מעמדו של ואלוורדה מתערער? המאמן: "אני מודאג מהיכולת"

שחקני ברצלונה מאוכזבים
שחקני ברצלונה מאוכזבים | Aitor Alcalde/Getty Images

ברצלונה רשמה את פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה מזה 25 שנה, בספרד לא ריחמו לאחר ההפסד לגראנדה: "אסון" ו"אבודים", הן רק חלק מהכותרות. בסקר ה"מארקה"54% אמרו שאפילו חזרתו של מסי לא תעזור לקבוצה

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
 פתיחת עונה גרועה כזו לא זוכרים בברצלונה שנים – כי דבר כזה בהחלט לא קרה הרבה זמן. לאחר ההפסד 2:0 בגרנדה אתמול (שבת) ישנו כאוס מוחלט באלופת ספרד ובתקשורת אפילו החלו לדבר על מעמדו של ארנסטו ואלוורדה. ככה זה שבארסה רשמה את פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה מזה 25 שנה, כאשר גם בעונת 1994/95, עונתו האחרונה של יוהאן קרויף על הקווים, אגרה שבע נקודות בלבד מחמשת המחזורים הראשונים. מבט על הטבלה יגלה נתון נוסף מדאיג: ברצלונה מציגה את ההגנה הגרועה בליגה בצוותא עם בטיס – תשעה שערי חובה.


המאמן ארנסטו ואלוורדה שהחליט לפתוח עם ליאו מסי על הספסל ובחר שגם סרחיו בוסקטס לא יפתח ב-11, הודה בסיום המשחק שהוא מודאג ממה שקורה, שכן קבוצתו עדיין לא ניצחה העונה מחוץ לקאמפ נואו. ואלוורדה אמר: "אני מודאג, התוצאות שלנו לא טובות. כשזה קורה כבר ארבעה משחקים – זה סימפטום. יש שחקנים שחוזרים אלינו מאוחר אבל זה לא מספיק. אנחנו שולטים אבל לא מייצרים מצבים, חסרה לנו עוצמה בשליש האחרון של המגרש".


האחריות: "השחקנים הם אלה שמשחקים על המגרש אבל בסופו של דבר המאמן תמיד הוא האחראי. אתה יכול לנצח או להפסיד, אבל אתה חייב להגיע כל ערב במטרה לנצח וזה לא קרה. ההגנה הזו לא מאפיינת את הקבוצה בשנים האחרונות".



ארנסטו ואלוורדה מודאג. ובצדק (JORGE GUERRERO/AFP/Getty Images)


"אסון", נכתב בשער "ספורט" הבוקר (ראשון), כשבסיקור המשחק נכתב: "בארסה מעוררת רחמים מתרסקת בגרנדה. אפילו כניסתם של מסי ואנסו פאטי במחצית השנייה לא שינתה את הכיוון של הקבוצה האבודה". הכותרת של טור דעה אחר הייתה: "זה הפסד שצריך לגרום לך להביט במראה ולשנות הכל". ג'וניור פירפרו בהופעת הבכורה זכה לציון 3 כמו גם נלסון סמדו, אך ארתורו וידאל "זכה" לכבוד המפוקפק עם הציון הנמוך ביותר – 2. ב"מונדו דפורטיבו" נכתב: "תקועים" ושהאלופה לא יוצרת מצבי הבקעה.


ב"מארקה" המזוהה עם ריאל מדריד נכתב: "קבוצה שכל כך רחוקה מזו שזכתה בשתי אליפויות רצופות, איבדה את המסלול ובליגת האלופות תמיד יש לגביה ספקות". בעיתון הגדילו לעשות ושאלו בקול רם מה צריך לקרות כדי שברצלונה תפטר את המאמן, שנמצא על זמן שאול. מעבר לכך, בסקר אוהדים – 67% הצביעו שהקבוצה במשבר ו-75% קבעו שואלוורדה לא צריך להמשיך אם התוצאות יימשכו. 54% אפילו היו פסימיים לגבי האפשרות שחזרתו של מסי תעזור לקבוצה.


לואיס סוארס נשאל בסיום האם האליפות בסכנה ואמר: "זה לא הכרחי לחשוב על זה כרגע, אבל אנחנו חייבים להיות יותר כוחניים כדי לזכות בתואר. חייבת להיות לנו ביקורת עצמית. ההפסד מדאיג, אנחנו חייבים להשתפר. אסור לנו לספוג שערים כל כך מהירים. זה מדאיג שאנחנו לא מגיעים להזדמנויות".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי