צפו בתקציר: ברצלונה ספגה בתוספת הזמן והפסידה 1:0 לבילבאו בגביע

ליאו מסי
ליאו מסי | ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images

אחרי ההדחה של ריאל מדריד, גם אלופת ספרד תראה את שלב חצי הגמר מהבית. במשחק מרובה עצבים וכרטיסים צהובים, בוסקטס נגח לשערו בדקה ה-93 והעניק לבאסקים את הניצחון

(גודל טקסט)

וואו. איזה יום מדהים בגביע הספרדי. רק אתמול (רביעי) מיראנדס מהליגה השנייה השלימה סנסציה גדולה כשהדיחה את ויאריאל מרבע גמר הגביע, אך היום נרשמו ההפתעות הגדולות. לאחר שריאל מדריד הודחה במשחק הפתיחה של היום עם 4:3 סוער מאוד בבית נגד ריאל סוסיאדד, גם ברצלונה נפרדה מהמפעל בעקבות הפסד 1:0 דרמטי מאוד אצל אתלטיק בילבאו. 

עוד לפני שריקת הפתיחה ניתן היה לראות שמשהו לא כשורה בהרכב של ברצלונה, כאשר למרות הפציעות הרבות של בארסה בחלק ההתקפי, אנטואן גריזמן לא הוצב ב-11 של המאמן, כשבמקומו פתח סרג'י רוברטו, לצידם של אנסו פאטי וליאו מסי.

כמו הרבה מאוד משחקים באצטדיון "סן מאמס" בבילבאו, גם המשחק הערב היה אגרסיבי מאוד – לא פחות מעשרה כרטיסים צהובים נשלפו בהתמודדות, שברוב הדקות לא עלתה גם ברמת הכדורגל שהציגו הקבוצות.


מסי. שנה שנייה ברציפות ללא התואר (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)

מסי, שזכה לשמירה הדוקה מהשחקנים באדום-לבן, נראה אנמי מאוד ברוב דקות המשחק. פאטי הצעיר הגיע למספר הזדמנויות בפתיחת המשחק, אך מעבר לזה לא הצליח לתרום והוחלף במהלך המחצית השנייה. במקומו נכנס גריזמן, שמהר מאוד הראה כמה הוא לא בשיאו, כאשר החמיץ מצב אדיר מול השוער אונאי סימון, שעצר בדקה ה-88 גם את מסי משער כמעט בטוח.

ג'רארד פיקה נאלץ לסיים את המשחק שלו עקב פציעה, והדרמה כולה במשחק התנקזה לדקה ה-93. הבאסקים יצאו להתקפה נוספת, כאשר בסיומה דני גרסיה הרים כדור לעבר מרכז הרחבה, שם עמד אינאקי וויליאמס, שהסתנן לרחבה וגרם לסרחיו בוסקטס לנגוח לשערו את שער הניצחון של הבאסקים.

החגיגות באצטדיון היו אדירות בשל הדרמה הגדולה, אשר הסתיימה בניצחונה השני העונה של בילבאו על בארסה, לאחר ה-0:1 במחזור הפתיחה שח העונה. ברצלונה מצידה רשמה הפסד שני בעידן סטיין, ותואר שני העונה שהיא מאבדת לאחר ההדחה מהסופרקופה.


המנצח הגדול של המשחק. ווילאמס חוגג בתוספת הזמן (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)

הרכבים
אתלטיק בילבאו: אונאי סימון, יראיי אלבארס, אונאי נונייז, איניגו מרטינס, אנדר קאפה, יורי ברצ'יצ'ה, דני גרסיה, מיקל וסגה (מיקל סן חוזה, 66), איקר מוניאין (אריץ אדוריז, 77), ראול גרסיה (איבאי גומס, 89), אינאקי וויליאמס.

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, נלסון סמדו, ג'רארד פיקה (סמואל אומטיטי, 80), קלמון לנגלה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ' (ארתור, 69), פרנקי דה יונג, סרג'י רוברטו, אנסו פאטי (אנטואן גריזמן, 57), ליאו מסי.

מהלך המשחק
כבר אחרי חמש דקות של משחק פאטי הגיע למצב מסוכן מאוד, אך לא הצליח לסיים את המהלך. שלוש דקות לאחר מכן זה כבר היה יותר טוב, אך הבעיטה של הכוכב הצעיר נעצרה על קו השער. בדקה ה-10 וויליאמס מצא את הרשת של טר שטגן, אך השער שלו נפסל בצדק לאחר בדיקת VAR. רמת המשחק ירדה בהמשך הדקות, כאשר מצד שני רמת העצבים של השחקנים עלתה ולא פחות מחמישה כרטיסים צהובים נשלפו במחצית הראשונה, שהסתיימה ב-0:0.


מסי מול נונייז. הגנת בילבאו עומדת היטב (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)


משחק מלא בעצבים במחצית הראשונה (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)

המחצית השנייה הייתה המשך ישיר של קודמתה. לאחר מספר בלתי מבוטל עבירות וכרטיסים צהובים, המצב הגדול ביותר הגיע בדקה ה-70 בדיוק, כאשר גריזמן לאחד על אחד אחרי שעלה מהספסל, אך החמיץ ברשלנות מול סימון. בדקה ה-88 הסיפור היה אמור להסתיים – מסי קיבל כדור נהדר מארתור המחליף, חדר לתוך הרחבה ובעט לפינה, אך ארוכה של סימון הצילה שוב את אתלטיק בילבאו משער דרמטי במשחק. בדקה ה-93 הקרח במשחק נשבר – דני גארסיה מצא את וויליאמס ברחבה, והאחרון נגח לאחור והכניע את טר שטגן.


גריזמן. החמצה גדולה של הצרפתי (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)


חגיגה גדולה של השחקנים המקומיים בתוספת הזמן (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)


אכזבה גדולה בקרב ברצלונה (ANDER GILLENEA/AFP via Getty Images)





מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי