"איזה שוד", בבארסה זעמו על השיפוט. בוסקטס: "מתעלים בקלאסיקו"

ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

"סקנדל" ו"שוד הקלאסיקו" היו חלק מהכותרות לאחר שהפנדל לזכות פיקה לא נשרק. הקשר תקף: "ה-VAR היה חייב להתערב". הנשיא יתלונן בפני ההתאחדות. וגם: ההגנה החלשה והמגרש שהכי הקשה על האלופה בעשור האחרון

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

רגע לפני הקלאסיקו הריצה הגדולה של ברצלונה (שישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות) נעצרה עם תיקו 2:2 באנואטה אצל ריאל סוסיאדד. אם ריאל מדריד תנצח הערב (ראשון) את ולנסיה במאסטייה, אלופת ספרד תגיע למשחק היוקרתי מהמקום השני. בבארסה ביקרו בחריפות את השיפוט כאשר ברגע האחרון ג'רארד פיקה היה זכאי לפנדל אך השופט אפילו לא צפה באירוע במערכת ה-VAR. גם בתקשורת במדריד הודו: "פארטידוז (משחק גדול) באנואטה עם שערוריית שיפוט שנויה במחלוקת לפני סיום".  "סקנדל" נכתב ב"ספורט". בשער העיתון נכתב במשחק מילים "Vargonzoso" – מביש. " שוד הקלאסיקו" נכתב ב"מונדו דפורטיבו".

מעבר לכך, בכלי התקשורת בספרד דווח פה אחד כי נשיא המועדון ג'וזף ברתומיאו יכתוב מכתב זועם לנשיא ההתאחדות לכדורגל ויתלונן על כך. "הנשיא זועם וידרוש הסברים". עוד נכתב כי ברתומיאו מודאג מכך שהשופט אפילו לא חשב על בדיקת המהלך והקבוצה נשדדה. עוד נטען בספרד שבארסה הייתה מהקבוצות שהפעילו את הלחץ הכי גדול על הכנסת הטכנולוגיה כדי למנוע את הטעויות.

בעוד ההתקפה של בארסה עובדת נפלא, ההגנה שוב לא תיפקדה. בארסה ספגה כבר 20 שערי חובה ב-16 משחקים, מה שלא קרה קרה לה כבר 16 שנה (את אותה עונה עם פרנק רייקארד על הקווים היא התחילה את רע מאוד). עוד מספרת הסטטיסטיקה בספרד שאף ספרד לא זכתה בכתר עם הגנה כזו מאז עונת 1991/92. כמו כן, אין ספק שהמגרש בסוסיאדד מסתמן כקשה ביותר עבור הקטלונים. בעשור האחרון בארסה איבדה באנואטה 21 נק', נקודה אחת יותר מהסנטיאגו ברנבאו (20 נק'). זו הייתה הפעם הראשונה, אגב, שארנסטו ואלוורדה לא מנצח במגרש הזה כמאמן בארסה.

כאמור, בבארסה התרגזו מאוד. פרנקי דה יונג תקף: "אם אתה שורק פנדל כמו במהלך הראשון שהיה (הפנדל שקיבלה סוסיאדד) – אתה חייב לשרוק על מה שקרה לפיקה". בהמשך הוסיף הקשר: "זה היה משחק אינטנסיבי עם הרבה לחץ, לא היה לנו לוח, אבל הצלחנו להגיב והיינו צריכים לנצח". סרחיו בוסקטס דיבר באותו הטון: "היו הרבה מחלוקות. בפנדל שנשרק נגדנו היה מהלך. הפנדל של פיקה היה ברור אף יותר. אני לא יודע למה לא הלכו ל-VAR, ברור שהוא חייב להתערב, זו פעולה שתכריע משחק. היו מהלכים סותרים לחלוטין".  כשנשאל על הקלאסיקו אמר: "אני לא יודע אם נגיע מהמקום הראשון כי זה לא תלוי בנו, אבל אנחנו העלינו את הרמה, אנחנו משחקים בבית ואנחנו תמיד מוכיחים את עצמנו נגד ריאל".

בעוד שלואיס סוארס ופיקה קיבלו ציון גבוה עם 8 ונבחרו למצטיינים (ליאו מסי שבישל בסטייל את השער השני של בארסה, קיבל את הציון 7), השוער מארק אנדרה טר שטגן שהיה בכושר נפלא העונה – אכזב כשהיה אשם בשער השני וקיבל את הציון 5. "הוא היה לא בטוח בעצמו אחרי הרבה מאוד זמן. סוסיאדד לא איימה הרבה על השער והוא היה חייב למנוע את השער השני", נכתב. ב"מארקה" החמיאו לאנטואן גריזמן שכבש  בצ'יפ נפלא: "הוא מתקדם כמו שצריך, אפשר לסמוך עליו. זו הפעם החמישית העונה בה הצרפתי כובש את השער הראשון לזכות בארסה". עד עתה יש לו שבעה שערים וארבעה בישולים.

ארנסטו ואלוורדה אמר: "במשחק הזה היה הכל. היו להם רגעים מעולים וגם היו לנו את הדקות שלנו, הכל היה יכול לקרות. זה היה משחק נפלא. התקשינו בהתחלה להתגבר על הלחץ שלהם, זה היה אתגר. הקבוצה המארחת שולטת לעתים, לא תמיד אפשר להבקיע הרבה שערים, זה קורה גם בליגת האלופות. אני לא יודע אם זה היה פנדל, אני לא שופט. השחקנים צריכים להיות חכמים יותר ברחבה". על עמדות המגנים: "נלסון סמדו וג'ורדי אלבה חזרו אחרי פציעות ולקחנו את זה בחשבון".


מסי מוקף בשחקני סוסיאדד. יגיע לקלאסיקו מהפסגה? (Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי