ליגה במשבר: ספרד סובלת ממספר השערים הנמוך ביותר מאז 2007

ז'ואאו פליקס, אדן הזאר
ז'ואאו פליקס, אדן הזאר | OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images

מאבק האליפות בין ריאל וברצלונה מרתק אך רק בצרפת נכבשו פחות שערים מבין הליגות הגדולות, מאבק הפיצ'יצ'י בין בנזמה ומסי הוא הדל מזה שנים וכוכבים רבים פצועים ומאכזבים. הזאר, גריזמן ופליקס - הבמה שלכם

(גודל טקסט)

אמנם לאחר שנתיים נטולות שום מאבק אמיתי בהן ברצלונה שייטה לאליפויות קלות, אוהדי הכדורגל הספרדי יכולים ליהנות מקרב אליפות מרתק כאשר הפער בינה לבין ריאל מדריד המוליכה עומד על שלוש נקודות בלבד, כשבועיים וחצי לפני שהיא נפגשות בקלאסיקו הגדול. אך לא הכל ורוד ב-"לה ליגה". הקבוצות הגדולות רחוקות משיאן, מספר השערים נמוך משמעותית מבעבר – נתון מדאיג ומרבית הכוכבים הגדולים מאכזבים.

 
זו כבר השנה החמישית ברציפות בה מוליך ליאו מסי את טבלת המבקיעים בשלב הזה של העונה. לא מדובר במשהו מפתיע. מה שכן מפתיע הוא מספר השערים הנמוך שמספיק לפסגת הפיצ'יצ'י – 14 שערים בלבד. כמובן שמסי נעדר לא מעט זמן בגלל פציעה. בכל מקרה, אלה המספרים הנמוכים ביותר מאז עונת 2006/07, בה דייגו מיליטו היה מלך השערים עם 13 כיבושים.
 
בעונה שעברה למשל מסי עמד על 25 שערי זכות בשלב הזה. היו לו 18 שערים בעונת 2017/18 ו-23 שערי ליגה בעונת 2016/17. לואיס סוארס, האחרון שזכה בתואר מלך השערים על חשבונו, כבש 24 שערים בעונת 2015/16, בדיוק כמו כריסטיאנו רונאלדו ב-2014/15.

קארים בנזמה וליאו מסי. מאבק דל על תואר מלכות השערים (ספורט1)
 
 
בספרד מודאגים ממספר השערים הנמוך העונה – 583 שערים בלבד. הנתונים הנמוכים ביותר ב-13 העונות האחרונות.  בזמן בו כריסטיאנו רונאלדו שיחק גם הוא בספרד, מעולם לא נכבשו בליגה פחות מ-600 שערים בפרק הזמן הזה. מבין חמש הליגות הגדולות, רק בצרפת הובקעו פחות שערים – 573 שערים. באיטליה הובקעו לא פחות מ-671 שערים – כמעט 100 יותר. באנגליה 635 שערים. בבונדסליגה ב-21 מחזורים (שניים פחות) נכבשו 610.
 
 
אחת הסיבות לקושי בהבקעת השערים הוא חולשת הכוכבים. ריאל מדריד, אתלטיקו מדריד ו-ולנסיה לא התחזקו בינואר והן מקוות לשיפור ניכר של השחקנים המובילים שלהן. ברצלונה אמנם עשויה לצרף חלוץ, אך היא איבדה את לואיס סוארס ועוסמאן דמבלה. "אין החתמות – אז הגיע הזמן לשחזר כוכבים בחלק הקדמי", נכתב ב"מארקה".
 
 
גארת' בייל מוביל את רשימת המאכזבים שאינם פצועים, כאשר שיחק 908 דקות בלבד וכבש פעמיים בלבד ב-13 משחקים. הוא לא הבקיע בליגה מאז האחד בספטמבר. בספרד נכתב על היכולת שלו אך מנגד שהוא לא מחויב. אנטואן גריזמן לא כבש בליגה מאז ה-21 בדצמבר וכעת בארסה זקוקה לו. נכתב כי הוא אינטיליגנטי מאוד ובעל איכות, אך מתקשה להשתלב בסגנון המשחק. על ז'ואאו פליקס נכתב כי מדובר ב"התאמה כושלת". לזכותו נמצא הכישרון הרב שלו ורוח הנעורים. מנגד, הוא חסר פרטנרים אמיתיים בהתקפה. רודריגו מוולנסיה כבר היה מועמד לברצלונה וגם לאתלטיקו. הוא חייב לשנות פאזה ולהתמקד בקבוצתו הנוכחית. בכתבה הוא זכה לשבחים על יכולת הבישולים שלו והכדרור, הוא עוזר ביצירת המצבים אך מנגד כבש רק שני שערי ליגה וזה לא מתקבל על הדעת.
 

בקטגוריית הפצועים ניתן למצוא את אדן הזאר שתרם עד עתה שער בודד ב-13 הופעות. בריאל נזהרים מאוד עם חזרתו למגרשים וזקוקים לו לקראת המשחקים הגדולים נגד מנצ'סטר סיטי וברצלונה. הוא נפצע כבר פעמיים העונה לפרק זמן ארוך ונעדר ב-80 הימים האחרונים. דייגו קוסטה מקבל גם הוא מעט מאוד זמן לחזור ליכולת הרגילה שלו, והוא סבל מפציעות גם בעונה שעברה. העונה רשם 15 הופעות ו-21 בלבד אשתקד, כאשר את סיום העונה החמיץ בשל הרחקה ממושכת לאור התנהגותו במשחק נגד ברצלונה. עוד שחקן שהתקשה להשפיע השנה הוא גונסאלו גדש, קשר הכנף המוכשר של ולנסיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי