מסי ינוח בצ'מפיונס לראשונה מאז 2011, ראקיטיץ' צפוי להישאר

ליאו מסי
ליאו מסי | Thomas Eisenhuth/Getty Images

בדצמבר 2011 הביסה בארסה 0:4 את באטה בוריסוב וזו הייתה הפעם האחרונה בה הקפטן לא שיחק שלא בשל פציעה. בספרד הציגו את כל המספרים. וגם: הקשר הקרואטי הרוויח מחדש את מקומו ולא יימכר בינואר

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

במחזור הקודם בליגת האלופות, בערב בו ליאו מסי ציין את הופעתו ה-700 במדי ברצלונה, אלופת ספרד גברה 1:3 על בורוסיה דורטמונד והבטיחה את מקומה בשלב שמינית הגמר מהמקום הראשון בבית. לכן, המשחק הערב (שלישי) בסן סירו הוא חסר חשיבות עבורה, זמן מצוין להעניק לקפטן מנוחה, בטח לפני שבוע קשה שכולל משחק חוץ נגד ריאל סוסיאדד ובהמשך הקלאסיקו הגדול נגד ריאל מדריד. מסי, מלך שערי המפעל בעונה שעברה, רוצה תמיד לשחק. ההחלטה של ארנסטו ואלוורדה לא להכלילו בסגל היא לא שגרתית. זה לא קרה הרבה זמן.

כמה זמן מסי לא קיבל מנוחה בליגת האלופות? כבר שמונה שנים, מאז דצמבר 2011, כאשר ברצלונה של פפ גווארדיולה הביסה 0:4 באטה בוריסוב. לאחר שפתחה עם תיקו 2:2 בסן סירו נגד מילאן במחזור הפתיחה, ניצחה בארסה בכל ארבעת משחקיה הבאים מה שאיפשר את המנוחה.

הסטטיסטיקה של מסי מדהימה. הוא רשם 140 משחקים בליגת האלופות בהם תרם 114 שערים ורק שמונה פעמים נותר מחוץ לסגל שלא בגלל פציעה. ארבעה משחקים היו בעונת הבכורה שלו – עונת 2004/05 כשהמאמן פרנק רייקארד לא זימן אותו במשחקים נגד סלטיק בגלאזגו, שחטאר דונייצק בקאמפ נואו וכן בצמד המשחקים בשמינית גמר ליגת האלופות נגד צ'לסי. 


ליאו מסי. הגיע הזמן לנוח (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

המשחק הכי גדול שמסי החמיץ היה גומלין חצי גמר ליגת האלופות בעונת 2012/13. לאחר שבארסה הובסה 4:0 במשחק בגרמניה והסיכויים להעפיל היו מאוד נמוכים, המאמן הזמני העדיף שלא לסכנו, ומסי נותר על הספסל מבלי לשחק. מאז אותו משחק נגד באטה בוריסוב ב-2011, שיחקה בארסה 88 משחקים בליגת האלופות. מסי החמיץ עשרה: תשעה בגלל פציעה ובאחד נותר על הספסל.

עוד בברצלונה, לפי "מונדו דפורטיבו" במועדון הוחלט שלא למכור את איבן ראקיטיץ' בינואר. הקשר הקרואטי חווה עונה מטלטלת. הוא היה מתוסכל מכך שנותר על הספסל פעמים רבות ולעתים אף היה מחוץ לסגל אך לאחרונה חזר לשחק והוא שוב חיוני. ראקיטיץ' היה שותף לשני ניצחונות גדולים נגד בורוסיה דורטמונד ואתלטיקו מדריד (פתח בהרכב והשלים 90 דקות) וכן ל-2:5 נגד מאיורקה. כרגע הוא עוקף את ארתור שסבל מפציעות ודעך. במועדון שיבחו את המקצוענות שלו ומרוצים מכך שהציג אגרסיביות ותשוקה. באלופת ספרד כבר לא חושבים כמה אפשר להרוויח עליו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי