי מחכים?

 

רשימת המשחקים
פלייאוף היורו: נבחרת ישראל נגד נבחרת סקוטלנד, חודש יוני
כמה שהכדורגל הישראלי מחכה לעדכן גרסה ולדבר על טורניר גדול אחר חוץ מ"מקסיקו 70". הנבחרת של אנדי הרצוג, שכלל לא בטוח שיעמוד על הקווים, התקדמה אולי מבחינת שיטת המשחק לפי מה שאמר הקפטן ביברס נאתכו, אך השיגה תוצאות מאכזבת. ועדיין, עם השיטה החדשה הכל יכול לקרות. הנבחרת תזדקק בוודאות לכושר המצוין של ערן זהבי שהרשית 11 פעמים במוקדמות.


שחקני נבחרת ישראל חוגגים. חלום היורו עדיין כאן (דני מרון)

ליגת העל: מכבי חיפה נגד מכבי תל אביב – מחזור 28
איזה משחק ענק פתח את שנת 2020. מכבי תל אביב ניצחה 3:4 את מכבי חיפה במשחק שהיה בו הכל, ובתקשורת כבר הכריזו: "משחק העשור". האיכות של שחקני ההתקפה, הדרמה, הקצב המסחרר. הצהובים של ולדימיר איביץ' הגיעו לפלייאוף עם יתרון יפה של שש נקודות ורוצים אליפות שנייה ברציפות. אצל החניכים של מרקו בלבול, שמציגים את החלק הקדמי הטוב בליגה – מבינים שהגיע הזמן לנצח את האלופה, אם הם רוצים להיות האלופים שבדרך.

ליגת האלופות: גומלין שמינית הגמר, מנצ'סטר סיטי נגד ריאל מדריד
את ריאל מדריד, כנראה, לעולם אסור להספיד, היא הוכיחה זאת מספיק פעמיים בשנים האחרונות. טיבו קורטואה ומרסלו יעמדו לרשותו של זינדין זידאן כמובן (בניגוד לאדן הזאר), אך מעל ראשו של הצרפתי, שאיבד את הפסגה, מרחפת הסכנה – הדחה ראשונה בנוק אאוט מאז שהגיע לריאל. הבלאנקוס שסובלים מקשיים אדירים בחלק הקדמי, ויחסרו את הקפטן סרחיו ראמוס – חייבים לכבוש שני שערים לפחות. ממול ניצב פפ גווארדיולה שעובר עונה קשה בליגה עם מנצ'סטר סיטי, אך האנגלים חולמים על הגביע עם האזניים הגדולות.

ליגת האלופות: גומלין שמינית הגמר, יובנטוס נגד ליון
כריסטיאנו רונאלדו משוכנע שליגת האלופות היא "הטורניר שלו", ועם הרקורד שלו קשה להתווכח. שיאן השערים של המפעל היה שם עבור יובה כשמחק כמעט לבדו עם שלושער ענק את ההפסד 2:0 מספרד בעונה שעברה. הפעם יובה מגיעה למשחק עם פיגור 1:0 מצרפת כשהיא ביכולת לא מרשימה. על ליון אין שום לחץ. האם הפורטוגלי, שהגיע ליובה בדיוק בשביל המשימה הזו – לעזור לה לזכות בגביע שחומק ממנה שוב ושוב מאז 1996 – יעמוד במשימה? 


כריסטיאנו רונאלדו. הוא בטח לא מוכן להיות מודח בשמינית הגמר ( OSCAR DEL POZO / Contributor)

ליגת האלופות: גומלין שמינית הגמר, ברצלונה נגד נאפולי
לא צריך לחפש יותר מדי סיבות לבחור במשחק הזה. הכדורגל מתגעגע לליאו מסי. לא רק השערים, אלא גם המסירה וחוכמת המשחק, הדריבלים שובי העין, התחושה כשהכדור מגיע אליו לרגל. אמנם אלופת ספרד לא היטיבה לשחק באיטליה אך חזרה הביתה עם תיקו 1:1 יקר, כשאנטואן גריזמן המושמץ כובש את שער השוויון. אין ספק שהגביע עם האזניים הגדולות הוא התואר אותו מסי רוצה יותר מכל. הקבוצה של ג'נארו גאטוסו אמנם השתפרה בזמן האחרון לפני הפגרה, אך הסיכויים לרעתה.

ליגת האלופות: המשחק של פריז סן ז'רמן בשלב רבע הגמר
רבים לא מתייחסים אליה בשל תקציב העתק מול שאר המתחרות החיוורות בליגה הצרפתית, אך פריז סן ז'רמן צלחה העונה את שלב שמינית הגמר לראשונה מאז 2015/16. הקבוצה של תומאס טוכל הפגינה אופי ועברה את בורוסיה דורטמונד על אף המשחק ללא קהל. על החלק ההתקפי המדהים שלה אין צורך להרחיב וכשניימאר (בעיקר הוא) וקיליאן אמבפה במצב רוח טוב, יחד עם אנחל די מריה – לעתים נראה שהשמיים הם הגבול. האם החזון של נאסר אל חלאיפי יתממש סוף סוף? כמובן שתמונת שמינית הגמר לא הושלמה ואנחנו לא יודעים מי תהיה היריבה הבאה.

ליגה אנגלית: מנצ'סטר סיטי נגד ליברפול, מחזור 32
עוד מפגש בקרב המוחות בין יורגן קלופ לפפ גווארדיולה, עוד פרק ביריבות החדשה של הכדורגל האנגלי מזה שנתיים. אלופת אירופה היוצאת כבר ספרה את הימים עד לזכייה בתואר אחרי עונה בה שברה אינסוף שיאים (26 ניצחונות ותיקו ב-27 המשחקים הראשונים) אך הווירוס הארור הרס הכל. היא תשמח להשלים "דאבל" על האלופה היוצאת אותה תסכלה לאורך כל העונה כשפתחה פשוט פער בלתי נתפס של 25 נקודות (לקבוצה של פפ משחק חסר).

ההפסד באיתחאד בשנה שעברה בחודש ינואר היה אכזרי עבורה והביא לכך שגם 98 נקודות ליגה לא יספיקו לאליפות. נראה שבליברפול מרגישים עליהום מסוים ולא מבינים איך מעזים להטיל ספק בחידוש העונה ובאפשרות שתבטיח סופית אליפות ראשונה מאז 1990. פפ, שמציג את העונה עם האחוזים הגרועים בקריירה שלו מבחינת צבירת הנקודות, לא יירצה להיות חלק מתפאורה ויישמח להשיג ניצחון שאולי יהיה סמלי בהמשך העונה באירופה, אם וכאשר, ויוכל לגמול על ההפסד 3:1 באנפילד בסיבוב הראשון.

ראחים סטרחינג מול ג'ורדן הנדרסון (Michael Regan/Getty Images)

ליגה איטלקית: יובנטוס נגד לאציו, מחזור 34 
בתחילת העונה לאציו גמגמה ודווקא אינטר נתפסה כזו שתאיים על השלטון הנצחי של יובנטוס, אך הקבוצה של סימונה אינזאגי לא הפסיקה לנצח מאז, בעיקר בזכות מלך השערים צ'ירו אימובילה (30 שערים העונה), אך לא רק. לאציו כבר ניצחה פעמיים את יובה העונה – פעמיים 1:3, בליגה ובסופר קאפ האיטלקי, והיא חולמת לעשות זאת שוב. יובה עדיין לא אימצה את הסגנון של סארי ונראית פגיעה. הפער ביניהן עומד על נקודה בלבד, ובאולימפיקו כבר מעיזים לפנטז על אליפות ראשונה מאז 1998/99.

ליגה ספרדית: ברצלונה נגד אתלטיקו מדריד, מחזור 33
לאורך כל העונה ברצלונה ספגה ביקורות קשות. על היכולת הדלה, מאזן החוץ הלא משכנע, הכוכבים נפצעו, המועדון היה עסוק בלכלוכים פנימיים, אבל בשורה התחתונה, ליאו מסי בדרך להוביל את בארסה לאליפות נוספת בספרד, בפעם המי יודע כמה בעשור האחרון. הקבוצה של קיקה סטיין, שצפויה לקבל חזרה את לואיס סוארס כשהכדורגל יחזור – מוליכה בשתי נקודות על פני ריאל. היא תמיד מנצחת במשחקי הבית שלה, גם ביכולת חלשה, כפי שראינו ב-0:1 על ריאל סוסיאדד. משחק קריטי בדרך לאליפות מגיע מול דייגו סימאונה ואתלטיקו מדריד שחווים עונה חלשה, אך צברו ביטחון אחרי הניצחון המדהים באנפילד על ליברפול.

ליגה גרמנית: בורוסיה דורטמונד נגד באיירן מינכן, מחזור 28
הנאה מובטחת, ולא חשוב איזה קבוצה אתה אוהד או מהי הליגה הפייבוריטית שלך. באיירן מינכן כבשה 73 שערים, כמעט שלושה בממוצע למשחק, בורוסיה דורטמונד ממש לא הרבה אחריה עם 68. קרב אליפות ענק בין צמד המוליכות (ארבע נקודות יתרון לבווארים) כשלייפציג נמצאת נקודה מאחורי הצהובים-שחורים. בסיבוב הראשון זה היה לא כוחות ובדרך כלל הקבוצה של לוסיאן פאברה עושה במכנסיים באליאנץ' ארנה, אך כשדורטמונד המארחת, עם הר הגעש מאחוריה – לרוב זה נגמר אחרת. ארלינג הולאנד ישמח להראות לרוברט לבנדובסקי מי הבוס, ואל תשכחו את ג'יידון סאנצ'ו שישמח לעבור להרפתקה הבאה בקריירה לאחר אליפות בדורטמונד. באיירן של פליק, שזכה לחוזה חדש עד 2023, ניצחה בעשרה מ-11 משחקי הליגה האחרונים שלה.

באיירן נגד דורטמונד. שבו ותיהנו (Sebastian Widmann/Bongarts/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי