"אדוני השערים נפגשים": אירופה בכוננות לקראת הקלאסיקר

רוברט לבנדובסקי, ארלינג הולאנד
רוברט לבנדובסקי, ארלינג הולאנד | שער "אס", צילום מסך

דורטמונד ובאיירן שכבשו כבר 154 שערי ליגה, יפגשו הערב (19:20) במשחק הגדול בגרמניה. לבנדובסקי, והולאנד, איך לא - במוקד. "עימות ראשון ומכריע". פליק עורך השוואה, ומה היתרון החשוב של השנייה בטבלה?

(גודל טקסט)

בגרמניה סופרים את הדקות עד לקלאסיקר הענק בין בורוסיה דורטמונד ובאיירן מינכן הערב (שלישי, 19:20, שידור ישיר בספורט1), אבל לא רק המדינה עצמה בטירוף אלא בכל אירופה מצפים למשחק הגדול הראשון לאחר משבר הקורונה. האלופה מגיעה למשחק עם ארבע נקודות יתרון. במוקד, כמובן, יעמדו שתי התקפות מפלצתיות אותן מובילים בגאון רוברט לבנדובסקי וארלינג הולאנד. "שניים מהחלוצים הטובים בעולם בעימות ראשון במשחק סופר-מכריע", נכתב ב"דייל מייל" האנגלי. באתר הבריטי דירגו את החוליות השונות של הקבוצות. לבנדובסקי קיבל את הציון 9 ועוד הולאנד הסתפק ב-8.5. לשניהם 41 שערים העונה בכל המסגרות.

 
 
לבנדובסקי (27 שערי ליגה) זקוק לעוד שלושה שערים כדי לשבור שיא אישי. "הוא בן 31 אבל לא נראה שהוא מאט, להיפך". יש לו יותר שערים בליגה מאשר פורטונה דיסלדורף ויותר כיבושים בליגת האלופות מ-17 קבוצות. על הולאנד נכתב כי מעטים השחקנים העונה שעוררו התרגשות כמוהו. "זה אולי מרשים יותר שנורבגי צעיר מבקיע בקצב של חלוץ מנוסה בן 31". מנגד, נטען כי הניסיון של הפולני עשוי להכריע. לבנדובסקי, אגב, כבש 16 שערים נגד דורטמונד ב-11 משחקי ליגה.

גם האנזי פליק, מאמן באיירן, נסיה להשוות בין השניים: "הולאנד שחקן צעיר אבל יש לו חוש אדיר לשערים והוא מאוד רעב ודינמי, רק רוצה לכבוש. יש לו מבנה גוף גדול אבל הוא מאוד נייד. נצטרך להקשות עליו. זו העונה הראשונה שלו בגרמניה כך שמוקדם להשוות. רוברט הציג רמה עולמית במשך שנים ארוכות. אבל אין ספק שהולאנד כישרון עצום".


סאנצ'ו נגד דייוויס. האנגלי יחזור להרכב (Sebastian Widmann/Bongarts/Getty Images)

 
דורטמונד מאפילה על באיירן בשתי עמדות לפי הדירוג בכתבה – ביצירתיות במרכז השדה וגם בכנפיים, בזכותו של ג'יידון סאנצ'ו שצפוי לפתוח. "הצהובים-שחורים נואשים לאיש המבוקר בכדורגל העולמי. הוא יכול להיות זה שינצח את המשחק. הוא יוכל לגרום גם להגנה של באיירן להיראות כחסרת אונים כפי שעשה נגד וולפסבורג". מסתמן גם דו-קרב של מבשלים כאשר לסאנצ'ו ותומאס מולר 17 בישולים כל אחד, בדרך לשבירת שיא בונדסליגה בו מחזיק קוויין דה בריינה.

 

כצפוי, בגרמניה חגגו. ב"קיקר" בנו איזור מיוחד לקראת המשחק על רקע תמונותיהם של הולאנד ולבנדובסקי וצלחת האליפות באמצע. "כמו תמיד, למשחק הגדול הזה יש הרבה מה להציע". הזכירו את קצב ההבקעות המטורף של הקבוצות שכבשו יחד 154 שערים עד עתה – שתיהן שברו שיאי מועדון, ושמדובר במשחק בין קבוצת הבית הטובה ביותר (דורטמונד השיגה 33 נקדוות) לבין קבוצת החוץ הטובה ביותר (באיירן עם 29 נקודות). בבאיירן חיממו את האווירה עם פרסום המאזן בחמשת משחקי הקלאסיקר האחרונים. היו שם שלושה ניצחונות ענקיים – 0:6, 0:5 ו-0:4, כאשר הצהובים-שחורים ניצחו רק פעם אחת.

גם בספרד התייחסו למשחק. "אדוני השערים" נכתב על לבנדובסקי והולאנד, שם נטען כי גם ריאל מדריד תעקוב מקרוב אחרי מה שקורה. ב"גרדיאן" הזכירו כי לראשונה מאז 2016, המשחק השני נערך במגרשה של דורטמונד מה שמקנה לה יתרון, בטח אחרי שישה הפסדים רצופים במינכן עם מאזן שערים נוראי 24:3. "היריבות בעשור האחרון צמחה יותר מאיי פעם, והגיעה לשיאה בגמר ליגת האלופות ב-2013", נכתב. "מדהים לראות את העימות הזה משום שהקבוצות מאוד זהות".



לבנדובסקי מול הולאנד. ("קיקר", צילום מסך)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי