קימיך: "ידענו שבורקי יוצא מהקו, החלטתי לנסות משהו אחר"

מנואל נוייר, ג'ושוע קימיך
מנואל נוייר, ג'ושוע קימיך | Federico Gambarini/Pool via Getty Images

קשר באיירן מינכן שבר שיא מועדון והודה שכבש את שערו היפה בקריירה בדרך ל-0:1 על דורטמונד שקירב את קבוצתו לאליפות: "חשוב שהצלחנו לברוח להם". מנואל נוייר: "ברור שמעכשיו הכל תלוי רק בנו"

(גודל טקסט)

באיירן מינכן עוברת את אחת העונות הקשות ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל למרות הכל, הניצחון הגדול אתמול (שלישי) בזיגנל אידונה פארק בדורטמונד הציב אותה בעמדה נוחה ביותר כדי להבטיח זכייה באליפות. הבווארים הגדילו את הפער בפסגה לשבע נקודות כאשר נותרו שישה מחזורים בלבד לסיום העונה, כך שבכלל קשה לדמיין שהחבורה של האנזי פליק לא תזכה באליפות השמינית ברציפות.

ביצוע פנטסטי של ג'ושוע קימיך, שראה את רומן בורקי מחוץ לשער והקפיץ מעליו, הוא שהעניק לבאיירן את הניצחון וככל הנראה גם גמר את מאבק האליפות בעונה בה באיירן כבר הידרדרה כמעט עד למרכז הטבלה וכידוע ביצעה זעזוע על הקווים, כאשר פיטרה את ניקו קובאץ' ונתנה את המושכות לעוזרו – תחילה פליק אמור היה להמשיך עד פגרת החורף בלבד, אלא שהיכולת השתפרה פלאים והוא במהלך "פגרת הקורונה" זכה להבעת אמון ממשית וחתם על חוזה עד 2023.

קימיך גם נבחר למצטיין המשחק של העיתון "בילד" אחרי שהנחיל לצהובים-שחורים את הפסד הבית הראשון שלהם העונה וכיכב בכותרת: "קימיך הרים את באיירן מינכן לקראת האליפות". יתרה מכך, הקשר שבר שיא בונדסליגה כאשר כיסה 13.73 קילומטר במהלך המשחק – הנתון הגבוה ביותר שנרשם עבור שחקן באיירן בליגה מאז עוקבת חברת "אופטה" אחר נתוני השחקנים. זהו גם היה שערו השלישי העונה מחוץ לרחבה, גם בנתון זה הוא מקדים את כל חבריו לקבוצה.

בסיום המשחק נשאל קימיך על הביצוע יוצא הדופן שלו וחשף: "זה לא משהו שראיתי, זה היה ספונטני לחלוטין, אבל דיברו איתנו לפני המשחק על כך שבורקי מרבה לצאת מקו השער ואחרי שבעטתי פעמיים ולא יצא מזה כלום, החלטתי לנסות משהו אחר וזה עבד. זה השער הכי יפה בקריירה שלי והוא היה כל כך חשוב", המשיך והחמיא ליריבה המושבעת בדרכו, "לדורטמונד היה יתרון בכך שהמשחק נערך ללא קהל, העובדה שהכל שקט מרגיעה יותר, אבל היה משחק מאוזן ולא ציפינו לפגוש יריבה אמיצה כל כך. לשמחתי הצלחנו לברוח להם וזה היה חשוב במיוחד".


קימיך מקפיץ מעל בורקי בדרך לאליפות (Federico Gambarini/Pool via Getty Images)

באשר לפליק, שניצח 15 מ-18 משחקיו על הקווים בליגה והוא היחיד שעשה זאת פרט לפפ גווארדיולה, הוא בסיום אמר על קימיך: "מבחינתי, כמאמן, הוא אחד שמרצה אותי בכל אימון ובכל משחק מחדש כי הוא תמיד נותן את המאה אחוז שלו. אם הוא יהיה קפטן בעתיד? אנחנו נראה מה יהיה. אני בסך הכל מאוד מרוצה מהיכולת הקבוצתית, כי הגענו מאוד מפוקסים, נחושים ולעתים גם אמיצים. עבורי זה תמיד חשוב שנציג יכולת גבוהה בכל משחק ובכל אימון ואני שמח שעשינו את זה. אלה זמנים קריטיים ואני לא רוצה להסתכל רחוק מדי, עשינו היום ניצחון גדול וזה הכל", אמר בניסיון להתחמק מהצהרת אליפות.

גם השוער מנואל נוייר ניסה לשמור על איפוק ואמר: "היו במחצית השנייה מספר פעמים שדורטמונד הגיעה למצבים מסוכנים והרגשנו את הסכנה, כי אנחנו הגענו למצבים טובים עוד יותר ולא ניצלנו אותם. ניצחנו ואנחנו כעת מקווים שנוכל לזכות באליפות, ברור שזה תלוי בנו וזה היה מאוד חשוב לשוב עם ניצחון".


נווייר וקימיל חוגגים בסיום (Federico Gambarini/Pool via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי