לואיס סוארס: "אגיע לסיכום על הארכת חוזה בברצלונה"

לואיס סוארס חוגג
לואיס סוארס חוגג | Alex Caparros/Getty Images

החלוץ חשף בראיון ל"ספורט" שימשיך בקבוצה: "נהנה מכל רגע, המספרים תומכים בי". וגם: קרלס פויול וג'רארד פיקה משחזרים את שנת 2009 האדירה בה זכו בשש תארים: הבקשה מפפ להשאיר את אטו, הברנבאו ואינייסטה

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

הוא שומע לא מעט דיווחים על שחקני התקפה מעולים שעשויים להצטרף לקאמפ נואו על חשבונו, סופג ביקורות רבות אך עונה בדרך הטובה ביותר – ממשיך לכבוש שבוע אחר שבוע. אחרי חמש וחצי שנים בברצלנוה, לואיס סוארס קרוב לכבוש את שערו ה-200 במועדון (זקוק לעוד עשרה) והוא לא מתכוון לעצור. בראיון חגיגי ל"ספורט" מספר החלוץ שיהיה בינואר בן 33 שהוא קרוב להארכת חוזהו במועדון. סוארס אמר: "אגיע עם המועדון להסכם על הארכת חוזה. אני שמח מאוד בבארסה, תמיד נתתי את עצמי על כר הדשא. המספרים תומכים בי".

לאחר החזרה מהפגרה (יום שבת) תפגוש ברצלונה את אספניול בדרבי במשחק חוץ, החלוץ לא מקל ראש: "אנחנו חייבים להיות זהירים מאוד בדרבי. אספניול הרבה יותר איכותית מאשר המצב שלה בטבלה"

עוד בברצלונה, ג'רארד פיקה והקפטן לשעבר, קרלס פויול, התראיינו ל-"TV3" ושיחזרו שוב שנת 2009 בה הקבוצה זכתה בכל ששת התארים פויול סיפר שהשחקנים הפעילו לחץ על פפ גווארדיולה להשאיר בסגל את סמואל אטו בקיץ בו רונאלדיניו ודקו ראו את הדרך החוצה: "פפ הגיע והיו שינויים בחדר ההלבשה. בקיץ אנחנו השחקנים פגשנו אותו וביקשנו שימשיך לסמוך על אטו ושנסתדר איתו. אטו נתן לנו את הלב, לא רק בגולים אלא גם בעבודת ההגנה, הוא היה הראשון ללחוץ כמו מטורף".

על העונה עצמה: "ב-2009 הכל התחבר לנו בצורה מושלמת. הגיע מאמן עם רעיונות כל כך ברורים, שיחקנו מעולה והיה לנו דור נהדר". פיקה נזכר באופי שהפגינה הקבוצה ברגעים ספציפיים כמו השער של ליאו מסי באליפות העולם למועדונים וכמובן נס אינייסטה בסטמפורד ברידג'.

פיקה אמר על ה-2:6 על ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו: "זו הייתה הפעם הראשונה ששיחקתי במגרש הזה. זה היה אדרנלין מטורף. תמיד חייתי את זה מבחוץ. חשבתי שיהיה קשה מאוד והם יעשו לנו חיים בלתי אפשריים. אבל זה היה שונה לגמרי. שיחקנו במגרשים הרבה יותר מורכבים מבחינת לחץ של קבוצה יריבה וקושי לזכות בכדור". פויול הוסיף על המשחק הזה: "זה אחד המשחקים הטובים ביותר אי פעם. אני זוכר שפפ אמר לנו 'אין לנו סיבה להגיע ולחפש תיקו כי אז בוודאות נפסיד. 2:6 זה אמנם לא כמו תואר אבל כמעט, אוהדים רבים זוכרים את זה, קטלונים ולא קטלונים. ה-2:6 היה שינוי מחזור במידה ניכרת. בתחילת דרכי במשך חמש שנים לא זכיתי באף תואר".

על הדרמה נגד צ'לסי כעבור כמה ימים: "לא שיחקתי, ישבתי ביציע וסבלתי לא בגלל הפציעה, אבל מי שהכי סבל הייתה בת הזוג שלי. הייתי נואש ואמרתי לה: 'גול אחד, זה מה שאנחנו חייבים!'. פיקה משחזר: "השער של אינייסטה הוא כנראה השער שראיתי הכי הרבה פעמים, יותר מאשר בגמרים של ליגת האלופות". השניים מספרים שלאחר הזכייה בליגת האלופות והשגת הטרבל דווקא היה שקט בחדר ההלבשה".


פיקה ופויול. השלימו אחד את השני בצורה נפלאה (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

היחסים ביניהם: "הכרתי אותך (פיקה מספר על פויול) בשנץ 2006, בטורניר של נייקי. אתה זכית בליגת האלופות ואני הייתי שחקן של סראגוסה. הוא אמר לי שאחרי הזכייה בליגת האלופות הוא חגג, שתנה שתי כוסות שמפניה וכאב לו הראש". פויול מספר שתמיד הקשיב למאמן ולא היה בחופשה חוץ מאשר בפגרה, אבל מסכם: "אני שמח ששינית את צורת המחשבה שלי – תהנה מהכדורגל במקום לסבול. אם היינו שנינו ביחד – זה היה בלתי נסבל. תמיד אמרתי לך שרק אם נשמור על שער נקי נוכל לצאת לבלות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי