המפעל שלו: דאבור במקום השני בכובשי הליגה האירופית בכל הזמנים

מואנס דאבור
מואנס דאבור | CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images

בסביליה מחמיאים לחלוץ שכבש בפעם ה-14 בשלב הבתים והוא בפיגור רק אחרי אריץ אדוריס שמוביל עליו בארבעה שערים. הישראלי חולק את הסגנות עם הוראו ורוססקו

קבוצות: סביליה
(גודל טקסט)

דקה וחצי לסיום המשחק של סביליה נגד קרבאח, הצליח מואנס דאבור לעשות עוד היסטוריה קטנה. החלוץ שוב זכה לפתוח במסגרת הליגה האירופית, הפעם במשחק לפרוטוקול נגד הקבוצה האזרית לאחר שהאנדלוסים כבר הבטיחו את המקום הראשון בבית והכרטיס לשלב 32 האחרונות, אבל הישראלי לא הסתפק בכך ובבעיטה מסובבת למשקוף ופנימה קבע את תוצאת המשחק, 0:2.

אלא שזה לא היה הדבר היחיד שדאבור קבע הערב. הישראלי כבש את שערו ה-14 בקריירה בליגה האירופית ובכך קפץ למקום השני בטבלת כובשי המפעל מאז שהוא נוסד, ביחד עם ראול רוססקו והוראו. דאבור, כידוע, הבקיע גם במחזור הקודם צמד במשחק החוץ נגד דודלאנז' מלוקסמבורג ובישל פעמיים באותו משחק, כך שבסך הכל לזכותו העונה שלושה שערים ובסך הכל לישראלי 24 שערים בכל המסגרות באירופה, הישראלי הטוב ביותר. במקום הראשון בכובשי הליגה האירופית בכל הזמנים ניצב אריץ אדוריס מאתלטיק בילבאו שמצא את הרשת 18 פעמים. רק נציין כי גביע אופ"א, מתכונתו הישנה של המפעל, אינו נספר בחישוב.

בשבועות האחרונים דווח בספרד שסביליה החלה לחפש אחר חלוץ לקראת החלון של ינואר והמנהל המקצועי מונצ'י אף טען ש"דאבור יכול לפתוח בכל קבוצה אחרת בספרד", אולי כרמז לכך שהקבוצה תנסה להשאילו או למכור אותו בניסיון להחזיר 15 מיליון היורו ששילמה עליו לזלצבורג, אבל ההופעות הטובות של הישראלי בוודאי מחזקות את מעמדו – ואני כולנו תקווה שהוא גם יזכה לערוך בקרוב הופעת בכורה בליגה הספרדית.


דאבור. 14 שערים רק בבתים (CRISTINA QUICLER/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי