"מסי דורש את כדור הזהב", ואלוורדה: "כבר אין לי מילים"

ליונל מסי
ליונל מסי | Alex Caparros/Getty Images

ספרד בטירוף אחרי ההצגה של הארגנטינאי שרשם בפעם ה-11 בקריירה שני שערים ושני בישולים והגיע ל-50 גולים בקריירה בכדורים חופשיים. האלופה חזרה למקום הראשון. וידאל: "המשחק נגד סלביה לא שיקף כלום"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)
ברצלונה המשיכה את הכושר המצוין שלה כשהביסה אתמול (שלישי) 1:5 את ויאדוליד בקאמפ נואו וחזרה לפסגת הטבלה. זה היה הניצחון השביעי ברציפות של אלופת ספרד שהוכיחה שיהיה קשה מאוד למנוע ממנה את התואר השלישי ברציפות. זו הייתה החמישייה השלישית של בארסה העונה בקאמפ נואו בליגה, ובסה"כ כבשה הקבוצה של ארנסטו ואלוורדה 21 שערי ליגה בשישה משחקי בית – 3.5 בממוצע למשחק.


כמו תמיד, ליאו מסי היה כוכב המשחק עם צמד ושני בישולים – בפעם ה-11 בקריירה שלו והראשונה מאז שבארסה פירקה את ליון אשתקד. הארגנטינאי רשם ציון דרך נוסף בקריירה כשהגיע ל-50 שערים בכדורים חופשיים – 44 במדי בארסה ועוד 6 במדי הנבחרת. בחמש השנים האחרונות כבש מסי 20 שערי ליגה בכדור חופשיים. יותר מפי שניים מהבא אחריו – מיראלם פיאניץ' (תשעה). כדי להבין עד כמה המספרים שלו מרשימים, צריך לבדוק גם את המאזן של הקבוצות הגדולות. כל שחקני יובה סיפקו 15 שערים בבעיטות חופשיות באותו פרק זמן לדוגמא.


הקשר ארתורו וידאל שהודה שהוא לא מרוצה ממעמדו, אמר לאחר המשחק: "אני שמח כי ניצחנו, לא יודע אם זה היה קל. רצינו המון והצלחנו לעשות את ההבדל בזכות האיכות של מסי. הוא שחקן מכוכב אחר. אין לי מילים להוסיף עליו. אני משחק אחרת ממה שאחרים עושים במרכז. יש לי את היכולות להיות בשני צידי המגרש. השנה יש לי יותר מזל מבעונה שעברה. עלינו להמשיך להשתפר. אני חושב שהמשחק נגד סלביה פראג היה מאוד שקרי, אנחנו לא משחקים ככה בדרך כלל.




המאמן ארנסטו ואלוורדה: "הצלחנו להגיע לרמה שמאפיינת אותנו, זה שבוע חשוב עם שלושה משחקים וננסה להמשיך ככה. מה ניתן לומר על מסי? בכל משחק הוא מספק מופע. הוא נכנס לעניינים יותר ויותר. הכישרון שלו לא דומה לשום דבר אחר, בכל נגיעה שלו בכדור קורה משהו. כבר אין לי מה לומר על מסי, נגמרו לי המילים. מה שהוא רואה אף אחד לא רואה. שמח שהוא בריא ואפשר ליהנות ממנו. יש לנו סגל ארוך. השחקנים תמיד מתאמנים טוב ומוכנים לשחק. ברור שיש יותר שחקנים שמגיע להם אבל אי אפשר שכולם ישחקו. המשחק של אתלטיקו מוכיח שקשה לנצח נגד כל יריבה, למרות שכשיש לך את מסי זה נראה פשוט".


על השינויים שביצע: "אנסו פאטי? חשבתי שהוא יוכל לעזור לנו גם בשל העובדה שציפיתי שהם ישחקו עם שלושה בלמים כמו בעונה שעברה ובשל לוח המשחקים הצפוף שלנו. זה טוב לבצע שינויים. וידאל שחקן חשוב מאוד וברור שהוא כועס כשהוא לא משחק. היום ארתור לא שיחק. איבן ראקיטיץ' נתן לנו הרבה ואני מקווה שהוא ייתן לנו וד הרבה, יש לנו עומס בעמדה הזו".


בתקשורת בקטלוניה לא חסכו במחמאות. "מסי כאן. הקסם של מסי החזיר את בארסה לפסגה", נכתב ב"ספורט" בסיקור המשחק לצד טור נוסף שקרא: "רק שחקן אחד יכול לדרוש את כדור הזהב הזה – וזה מסי". "מסי, כדור הזהב", נכתב ברוח דומה ב"מונדו דפורטיבו" שם נכתב על מסי שהיה "On Fire" במהלך המאניטה (חמישייה) של בארסה שחזרה למקום הראשון.
 



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי