"סמל המהפכה": מסי ושחקני ברצלונה יצאו עם ידם על העליונה

ליאו מסי
ליאו מסי | NurPhoto / Contributor

בכל העולם פרגנו ל"פרעוש" ולחבריו על ההחלטה לקצץ 70 אחוז משכרם ובצרפת אף השוו אותו למהפכן הארגנטיני צ'ה גווארה. בין השאר נטען: ההודאה שהקיצוץ נעשה מרצון הוא ניצחון נוסף בשרשרת העימותים מול ההנהלה

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

ימים ארוכים שהתקשורת הספרדית עסקה בקיצוץ של שחקני ברצלונה. נטען שהם לא מוכנים לוותר על כסף, דווח שהנהלת המועדון תחתוך בשכרם מבלי לבקש רשות ועל פשרה שהושגה ולפיה השחקנים יקצצו 30 אחוז במקום 70, אבל בסופו של דבר האמת יצאה אתמול (שני) לאור ונודע כי לא רק ששחקני ברצלונה הסכימו מלכתחילה לקיצוץ, אלא שהם גם ויתרו על 70 אחוז כפי שפורסם מלכתחילה.

השנה נרשמה שורה של עימותים בין כוכבי ברצלונה לחברי ההנהלה, ובין אם השחקנים אכן מהרגע הראשון תמכו הקיצוץ שביקשה ההנהלה ובין אם זו הייתה רק הצהרה מטעם הנשיא ג'וזפ מריה ברתומאו כדי לא להכעיס את ליאו מסי וחבריו, אין ספק שמדובר ביחסים רעועים מאוד.

הכל החל עוד בקיץ, אז ג'רארד פיקה, אחד הקפטנים של הקבוצה, ביקר את ההכנה הלקויה בכל תחילת עונה בשל יציאתם למסעות באמריקה ובמזרח. במהלך העונה העימות הגיע לשיא כאשר אריק בידל ביקר את השחקנים וספג מתקפה ישירה מליאו מסי, שלא חסך בביקורת נגד המנהל המקצועי ועשה זאת ברשתות החברתיות. אם לא די בכך, לאחר המשחק הראשון מול נאפולי בשמינית גמר ליגת האלופות טען סרחיו בוסקטס שסגל הקבוצה קצר מדי וזמן קצר לאחר מכן צפה "פרשת הבוטים", כשהטענה הייתה שראשי ברצלונה מפעילים חשבונות מזויפים כדי לשפר את תדמית המועדון ולפגוע דווקא בכוכבים ובהם מסי. 

למרות כל זאת, בכל העולם פרגנו לצעד של מסי ושחקני ברצלונה והגדילו לעשות בעיתון הצרפתי "לאקיפ", שם השוו את "הפרעוש" ללא אחר מאשר צ'ה גווארה – הפוליטיקאי הארגנטיני שנודע כמהפכן ומרקסיסט שהוביל פעולות צבאיות מהפכניות רבות בתחילת המאה ה-20 והוצא להורג ב-1967 כשהגיע לבוליביה בניסיון להשלים הפיכה גם שם. בצרפת כתבו שמסי הוא "סמל המהפכה", כשהכוונה היא דו משמעית: מצד אחד העובדה שכל שחקני הקבוצה ויתרו על עשרות מיליוני יורו כדי שעובדי המועדון לא ייפגעו וכן בשל עימות נוסף מול ההנהלה ממנו השחקנים יצאו עם ידם על העליונה. ב"ספורט" הודו למסי והשחקנים וב"מארקה" המתפרסם במדריד שינו את המספר של מסי מ-10 ל-70, כהוקרה על גובה הקיצוץ.


כותרות העיתונים הבוקר בספרד ובצרפת (מסך, מתוך "מארקה")

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי