מכבי ת"א עשויה לפגוש את דינמו זאגרב או פרנצווארוש

הגרלת הליגה האירופית
הגרלת הליגה האירופית | Gettyimages

פלייאוף הליגה האירופית: איביץ' עשוי לשוב להונגריה שנה אחרי שעטר כבש שם בדקה ה-90, אך קודם תצטרך האלופה לגבור על סודובה (חמישי, 20:15 בספורט4). בני יהודה, אם תדיח את נפטצ'י, מול מאלמו או ז'רינסקי

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע החלה היום (שני) את מסעה לשבדיה לקראת מפגש מול נורשפינג, מכבי תל אביב תארח ביום חמישי את סודובה הליטאית למפגש ראשון מבין שניים וגם בני יהודה תעלה השבוע לראשונה על כר הדשא במסגרת אירופית לעונת 2019/20 כשתתארח באזרבייג'אן אצל נפטצ'י באקו, אבל עוד קודם לכן, היום נערכה הגרלת הסיבוב הרביעי והאחרון לפני שלב הבתים בליגה האירופית, כך ששלוש הנציגות הישראליות גילו את יריבותיהן האפשריות בשלב המוקדמות האחרון שייערך ב.22.8 והגומלין שבוע לאחר מכן – הכל כמובן בהנחה שיעברו את הסיבוב השלישי.

מכבי תל אביב: מפגש נוסף כעבור שנה מול פרנצווארוש?
כידוע, האלופה מכבי תל אביב הודחה מליגת האלופות לאחר 1:0 ו-2:2 ביתי נגד קלוז' הרומנית וכעת מצטרפת למעגל המשחקים במפעל השני בחשיבותו. ולדימיר איביץ' ושחקניו צריכים לעבור קודם כל את סודובה, המשחק הראשון ייערך ביום חמישי הקרוב בנתניה (20:15, ישיר בספורט4), ואם יעברו את המשוכה הליטאית יפגשו את המפסידה במשחק מוקדמות ליגת האלופות נגד דינמו זאגרב הקרואטית לפרנצווארוש ההונגרית. המשחק הראשון ייערך בישראל (22.8) ואילו הגומלין שבוע לאחר מכן בקרואטיה או בהונגריה, כאמור בהנחה שמכבי ת"א תעבור את סודובה. 

זהו עשוי להיות מפגש שני תוך שנה בין מכבי תל אביב לפנרנצווארוש, הרי שהשתיים נפגשו בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית ביולי 2018. אז הצליחה מכבי ת"א לחלץ 1:1 בהונגריה הודות לשער שוויון של אלירן עטר בתוספת הזמן ובגומלין בנתניה אותו עטר כבש בתוספת הזמן של המחצית הראשונה כדי לקבוע 0:1 בסיום ולהעלות את הצהובים בזכות 1:2 בסיכום שני המשחקים. את ההונגרים מאמן כיום כוכב העבר האוקראיני סרגיי רברוב ובין שחקניה הבולטים האיטלקי דוידה לנזפאמה ואקס מכבי חיפה תמאש פרישקין.

דינמו זאגרב, הפייבוריטית לנצח את המפגש בסיבוב השלישי ולהמשיך בליגת האלופות, כידוע הייתה בישראל בשנה שעברה וגברה על פני הפועל באר שבע עם 0:5 בקרואטיה ובגומלין שהיה לפרוטוקול בטרנר נפרדו השתיים ב-2:2.


עטר בשנה שעברה בהונגריה. הצהובים צריכים לעבור את הליטאים קודם (מכבי תל אביב, אתר רשמי)

הפועל באר שבע: פיינורד מחכה בשלב הבא?
כמו מכבי תל אביב, גם הפועל באר שבע לא זכתה להיות מדורגת בהגרלת פלייאוף הליגה האירופית וזו זימנה לה, ככל הנראה, מפגש קשה במיוחד מול לא אחרת מאשר פיינורד, מועדון הפאר ההולנדי שבעצמו עוד צריך להימנע מהפתעה ולגבור על דינמו טביליסי מגיאורגיה בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית.

הפועל באר שבע נמנעה ממפגש אפשרי מול טוני וואקמה וטרבזונספור וקיבלה במקום זאת את פיינורד, בתנאי שתצליח להדיח את נורשפינג השבדית בשני משחקיה הבאים. אם תעבור את השבדים, ב"ש תצא למשחק ראשון בהולנד ב-22.8 (או בגיאורגיה) ושבוע לאחר מכן תארח את הגומלין ב"טוטו טרנר".

את פיינורד מאמן העונה שחקן העבר יאפ סתאם, מהבלמים הגדולים של העשורים האחרונים, והכוכב הגדול שלה ללא צל של ספק הוא סטיבן ברחאוס שעל פי דיווחים חוזר גם אחרי קבוצות פרמיירליג במהלך הקיץ, אולם נראה שיישאר. גם לירוי פר הצטרף הקיץ מסוונזי.


ספורי והאסלביינק. לקראת מסע לשבדיה, הראש בהולנד? (דני מרון)

בני יהודה: הגרלה נוחה ליוסי אבוקסיס
הנציגה הישראלית האחרונה שהשתתפה בהגרלת שלב הפלייאוף היא בני יהודה, שכידוע טרם החלה את דרכה במפעל והיא תעשה זאת כבר ביום חמישי הקרוב כאשר תתארח באזרבייג'אן אצל נפטצ'י באקו למשחק ראשון מבין שניים בסיבוב המוקדמות השלישי.

אם יוסי אבוקסיס וקבוצתו הדי צעירה ואלמונית בשלב זה של העונה תצליח להתגבר על האזרים, היא תפגוש בשלב הפלייאוף את המנצחת במפגש סיבוב המוקדמות השלישי במפעל בין מאלמו השבדית לז'רינסקי הבוסנית. הכתומים, אם ידיחו את נפטצ'י, ישחקו תחילה בשבדיה או בבוסניה ובסוף חודש אוגוסט יארחו את הגומלין.

מורי. בני יהודה תצטרף השבוע למעגל המשחקים באירופה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי