זה מה שחסר: הרקורד המטורף של מסי במשחקי הפתיחה

ליאו מסי
ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP/Getty Images

בספרד הציגו את המספרים של קפטן ברצלונה בעשור האחרון: תרם 7.3 שערים בממוצע בשמונת המשחקים הראשונים בעונה. הערכה: ייכלל בסגל למשחק נגד אינטר ברביעי. לאחר פתיחת העונה החלשה - יש מקום לאופטימיות

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
לאחר הניצחון הקשה 0:2 על חטאפה ביום שבת האחרון, שהיה גם ניצחון החוץ הראשון של ברצלונה העונה, אלופת ספרד ממשיכה בהכנות לקראת המשחק הגדול נגד אינטר בליגת האלופות ביום רביעי, בתקווה שליאו מסי יוכל להיכלל בסגל. זה ברור שהארגנטינאי, שסבל מחוסר מזל גדול מאז הקיץ עם הפציעות שעבר, שחקן סופר-חשוב לברצלונה, אלא שקשה להאמין עד כמה.


ב"ספורט" הציגו את הנתונים של מסי במחזורי פתיחת העונה, והמספרים מטורפים גם ביחס לסטנדרטים שלו. מסי כובש בממוצע 7.3 שערים בשמונת מחזורי הפתיחה של הליגה (בעשור האחרון) שמהווים 1/3 משעריה של ברצלונה. מסי שותף העונה רק ב-121 דקות בסה"כ – עלה כמחליף נגד בורוסיה דורטמונד (בדקה ה-59), עלה מהספסל נגד  גרנדה במחצית  ופתח בהרכב נגד ויאריאל והוחלף לפני ההפסקה. בעשור האחרון, עונת 2015/16 הייתה העונה הכי דלה שלו בפרק הזמן הזה כשתרם שלושה שערים.


לפני שנתיים, עונת 2017/18, מסי הבקיע לא פחות מ-13 שערים בפרק הזמן הזה, כשבעונת 2013/14 הוא כבש 12 שערים ועשה זאת ב-540 דקות בלבד. בשני המקרים האלה, כמה לא מפתיע, בארסה פתחה את העונה במאזן מושלם של שמונה ניצחונות. בעונת הטרבל, 2014/15, מסי תרם שבעה שערים כשהרקורד שלו במשחקים הראשונים עומד על 3.5 בישולים בממוצע.




"לא שהיה צריך את המספרים האלה, אבל הם בהחלט קובעים את הדחיפות של מסי לחזור למגרש בהקדם האפשרי", סיכמו בספרד, שם נכתב באופטימיות על כך שייכלל בסגל נגד הנראזורי.


עוד בברצלונה, בתקשורת המקומית המשיכו להחמיא לשוער מארק אנדרה טר שטגן שלא רק מגלה יכולת מצוינת בין הקורות אלא גם הפך לשוער הראשון של הקבוצה במאה ה-21 שמבשל שער. כך היה במהלך הניצחון על חטאפה כשבעיטת שוער הגיעה לחלוץ לואיס סוארס. זה היה שער דומה מאוד לזה שבישל השוער אנדוני זוביזארטה לחלוץ גארי לינקר בקלאסיקו ב-1987.





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי