סטיין מבצע מהפכה בבכורה בבארסה, הפוקוס על גריזמן: "אין תירוצים"

קיקה סטיין, ליאו מסי
קיקה סטיין, ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

הספרדי יציין משחק 500 כמאמן, ב"ספורט" מתרגשים לקראת הפרמיירה בקאמפ נואו: "הגעתו שינתה את מצב הרוח לאוהדים שמקווים ליהנות שוב". הצרפתי יפתח בחוד ויהיה חייב לספק את המספרים של סוארס, גם פאטי ישחק

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

לאחר שלוש תוצאות תיקו בארבעת מחזורי הליגה האחרונים, וכשהיא ראתה את ריאל מדריד תופסת את המקום הראשון בפסגה – ברצלונה תרצה לנצח הערב (ראשון ב-22:00) את גראנדה ולחזור למקום הראשון בהופעת הבכורה של קיקה סטיין על הקווים. המאמן תופס מן הסתם את מרבית תשומת הלב ועבורו יהיה מדובר בערב מיוחד – משחקו ה-500 כמאמן. עד היום הוא רשם 187 ניצחונות (37.4%), 143 תוצאות תיקו (28.6%) ורשם 169 הפסדים (33.8%). קצת יותר ממחצית ממשחקיו היו כמאמן לוגו אותה אימן בין 2009 ו-2015.

"עידן סטיין מתחיל", נכתב בתמימות דעים בשער של שני העיתונים הגדולים בברצלונה, "ספורט" ו"מונדו דפורטיבו". "משחק שאחריו נקווה שיהיה אפשר להרגיש 'לפני' ו'אחרי'. "אחרי תקופה כזו, הניצחון כל כך חיוני. הגעתו שינתה את מצב הרוח של האוהדים, הקאמפ נואו מקווה ליהנות שוב. האתגר הגדול שלו הוא לטלטל את הקבוצה ולשנות את הדינמיקה והשאננות של התקופה האחרונה", נכתב ב"ספורט". סטיין זימן את כל השחקנים למתחם האימונים ורק לאחר האימון המסכם יודיע על ההרכב שיפתח המשחק.

המאמן מקבל בחזרה את השוער מארק אנדרה טרש טגן ויבצע שינויים רבים בהרכב, גם מכורח הנסיבות. הקשר הברזילאי ארתור יפתח בהרכב לראשונה מזה חמישה שבועות ויחליף את פרנקי דה יונג המורחק. אבל עם כל הכבוד, שני שחקנים אחרים תופסים את מרבית הכותרות.

שערי "ספורט" ו"מונדו דפורטיבו" (צילום מסך)

אנטואן גריזמן צפוי לשחק כחלוץ '9' ולא באגף, מה שקרה מעט מאוד פעמים העונה – רק בתחילת הדרך כאשר הקבוצה סבלה מפציעות של שחקני המפתח בחלק הקדמי. "כל הפוקוס עליו, אין תירוצים כמו תהליך הסתגלות. הוא יהיה חייב לפצות על העדרו של סוארס גם במספרים וגם באופי והדומיננטיות שלו", נכתב ב"מארקה". אנסו פאטי הצעיר שנדחק הצידה לאחרונה ישחק בכנף. "הדלתות נפתחו עברו", נכתב בספרד. עד היום כבש פאטי שלושה שערים והוסיף בישול ב-422 דקות.

סטיין עצמו הוא המאמן האחרון שניצח את בארסה בקאמפ נואו כשעשה זאת עם בטיס בנובמבר שעבר (3:4). מאז עברו כבר 21 מחזורי ליגה. העונה רשמה האלופה שמונה ניצחונות ותיקו בודד בתשעה מחזורים (בקלאסיקו נגד ריאל מדריד) כשהיא כובשת 34 שערים.


אנטואן גריזמן. יפתח בחוד (FAYEZ NURELDINE/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי