יכול לככב באירופה: חמש קבוצות שזקוקות לשירותיו של ערן זהבי

ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג | דני מרון

שיתוף פעולה מחודש עם ראיקוביץ', כניסה אפשרית לנעליו הגדולות של קוואליארלה, פרויקט תוצרת איש סודו של קלופ, השתלמות אצל רונאלדו, או ניצול הגאונות של פרננדש. יוכין עם המועדונים שיכולים להיעזר בכוכב

קבוצות: שאלקה
(גודל טקסט)
ערן זהבי כבר בן 32, מרוויח שכר עתק בסין, ומעבר לקבוצה אירופית לא עומד על הפרק בימים אלה – אבל זה לא צריך למנוע מאיתנו לחשוב על קבוצות שהיו יכולות להיעזר בכישוריו. הרי מדובר בסקורר שמבקיע שערים מרהיבים בקצב מסחרר, והוא ממש לא היה כזה במהלך ההרפתקה הקצרה בפאלרמו בתחילת העשור. אולי בכל זאת כדאי לוותר על הכסף כדי לעבור ליבשת הישנה בינואר ולבצע תיקון לרושם שהותיר בסיציליה?


שאלקה

הכחולים נכנסו לכושר נפלא בתחילת העונה, והיו קרובים מאוד לניצחון חמישי רצוף, לפני שספגו שער שיוויון מתסכל מול קלן בזמן פציעות במחזור האחרון. למה הייתה התוצאה רק 0:1 לפני הנגיחה של יונאס הקטור? כי החלוצים בזבזו הרבה יותר מדי הזדמנויות. רוב השערים של שאלקה מגיעים משחקני אגף ומקשרים, כאשר אמין האריט הצרפתי-מרוקאי וסואט סרדאר נוטלים את ההובלה. בחוד סומכת הקבוצה בעיקר על שחקן המטרה האוסטרי הוותיק גידו בורגשטאלר שלא נמצא במיטבו כבר מזמן. המאמן החדש דויד ואגנר, חברו הטוב ביותר של יורגן קלופ, מתחיל לבנות תלכיד תוסס דווקא על הקווים של היריבה המושבעת של דורטמונד, והפרויקט הזה יכול להתאים בטווח הקצר לזהבי. השערים שלו בסיבוב השני יכולים לעשות את ההבדל בין מקום במרכז הטבלה לכרטיס לליגת האלופות, בעונה פתוחה ובלתי צפויה בבונדסליגה.


סמפדוריה

המועדון הנהדר מגנואה התרגל בשנים האחרונות לאספקת שערים מרהיבים מהווירטואוז האיטלקי הכריזמטי מכולם, פאביו קוואליארלה. בעונה שעברה הוא אפילו הפציץ 26 פעמים, הוכתר למלך השערים בגיל 36 וחזר לסגל הנבחרת, אך כעת ייתכן שהגיל מתחיל לעשות את שלו. לקוואליארלה שער בודד עד כה העונה, וגם הוא בפנדל, בעוד סמפדוריה שקעה במקום האחרון, פיטרה את המאמן החדש אוזביו די פרנצ'סקו ומינתה בבהלה את קלאודיו ראניירי. לרשותו של השועל הוותיק תעמוד חוליית קישור יצירתית למדי, אך אם קוואליארלה לא יחזור לעצמו יהיה לו קשה להציל את הספינה. מאנולו גביאדיני הוא לא ווינר בשום פנים ואופן. המועדון עלול להזדקק לחיזוק בחלק הקדמי בינואר, ושחקן כמו זהבי עשוי להועיל לו בטווח הקצר.



יכול להיכנס לנעליו של קוואליארלה? (אודי ציטיאט)


ויאדוליד

זהבי רגיל לשחק בקבוצה עם הגנה מחוררת, וגם בנבחרת העורף לא יציב בלשון המעטה, ולכן מאזן הכיבושים הפנומנלי שלולא בא לידי ביטוי בטבלה. אם ישחק ב-ויאדוליד, העסק יהיה שונה בתכלית. הקבוצה שנמצאת בבעלותו של רונאלדו הברזילאי היא מופת של יציבות בחלק האחורי, והמאמן סרג'יו שם דגש קודם כל על ארגון וסדר. הוא זוכה לגיבוי נרחב מצד ההנהלה, ושרד בתפקידו אפילו כאשר הקבוצה הייתה בסכנת ירידה ממשית מאוד בשלהי העונה שעברה. כעת הוא חולם לקחת את הסגולים-לבנים צעד אחד קדימה, אך אין לו שחקן עם קילר אינסטינקט בחוד. ויאדוליד מתבססת על סרחיו גווארדיולה, אשר מפורסם בעיקר בגלל שנזרק פעם מברצלונה בגלל ציוץ בוטה נגד בלאוגרנה בטוויטר בעברו, ועל סנדרו רמירס שאיבד לחלוטין את דרכו. זהבי יכול לקבל מקום של כבוד בהרכב הקבוצה שכבשה שבעה שערים בשמונה מחזורים, אך גם ספגה רק שמונה, ואולי להוביל אותה לחלק העליון של הטבלה.


ריימס

למה לא לחזור לשתף פעולה עם פרדראג ראיקוביץ'? המועדון הצרפתי הנהדר שידע את ימיו הגדולים ביותר בשנות ה-50' פתח את העונה באופן סנסציוני, ניצח בחוץ את פריז סן ז'רמן, והשוער הסרבי שמר על רשת נקייה בשישה מתשעה המשחקים. זה קורה בין היתר כי המאמן דויד גיון נמצא במועדון מאז 2017, העלה אותו לליגה הבכירה, והיציבות – בחדר ההלבשה ועל הדשא – היא הדבר החשוב ביותר. ניכרת רק בעיה מרכזית אחת – אין לקבוצה סקורר אמיתי. זה מנע ממנה לסיים גבוה יותר ממקום שמיני אשתקד, וגם הפעם כבשה ריימס רק שמונה שערים בתשעה המחזורים הראשונים. התקציב שלה מוגבל מאוד, אבל זהבי יכול להתאים לה כמו כפפה ליד.


ספורטינג ליסבון

אחרי שמכרו את באס דוסט ההולנדי לפרנקפורט, נותרו האריות מליסבון ללא שחקן התקפה שמסוגל להבקיע בקביעות, וקשה להאמין כי חסה, המושאל מפריז סן ז'רמן, יצליח להשתקם דווקא בתנאים הלא פשוטים במועדון שנמצא בבלגן ניהולי כבר זמן רב. למעשה, תלויה ספורטינג באופן כמעט בלעדי בגאונותו של הפליימייקר ברונו פרננדש, אשר נשאר בדרך נס בקבוצה למרות עניין מצד קבוצות פאר רבות. פרננדש זקוק נואשות לשותף שמסוגל לנצל את מסירותיו, וזהבי יכול תיאורטית למלא את התפקיד. מצד שני, לא מומלץ לו להיכנס לסיטואציה כה בעייתית.

 


הדלת לאירופה עדיין פתוחה בפני מלך שערי מוקדמות היורו? (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי