ברצלונה ניצחה את לגאנס 1:3, הפער מאתלטיקו שוב 5 נקודות

לואיס סוארס, עוסמאן דמבלה
לואיס סוארס, עוסמאן דמבלה | Gettyimages

דמבלה (32), סוארס (74) ומסי (92) כבשו לבארסה. בריית'ווייט השווה זמנית (57). בטיס גברה על ג'ירונה 2:3 משער בדקה ה-94, ויאריאל ובילבאו נפרדו בתיקו 1:1, 2:2 דרמטי בין ראיו ואיקאנו לסוסיאדד

(גודל טקסט)
אחרי הניצחון של ריאל מדריד על סביליה, המחזור ה-20 בליגה הספרדית נמשך הערב (ראשון) עם חמישה מפגשים. במשחק המוקדם בטיס השיגה 2:3 דרמטי בבית נגד ג'ירונה משער בדקה ה-94. ויאריאל ואתלטיק בילבאו נפרדו בתיקו 1:1. בשעה זו המוליכה ברצלונה מארחת את לגאנס ומנסה להחזיר את הפער מאתלטיקו מדריד לחמש נקודות, ליאו מסי פתח את המשחק על הספסל.

ברצלונה – לגאנס 1:2

בחצי השעה הראשונה המוליכה שלטה בכדור אבל לא הייתה תכליתית ולא הצליחה להגיע למצבים מסוכנים, כשלגאנס התרכזה בעיקר בפעולות הגנה. בארסה הגיע להזדמנות הרצינית הראשונה שלה בדקה ה-31 כשדמבלה מצא את סוארס ברחבה אך האורוגוואי החמיץ מקרוב. דקה לאחר מכן זה כבר נגמר ברשת. דמבלה חתך למרכז ושלח את הכדור לג'ורדי אלבה באגף שמאל, המגן החזיר את הכדור לצרפתי שעשה תנועה לתוך הרחבה ובנגיעה מדוייקת עם רגל ימין העלה את הבלאוגרנה ליתרון.

12 דקות מפתיחת המחצית השנייה, התקפת מעבר קטלנית של לגאנס קבעה שוויון. יוסף אן נסירי פרץ באגף ימין והעביר כדור רוחב מושלם למרטין בריית'ווייט שהכניע מקרוב את טר שטגן והימם את קאמפ נואו. ואלוורדה העלה את מסי בדקה ה-64 במקום אלנייה, 10 דקות לאחר מכן, הפרעוש בעט מצוין כדור שקוויאר לא הצליח להדוף בצורה טובה וסוארס עט אל הכדור ודחק אותו לרשת תוך כדי שהוא ספק פוגע בשוער. השופט אישר את השער לאחר שימוש ב-VAR. בדקה ה-92 מסי הצטרף לחגיגה עם שער גדול לאחר דאבל פס עם ג'ורדי אלבה שבישל את השני שלו. 

 


ליאו מסי כובש את השער השלישי. (Gettyimages)
 
 

ברצלונה החזירה לעצמה את הפער בפסגת ה"לה ליגה" לחמש נקודות מהשנייה אתלטיקו מדריד, והיא סופרת כבר שבעה ניצחונות רצופים בליגה הספרדית. ארנסטו ואלוורדה ניצח לראשונה את מאוריסיו פלגרינו לאחר שהערב זה היה המפגש הרביעי ביניהם. לגאנס נשארה קרובה למקום ממנו יורדים ליגה, כשכבר בשבת מחכה לה מפגש תחתית לוהט נגד אייבר. 


בטיס – ג'ירונה 2:3

אחרי שני הפסדי ליגה רצופים, בטיס השיגה ניצחון בצורה הכי מתוקה שיש, עקפה את ולנסיה ונצמדה לחבורה הצמרת. ג'ירונה, שהעיפה את אתלטיקו מדריד מגביע המלך רק לפני שלושה ימים, מחזיקה ברצף עגום של שמונה משחקים רצופים ללא ניצחון בכל המסגרות ובקצב הזה היא עלולה להסתבך במאבקי התחתית.


המשחק נפתח בסערה כאשר כריסטיאן טיו העלה את בטיס ל-0:1 בבעיטה חופשית נהדרת (12), אבל גי'רונה הדהימה את הקהל המקומי עם שערים של אליש גארסיה (36) וסיידו דומביה (44) שקבעו מהפך ו-1:2 לאורחת בהפסקה. תשע דקות בתוך המחצית השנייה לורן מורון איזן ל-2:2 ורגע לפני שריקת הסיום, עמוק בתוך תוספת הזמן, סרחיו קנאלס דייק מהנקודה הלבנה וסידר שלוש נקודות דרמטיות (94).



שערים, מהפכים ודרמה. בטיס נגד ג'ירונה (Gettyimages)


ויאריאל – אתלטיק בילבאו 1:1

האורחת הגיעה למשחק לאחר שהודחה בגביע המלך מול סביליה, אבל כשהיא מתאוששת מהפתיחה הגרועה בליגה וסופרת כבר שישה משחקים ללא הפסד. הבאסקים עלו ליתרון משער עצמי של חאומה קוסטה בדקה ה-18, יתרון שהחזיק עד לדקה ה-71, אז הצוללת הצהובה השוותה את התוצאה עם שער של קארל טוקו אקאמבי הקמרוני. 

הקהל הביתי באצטדיון לה סרמיקה ניסה לדחוף את קבוצתו למהפך, אבל חמש דקות לסיום דווקא בילבאו הייתה זאת שכמעט הכריעה את המשחק עם שער של איניאקי וויליאמס שנפסל בטענת נבדל. המארחת שהודחה מהגביע מול אספניול, נמצאת כבר ברצף של שבעה משחקים ללא ניצחון ב"לה ליגה" והיא מסובכת חזק בתחתית כשהיא במקום הלפני אחרון עם 17 נקודות בלבד.


תוצאות נוספות

לבאנטה – ויאדוליד 0:2

ראיו וייקאנו – ריאל סוסיאדד 2:2



#VillarrealAthletic | 1-1 96' | FINAL EN EL ESTADIO DE LA CERÁMICA. El Submarino suma un punto en la visita del @AthleticClub con un gol de Toko Ekambi. pic.twitter.com/oQBIwTiXUn

— Villarreal CF (@VillarrealCF) January 20, 2019


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי