ואלוורדה: "נצטרך לעצור את בנזמה", מסי מחפש עוד שיא נגד ריאל

ליאו מסי, סרחיו ראמוס
ליאו מסי, סרחיו ראמוס | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

הקפטן ישתווה לצ'אבי כשחקן ששיחק הכי הרבה משחקי קלאסיקו במדי בארסה, בספרד התמוגגו מהדומיננטיות שלה בעשור האחרון. ראקיטיץ' יפתח, מאמן האלופה הודה: "יום מנוחה נוסף הוא יתרון". ספרד בדרך למהפך היסטורי?

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ברצלונה נרגעה מטעויות השיפוט במשחק נגד ריאל סוסיאדד (2:2) והיא מגיעה לקלאסיקו הגדול מחר (רביעי) מפסגת הטבלה, בדיוק כפי שרצתה. הקטלונים במוטיבציית שיא כדי לנצח – הם רוצים לפתוח פער של שלוש נקודות על היריבה הגדולה ריאל מדריד וגם לעקוף את ריאל מדריד במאזן ההיסטורי במשחקי הליגה כשכרגע יש 72 ניצחונות לכל קבוצה לאחר 178 משחקים. במשחקי הבית העונה בליגה כבשה בארסה כבר ארבע חמישיות ושתי רביעיות (30 שערי זכות בשבעה משחקים) ואם נסתכל על כל המסגרות, סלביה פראג היחידה שהצליחה לחלץ תיקו בקאמפ נואו.

בתקשורת המקומית נהנו להתגאות בעשור המוצלח של ברצלונה בקלאסיקו. מאז שנת 2010, ברצלונה פגשה את ריאל מדריד 19 פעמים בקאמפ נואו וניצחה ב-11 (לעומת ארבעה הפסדים), כשאשתקד היא הסתדרה גם ללא ליאו מסי הפצוע. בארסה כבשה 44 שערים באותם 19 משחקים – כמעט 2.5 בממוצע למשחק, בעוד הבלאנקוס כבשו 24 בלבד.

ליאו מסי כמו תמיד יהיה באור הזרקורים. קפטן ברצלונה, שלא כבש בקלאסיקו אשתקד, הוא שיאן השערים במשחקי הקלאסיקו מאז ומעולם (26 שערים) והוא רוצה להמשיך לשבור שיאים נגד ריאל. כרגע הבלאנקוס הם הקבוצה מולה כבש את מספר השערים הרביעי הגבוה בקריירה שלו (כבש פעמיים שלושער וארבעה צמדים), כשהשלישית היא ולנסיה (28). כמו כן יהיה זה הקלאסיקו ה-42 שלו בקריירה ובכך הוא ישתווה לצ'אבי כשיאן ההופעות של בארסה במשחק הגדול הזה. מסי ניצח 19 משחקים נגד ריאל והפסיד 12 פעמים. בליגה המאזן שלו אפילו מרשים יותר (6:14).

בספרד בטוחים כי למאמן ארנסטו ואלוורדה, (הפסיד בשני משחקי הקלאסיקו הראשונים שלו בסופרקופה הספרדי אך לאחר מכן ניצח ארבע פעמיים ורשם עוד שתי תוצאות תיקו) – יש כבר את ה-11 לקראת המשחק. עוסמאן דמבלה וארתור הפצועים – ייעדרו, הם המפסידים הגדולים בשינוי שעבר על הקבוצה מאז תאריך המשחק המקורי איי שם ב-26 באוקטובר. ההתלבטות היחידה של המאמן היא בצד ימין, נלסון סמדו שחזר לקו הבריאות או סרג'י רוברטו, כאשר צריך לזכור שג'ורדי אלבה זמין בצד שמאל. במרכז השדה מעמדו של איבן ראקיטיץ' התחזק משמעותית. הקרואטי שכבש את שער הניצחון בקלאסיקו האחרון אשתקד, יפתח במרכז השדה לצד סרחיו בוסקטס ופרנקי דה יונג שיערוך את הבכורה בקלאסיקו. "מרכז שדה כזה מבטיח טקטיקה, פיזיות ודימיון", נכתב ב"ספורט".

מהרקורד של לואיס סוארס בקלאסיקו גם כן בלתי אפשרי להתעלם. מאז שהצטרף לברצלונה בקיץ 2014 ורשם את הופעת הבכורה שלו במועדון בקלאסיקו נגד ריאל מדריד – הוא כבש יותר שערים מכריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי גם יחד. לאורוגוואי יש 11 שערים לעומת חמישה שערים של הפורטוגלי וארבעה של קפטן בארסה.

ואלוורדה אמר לקראת המשחק: "אנחנו לא חושבים על שום דבר אחר חוץ מכדורגל. באותו הזמן חשבתי שכדאי לשחק אבל זה כבר לא משנה. הריכוז בבית מלון? זה שינוי קטן כי אנחנו נוהגים ככה במשחקי החוץ. אנחנו בסיבוב הראשון בליגה, יש עוד הרבה משחקים למרות שכל אחת תרצה לנצח ולהוליך את הטבלה. הקבוצות צמודות-צמודות בטבלה בהשוואה למשחקי הקלאסיקו האחרונים. במשחקים האלה הכל חשוב". כשנשאל האם זה הקלאסיקו קשה יותר משנים עברו, אמר: "המשחק הזה תמיד קשה, וכך היה גם בקלאסיקו לאחר שזכינו באליפות" (עונת 2017/18).

סוארס. מדיר שינה מריאל מדריד (AFP)

על משחקי הקלאסיקו הביתיים והסגנון של ריאל מדריד: "בדרך כלל כאן (בקאמפ נואו) יותר קשה לנו וריאל מדריד משחקת בעוצמה. בברנבאו השגנו תוצאות טובות מאוד לאחרונה. עלינו לשחק בדרך שלנו בלי שום קשר למה שהיא תעשה. עלינו לחשוב מהם היתרונות שלנו. יש להם הרבה אופציות והמאמן שלהם הוא זה שיחליט. נהיה מוכנים לכל דבר שהם יעשו – בייל, רודריגו, ויניסיוס, איסקו, ארבעה קשרים או שלושה".

על כך שלברצלונה היה יום נוסף של מנוחה: "כן, יום אחד נוסף זה משפיע. ארבעה ימי מנוחה לעומת שלושה זה יתרון קטן. אבל כבר היו מקרים הפוכים בהם אנחנו נחנו פחות מהיריבה".

על קארים בנזמה: "יש לו עונה נהדרת. הוא תמיד מעורב במשחק והעונה הוא גם כובש הרבה שערים. הוא שחקן מסוכן ונצטרך לשלוט במצב מולו".


ואלוורדה (LLUIS GENE/AFP/Getty Images)

 
 
מערכת ה-VAR: "היה ברור שעם השינוי הזה המחלוקות לא יסתיימו, כי בכדורגל תמיד יש מחלוקות וכולם רואים את הדברים לפי נקודת המבט שלהם. במשחק נגד סוסיאדד הרגשנו שהגיע לנו פנדל בגלל עבירה על ג'רארד פיקה והיה צריך לבדוק את המהלך אבל זה לא קרה ואין לנו מה לומר יותר".

הופעת הבכורה של דה יונג, אנסו פאטי וקרלס פרס: "זה הקלאסיקו הראשון עבור כמה שחקנים שלנו וכך גם עבור ריאל מדריד. זה משחק עם יוקרה, רמת משחק וקצב מיוחדים. זה מעמד מרגש ללא ספק, הם ירגישו את זה במנהרה אבל על כר הדשא זה ייגמר".

דה יונג. קלאסיקו ראשון (Josep LAGO / AFP)
 

הרכב משוער: מארק אנדרה טר שטגן, נלסון סמדו, ג'רארד פיקה, קלמנט לנגלה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, פרנקי דה יונג, איבן ראקיטיץ', ליאו מסי, אנטואן גריזמן ולואיס סוארס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי