מונצ'י חושב על ינואר? "דאבור שווה הרכב בכל קבוצה אחרת"

מואנס דאבור
מואנס דאבור | Aitor Alcalde Colomer / Contributor

אחרי הדיווחים על כך שהאנדלוסים מחפשים לחזק את ההתקפה, המנהל המקצועי החמיא, אך הגדיר את מצבו של הישראלי כ"בעייתי". פיודור צ'אלוב, הכוכב הצעיר של צסק"א מוסקבה ונבחרת רוסיה, הוזכר כמי שעשוי להצטרף

קבוצות: סביליה
(גודל טקסט)

עושה רושם שמונצ'י נערך לחודש ינואר ואולי הוא אף החל לשווק את מואנס דאבור. הערב (שני) התראיין המנהל המקצועי של האנדלוסים בספרד והתייחס למעמדו של החלוץ הישראלי, שטרם שיחק במדי הקבוצה בליגה הספרדית והוזכר לא אחת כמועמד לעזוב בחודש ינואר הקרוב. "הקבוצה מתפקדת בצורה טובה מאוד וזו 'בעיה' עבור דאבור ולופס. מואנס היה יכול להיות שחקן הרכב בכל קבוצה אחרת בליגה. באשר לרוני, הוא נמצא בעיצומו של תהליך ועדיין לא איבדתי לגביו תקווה".

לא פחות מ-13 שחקנים חדשים הגיעו הקיץ לאנדולוסיה והצטרפו לסביליה, ביניהם, כידוע, גם דאבור, ואת החודשים הראשונים של המנהל המקצועי מונצ'י והמאמן ז'ולן לופטגי בהחלט אפשר להכתיר כמוצלחים, אבל למרות הכל יש בעיה אחת שזועקת מפתיחת העונה: סביליה לא מצליחה להבקיע שערים.

גם אתמול (ראשון), במשחק נעילת המחזור ה-14 בספרד, ניצחה סביליה 0:1 בוויאדוליד מפנדל מוצלח של אבר באנגה ועל אף שבליגה מאזנה עומד על שמונה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ורק שלושה הפסדים, מרחק נקודה בודדת מהמוליכות ברצלונה וריאל מדריד, לזכותה 18 שערים בלבד. סביליה אמנם הבקיעה בכל חמשת המחזורים האחרונים, אבל פעמיים לא השכילה לשמור על היתרון וסיימה ב-1:1 ורק פעם אחת העונה הבקיעה שלושה שערים, ב-2:3 על ריאל סוסיאדד, וארבעה מניצחונותיה הגיעו הודות ל-0:1 קטן.

מה שמעניין הוא שגם עם מספר שערים די נמוך, מלך השערים הוא הקשר הארגנטיני לוקאס אוקמפוס שהבקיע חמש פעמים, אחריו ארגנטיני אחר, גם הוא קשר, פרנקו ואסקס, ואילו החלוצים הבקיעו חמישה שערים בלבד – נוליטו כבש פעמיים, לוק דה יונג הוסיף שניים וצ'יצ'ריטו כבש פעם אחת בלבד מאז עבר מווסטהאם.

בליגה האירופית, על אף שהיריבות שם, בחלקן, נחותות יותר מאלה שבליגה, החיים הרבה יותר קלים. 12 שערים הבקיעה סביליה בארבעה משחקים, ממוצע של שלושה שערים למשחק, ושם מככבים דווקא שחקנים שלא מקבלים את הקרדיט בליגה – מוניר אל חדאדי ומואנס דאבור שכאמור כלל לא שותף ב"לה ליגה". הבעיה היא, כך טוענים בספרד, שדאבור כלל לא בתוכניות גם במצב הקיים, כזכור הוא השחקן היחיד שהגיע הקיץ ולא על דעת מונצ'י או לופטגי, ונראה שדרכו אל מחוץ למועדון הולכת ומתקרבת.

הוכיח בנבחרת ובליגה האירופית שהוא בכושר טוב. דאבור (דני מרון)

מה שמחזק את האפשרות שדאבור ייאלץ לעזוב הוא דיווח בספרד הבוקר (שני), לפיו סביליה מעוניינת לצרף את החלוץ הצעיר של צסק"א מוסקבה, פיודור צ'אלוב שכבר בגיל 21 הפך לשחקן הרכב קבוע במועדון הפאר הרוסי וכן בנבחרת. העונה הוא כבש חמישה שערים ובישל ארבעה ב-17 מחזורים, בליגה האירופית קשה לו יותר והוא טרם כבש או בישל, אך בעונה שעברה הוא הבקיע בליגת האלופות וסיים כמלך שערי הליגה עם 15 כיבושים.

הבעיה של סביליה היא שבצ'אלוב מתעניינות קבוצות פאר וביניהן ליברפול וצ'לסי, שהאחרונה מקווה שבערעור שהגישה יקצרו את עונש איסור ההעברות והיא תוכל לשים את ידה על הכוכב הצעיר חרף המעקב הצמוד שמנהל אחריו יורגן קלופ. מכיוון שחוזהו של צ'אלוב יסתיים ב-2022, על פי ההערכות הוא יימכר בסכום המוערך בכ-20 מיליון יורו. ודאבור? הוא זוכה לעניין רב מקבוצות בטורקיהובספרד, סביר שלא יתקשה למצוא בית חדש אם יעזוב.



צ'אלוב. לא רק האנגליות בעקבותיו (Epsilon/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי