הקלאסיקו בין ברצלונה לריאל נדחה: "הסכמנו על 18 בדצמבר"

ליאו מסי, סרחיו ראמוס
ליאו מסי, סרחיו ראמוס | Gettyimages

עכשיו זה רשמי: ועדת התחרויות של "לה ליגה" אישרה שהמפגש לא ייערך בשבוע הבא בקאמפ נואו וכעת על הקבוצות להגיע להסכמה על תאריך חדש. שני הצדדים הציעו דחייה של כחודשיים בתור תאריך חדש למשחק

(גודל טקסט)
עכשיו זה רשמי. מיליונים ברחבי העולם, וכנראה שגם לא מעט ישראלים, התאכזבו קשות הבוקר (שישי) מכיוון שהקאלסיקו הראשון שתוכנן לעונה בין ברצלונה לריאל מדריד נדחה.


בתקשורת הספרדית נכתב הלילה (בין חמישי לשישי) שוועדת התחרויות בראשות "לה ליגה" הבהירה לקבוצות שהמשחק לא ייערך בסוף השבוע הבא וטענה שיש לנציגי הקבוצות לסכם ביניהם עד יום שני הקרוב (11:00 שעון ישראל) על תאריך חדש שמקובל עליהם, לפני שהוועדה תקבל את ההחלטות בעצמה ללא התחשבות המועדונים, ולפני זמן קצר הפרטים קיבלו אישור בהודעה רשמית שנמסרה.


ועדת התחרויות התכנסה אתמול בשעה מאוחרת ובלית ברירה התקבלה ההחלטה שלא לקחת כל סיכון מיותר בעקבות ההתפרעויות הקשות בברצלונה והעובדה שמתוכננת מחאה גדולה לסוף השבוע הבא, כך שהקלאסיקו שאמור היה להיערך בשבת הבאה, ב-26 באוקטובר, נדחה. כידוע, מזה מספר ימים מתקיימות הפגנות ענק במחאה על עונשי מאסר שהוטלו על פעילים קטלאנים בדלנים ובספרד חוששים שאירוע גדול כמו הקלאסיקו ינוצל על ידי פורעי חוק ופוליטיקאים, מה שעלול להחמיר עוד יותר את המצב הכאוטי.




כפי שכבר פורסם אתמול, התכנון המקורי, אחרי ששתי הקבוצות סירבו לאפשרות להחליף ביתיות ולמעשה אילצו את ועדת התחרויות לדחות את המשחק בנסיבות הקיימות, היה להעביר את הקלאסיקו ל-18 בדצמבר, אלא שחאבייר טבאס, נשיא "לה ליגה", הבהיר שמדובר בתאריך המיועד ל"גביע המלך" וטען שאפשרות זו כלל לא על הפרק – כשבספרד העריכו שהסיבה האמיתית היא גם ממניעים כלכליים, במטרה שהקלאסיקו לא ייערך באמצע השבוע (יום רביעי).



שער העיתון "ספורט": "המשחק נדחה" (מסך)


לכן, בשל לוח הזמנים הצפוף, האפשרות שבשלב זה נראית ריאלית מכל היא להעביר את המשחק ל-7 בדצמבר, יום שבת. ברצלונה אמורה לפגוש באותו יום את מאיורקה וריאל מדריד לארח את אספניול, אבל בספרד טוענים שצפויה הסכמה גורמת מכל ארבעת המועדונים לאפשרות זו וכך יהיה ניתן לקיים את המפגש שכל העולם מחכה לו ביום שבת ולא באמצע השבוע, ואילו המשחקים המקוריים המתוכננים לברצלונה ולריאל לאותו סוף שבוע ככל הנראה יוקדמו בשלושה או ארבעה ימים וייערכו באמצע השבוע.



סרג'י רוברטו ובנזמה. לא ייפגשו בשבוע הבא (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי