מאמן חדש למואנס דאבור: ז'ולן לופטגי חתם בסביליה

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | Gettyimages

המאמן הבאסקי, שפוטר מריאל מדריד מחודש נובמבר, חתם לשלוש עונות במדי הקבוצה מאנדלוסיה ויהיה המאמן הבא של חלוץ נבחרת ישראל. לופטגי יוצג רשמית במועדון ביום רביעי בבוקר. המטרה: להגיע לליגת האלופות

קבוצות: סביליה
(גודל טקסט)
 זה היה רק עניין של זמן כפי שדיווחו בספרד, והיום (שלישי) זה הפך לרשמי: ז'ולן לופטגי, המאמן הבאסקי בן ה-52, מונה למאמנה החדש של סביליה ומואנס דאבור שיצטרף הקיץ. המאמן שחתם לשלוש עונות, יוצג רשמית מחר (רביעי) במסיבת עיתונאים חגיגית באצטדיון הראמון סאנצ'ס פיחואן. לופטגי היה המועמד המועדף על פני מונצ'י, המנהל הספורטיבי של המועדון, כאשר השנה הקשה שעברה על המאמן לא השפיעה.


לופטגי, כזכור, פוטר מאימון נבחרת ספרד רגע לפני תחילת המונדיאל, כיו"ר ההתאחדות הספרדית זעם על כך שהמאמן חתם בריאל מדריד. הספרדי החזיק מעמד 14 משחקים בלבד על הקווים של הבלאנקוס ופוטר לאחר תבוסה 5:1 לברצלונה, ומאז לא אימן. בסביליה העריכו את העבודה הטובה שעשתה בנבחרת ספרד, אותה הוביל ל-20 משחקים ללא הפסד וקמפיין מוקדמות מוצלח, וגם את סגנון המשחק ההתקפי הדוגל בהנעת כדור. מעבר לכך, לזכותו גם הישגים במדי הנבחרת הצעירה של ספרד: הוביל את הנבחרת הצעירה עד גיל 19 לזכייה באליפות אירופה (2012) וגם את הנבחרת הצעירה עד גיל 21 לזכייה באליפות אירופה, שנערכה כאן בישראל. בנוסף, לופטגי אימן את פורטו במשך עונה וחצי, וב-2014/15 הצעיד אותה עד לרבע הגמר.


סביליה עברה עונה לא טובה כשהודחה בבושת פנים מגביע המלך לאחר תבוסה 6:1 בגומלין נגד ברצלונה, כשלה בליגה האירופית וסיימה רק במקום השישי כך שלא תשחק בליגת האלופות בעונה הבאה, והמטרה הברורה תהיה השגת המקום הרביעי. לופטגי עצמו התראיין בשבוע האחרון וסיפר: "קיבלתי הצעות אבל דחיתי אותן.  לא היו לי אנרגיות. אגיע רק לפרויקט שיהיה אפשר לפתח, לקבוצה בה אוכל לזכות בתארים".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי