רומניגה הצהיר: "הליגה הגרמנית תחודש בוודאות"

שחקני באיירן מינכן חוגגים
שחקני באיירן מינכן חוגגים | Matthias Hangst/Bongarts/Getty Images

יו"ר באיירן מינכן לא מתרשם ממה שקרה בבלגיה: "כל 36 המועדונים קיבלו החלטה, הבונדסליגה תחזור גם אם נשחק ביולי". על המועדון שלו: "המודל הכלכלי שלנו מוכיח את עצמו בימים אלה". וגם: השחקנים שמסיימים חוזה

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)
הכדורגל העולמי מושבת כבר כמעט חודש בשל משבר הקורונה כשהתפשטות הנגיף לא עוצרת, גם אם בכל מדינה מדובר בהיקף אחר. בכדורגל הבלגי קיבלו החלטה לסיים את הליגה, מה שהביא לביקורת קשה מאוד מצד אופ"א ולאיום על הדחת הקבוצות הבלגיות מהמפעלים האירופיים. על אף דחיית תאריך החזרה, בגרמניה אופטימיים. יו"ר באיירן מינכן, קרל היינץ רומניגה, הצהיר כי הליגה תחודש בוודאות וכל המשחקים ישוחקו, וסיפר על ההתמודדות הקלה, לדבריו, של המועדון עם היעדר ההכנסות. רק נזכיר כי בבאיירן עובדים כרגיל שכן אתמול (שישי) הוארך חוזהו של המאמן האנזי פליק.

רומניגה הבטיח את סיום העונה בבונדסליגה כהרגלה בניגוד לבלגיה: "אופ"א מתחה ביקורת מוצדקת על הליגה הבלגית, בעיניי בצורה מדויקת. בגרמניה כולנו מסכימים – 36 המועדונים קיבלו יחד החלטה לסיים את העונה גם אם זה יהיה לאחר ה-30 ביוני מסיבות פוליטיות או בריאותיות". כשנשאל האם הליגות קיבלו עדיפות על פני ליגת האלופות והיורו, ענה: "אופ"א היא זו שמחליטה ואני חושב שהיא הייתה מאוד רגישה וקיבלה החלטה טובה. כרגע צריך לסיים את הליגות".

 
המצב של באיירן: "אנחנו קבוצה בריאה ושקולה מבחינה כלכלית. תמיד הייתה לנו את הפילוסופיה שלנו ולא נגררנו אחרי טירוף השוק, ספגנו ביקורות אבל היום אני מאושר מתמיד על כך לא שיחקנו כבר כמה שבועות וכמובן שזה משפיע על הכספים שלנו ואנחנו מקווים לקבל את הכספים של הטלוויזיה והכנסות אחרות. אבל יש לנו יתרון גדול: עד לאחרונה המחזוריות והרווחים היו המנועים של הכדורגל. כעת אנחנו מבינים שהדבר החשוב ביותר הוא הנזילות. הצלחנו ברמה הכלכלית כבר שנים רבות. אנחנו לא מתלוננים, אנחנו לא דואגים". רומיניגה אמר שוב כי לדעתו לאחר המשבר, מועדוני העל יהיו זהירים ומחירי ההעברות יפחתו.


צלחת האליפות. הליגה תסתיים כרגיל? (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)

העונש קיבל ג'רום בואטנג: "המנהל הספורטיבי שלנו הנחה באופן ברור שאסור לעזוב את מינכן. בדרך הזו אנו רוצים להימנע מהדבקת שחקנים אחרים, הרי יש לכך השלכות הרסניות. הבעייה החמורה יותר הייתה שג'רום לא ביקש אישור ולא הודיע לנו. אנחנו רוצים להוות דוגמא בכל צורה שהיא".

 
הטיפול בנגיף: "אני חושב שאנחנו בידיים טובות בבוואריה. ראש הממשלה הרוויח את האמון ובצדק. הוא בלתי מתפשר. צריך להיות ממושמעים ולחכות שהדבר הזה יחלוף ושיהיו חדשות טובות. אני חושב שיש שיתוף פעולה מלא ואנחנו המועדונים החזקים עושים הכל כדי לא להשאיר את המועדונים החלשים לבד". כשנשאל על הקיצוץ של שחקניו בהשוואה לברצלונה אמר: "אין לי פרטים על מה שקרה שם (בברצלונה). אצלנו, שוחחנו עם השחקנים והם בתוך יום אחד הסכימו לוותר על 20% משכרם כמעשה סולידריות, גם עבור שאר עובדי המועדון. חשוב שכולם יהיו מודעים לאחריות שלהם. הכדורגל מהווה דוגמא לסולידריות".

בבאיירן מינכן שלושה שחקנים מושאלים מסיימים את חוזיהם ב-30 ביוני: פיליפה קוטיניו, איבן פרישיץ' ואלברו אודריוסולה. רומניגה אמר על כך: "במקרה הסביר שהעונה תימשך מעבר לתאריך הזה, פיפ"א צריכה לספק פיתרון יצירתי כדי שהשחקנים יסיימו את העונה הנוכחית עם המועדונים שלהם. אם זה לא יקרה יהיה בכך כישלון והתחרותיות תיפגע". עוד הוסיף: "השחקנים שהחוזים שלהם מסתיימים גם כן בטווח הקצר – יצטרכו לחכות. קשה לנו לתכנן כרגע".
 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי