"צונאמי בברצלונה": אבידל עשוי להיות מפוטר בשל התבטאויותיו

ליאו מסי
ליאו מסי | Alex Caparros/Getty Images

נשיא ברצלונה זימן את המנהל הספורטיבי לפגישה, לאחר העימות התקשורתי בין האחרון לליאו מסי שעורר סערה בספרד. ב"ספורט" כתבו: "המשבר הכי גדול בשנים האחרונות, לקפטן נמאס". וגם: רשימת המחליפים לדמבלה

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

כאשר קיקה סטיין מונה למאמן ברצלונה, ספק אם האמין שהחודש הראשון יהיה כה אינטנסיבי וקשה, ולאו דווקא על המגרש – אלא מחוצה לו. המאמן נאלץ להתמודד עם פציעה קשה של לואיס סוארס שסיים את העונה, הקושי בהחתמת שחקן חיזוק לחוד בחודש ינואר, פציעה נוספת של שחקן התקפה בכיר כמו עוסמאן דמבלה שאתמול (שלישי) התברר כי גמר את העונה, אבל הרגע הקשה מכולם היה בשעות הערב, כשליאו מסי זעם על הראיון של אריק אבידל בפני התקשורת. כצפוי, ספרד כמרקחה.

"צונמי בברצלונה", נכתב בשער "ספורט", שם ציינו כי הקפטן הגיב 87 דקות לאחר פרסום הראיון בתקשורת. "למסי נמאס מהמצב ובארסה נמצאת בסכנה קריטית לקרע, משבר ענק עם השלכות בלי צפויות. זה לא פחות מסכסוך חסר תקדים", נכתב בטור דעה ב"ספורט". עוד כתבו בעיתון הספרדי: "לא צריך לקרוא בצורה עמוקה כדי להבין שהמסר של מסי מבטא עייפות כבדה ממה שקורה במועדון בזמן האחרון. הסערות לא נעלמות מעצמן". בשער "מונדו דפורטיבו", על רקע צבע אדום ומה שנראה כמו זירת מלחמה, נכתב בפשטות "מסי נגד אבידל".

לקראת שעות הצהריים היום פורסם כי הנשיא ג'וזפ מריה ברתומאו זימן את אבידל לפגישה, שעלולה להסתיים בהחלטה על סיום דרכו של הצרפתי במועדון. מעבר לעימות התקשורתי בין המנהל הספורטיבי למסי, בראיון שהעניק פתח אבידל חזית גם עם מי שצפוי לאמן את הקבוצה בעתיד הלא רחוק, צ'אבי הרננדס, כאשר הכחיש כי האחרון קיבל הצעה להחליף את ואלוורדה ואמר: "אם הוא קיבל, שיראה אותה".

כותרות העיתונים בברצלונה (צילומי מסך: "מונדו דפורטיבו", "ספורט")

ב"מארקה" המזוהה עם ריאל מדריד כמובן נהנים מכל רגע. בספרד נכתב: "בארסה היא כמו אבק שריפה כרגע, והם חוששים מהגרוע מכל. אף אחד לא בוטח באף אחד. זה המשבר הגרוע ביותר של הקבוצה בשנים האחרונות. עוד נכתב על מסי: "הוא יודע מניסיון שכל דבר שנקשר לחדר ההלבשה של ברצלונה – מושך את העיניים אליו. ואם מישהו חד משמעית לא היה אחראי לעזיבתו של ואלוורדה – זה בדיוק הוא".

בינתיים, בארסה מנסה להתמודד עם החדשות הרעות בנוגע לדמבלה חסר המזל. משום שחלון ההעברות נגמר, בארסה תוכל להחתים, משום שמדובר בפציעה ארוכת טווח, רק שחקן מהליגה הספרדית, בדומה לוולנסיה שאיבדה את הבלם אזקייל גאראי שגמר את העונה. מרגע שההתאחדות תעניק לבארסה אור ירוק, למועדון יהיו 15 ימים כדי לבצע רכש. השחקן שיצטרף, כמובן, לא יוכל לשחק בליגת האלופות.


אנחל רודריגס. הפיתרון הבהול של בארסה? (JAVIER SORIANO/AFP/Getty Images)

בבארסה רצו לראות את סטואני מג'ירונה מליגת המשנה אך סעיף השחרור שלו עומד על 25 מיליון יורו והוא די מבוגר, שלא נדבר על רודריגו מוולנסיה. שמות אחרים שעלו הם לורן מבטיס או וויליאן ז'וזה. השחקן שמחירו סביר יותר הוא אנחל מחטאפה שכבש העונה תשעה שערי ליגה ו-13 בכל המסגרות ויעלה רק עשרה מיליון יורו. מנגד, חטאפה העפילה למקום השלישי בטבלה ולא בטוח שתהיה מעוניינת לשחרר את אחד משחקניה הבכירים כך שאולי ינסו לשכנעו להישאר.

בלי קשר, לואיס סוארס החל את שלב השיקום הראשון שלו לאחר הניתוח שעבר בברכו. החלוץ עובד קשה מדי יום במרכז הספורט ג'ואן גאמפר ובפוסט שהעלה לאוהדים כתב ברוח אופטימית: "ממשיכים להתקדם עם הרבה-הרבה כוח!". בספרד נזהרים לדבר על תהליך ההחלמה. מדובר על שלושה חודשים, אם כי האורוגוואי מפנטז על הגעה היפותטית לחצי גמר ליגת האלופות, אם בארסה תהיה שם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי