התאריכים בהם הכדורגל הספרדי יחזור, הפורמט וההפסדים: חאבייר טבאס חושף הכל

חאבייר טבאס
חאבייר טבאס | Gettyimages

נשיא הלה-ליגה אופטימי במיוחד ומכריז: "ביטול העונה היא לא אופציה". הפיתרון: "נשחק בדלתיים סגורות", מתי? "יש שלוש אפשרויות". וגם: חשיפת הסכומים ומה דעתו על מעבר אפשרי של מסי לאיטליה?

(גודל טקסט)

בזמן שספרד ממשיכה לעבור טלטלה גדולה בשל התפשטות נגיף הקורונה, נשיא לה-ליגה, חאבייר טבאס, חייב לשמור על אופטימיות מתוקף תפקידו. בראיון שהעניק לכלי התקשורת ברחבי היבשת הכריז שוב על תאריכים פוטנציאליים לחזרתה של הליגה, טען שאפשר בקלות למצוא פתרון לגבי השחקנים שחוזיהם מסתיים ביוני ואפילו התייחס לאפשרות שליאו מסי יעבור לאיטליה.

עוד קודם לכן טבאס שלח חיצי ביקורת מרומזים לריאל מדריד, שמתכננת לשפץ את הסנטיאגו ברנבאו בחודשי הקיץ ונראה שעליה להגביר משמעותית את קצב העבודות כרגע כדי שהדבר יתאפשר. "יש מועדונים שתכננו לשנות דברים באצטדיונים שלהם ויהיה להם קשה לשבור את החוזים, מדובר בבניות גג ועניינים כאלה, אלה עיסקאות במיליוני יורו. ריאל תשחק בקיץ אם כולן ישחקו, אין אפשרות אחרת". גם לבאנטה, אגב, נמצאת במצב דומה.

חזרת הכדורגל: "אנחנו שוקלים לשחק שוב, בספרד ובמדינות אחרות באירופה, ב-29 במאי, או ב-6 ביוני או ב-28 ביוני. אם נתחיל בתאריך המוקדם, ליגת האלופות תהיה ביולי. אם נתחיל ביוני, כל התחרויות ישוחקו עד ה-31 ביולי. אם נתחיל בסוף יוני, ליגת האלופות תשוחק באוגוסט. לא היינו רוצים לשחק עד תאריך מאוחר יותר כי זה ישפיע על העונה הבאה ויגרום ללוח זמנים צפוף. כמובן שאנחנו מבינים שהקבוצות יצטרכו זמן לאימונים רגילים קודם לכן".
ביטול העונה: "זה לא עולה על הפרק, השערה לא רלוונטית, מי שאומר את זה כנראה שיש לו אינטרסים אישיים. אנחנו רוצים לסיים את העונה, ככל הנראה מאחורי דלתיים סגורות. שום אליפות או מאבק קריטי אחר לא יוכרע בצורה כזו והעונה לא תבוטל".

מסי מול ראמוס. העונה לא תבוטל (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

הפסדים כספיים: "אי סיום העונה יגרור הפסדים של מיליארד יורו. אם נסיים במשחקים ללא קהל, הנזק הכלכלי יהיה 350 מיליון יורו. אם היה אפשר לשחק עם האוהדים, אז ההפסד היה 150 מיליון יורו. לגבי זכויות השידור, גייסנו 90% מהסכום. אם העונה הייתה מופסקת, היה עלינו להחזיר עוד 18%".
המשכורות: "אנחנו נמצאים במשבר גדול שיש לו השפעה יוצאת דופן. כולם מפסידים כסף וברור שזה נורמלי ששכר השחקנים יורד. לא הגענו להסכם גורף עם הקבוצות, המשא ומתן עלה על שרטון אתמול. נכון לעכשיו שמונה קבוצות בליגה ביקשו את ה-ERTE (הוצאה לחל"ת). בימים הקרובים כולן צפויות להגיע להסכם פרטני עם השחקנים. הכדורגל הספרדי בעל עצמאות כלכלית". נזכיר כי שחקני ברצלונה קיצצו 70% משכרם.
שינויים בפורמט: "זה משהו שצריך להימנע ממנו. את הליגה הספרדית וכך גם את ליגת האלופות, מכרנו ליותר ממאה ערוצי טלוויזיה ברחבי העולם. מכרנו אותם בפורמט הזה, עם מספר קבוצות ומספר משחקים כזה. שינוי מבנה עלול לשנות את החוזים. שינוי פורמט הוא מאוד מסוכן".


ברית'ווייט. מהשחקנים שמסיימים חוזה (Alex Caparros/Getty Images)

חלון ההעברות: "ברור שהתאריכים הנוכחיים, מהאחד ביולי ועד הראשון בספטמבר, לא מתאימים לשעה הזו ולמצב שנוצר, יהיה צורך לשנות את חוזי השחקנים. זה לא פשוט אבל גם לא כל כך מסובך. אני חושב שהשחקנים יסכימו בזה. אני לא יכול לומר הרבה מעבר לכך, נצטרך לראות את ההמלצות של פיפ"א, על כולם להתחשב במצב ולהתאים את השוק לתנאים הנוכחיים שנוצרו על ידי הקורונה".
על האפשרות שליאו מסי יעבור לאינטר: "אני לא חושב שהגעתו של מסי יכולה לפתור את הבעיות הכלכליות של הסרייה א' ואת התקשורת הלקויה שם. הייתי רוצה שמסי יישאר כאן כמובן אבל אם הוא יעזוב לא תהיה דרמה. גם אמרו שללא כריסטיאנו רונאלדו הליגה תפסיד כסף, ובמקום זה הרווחנו הרבה. הליגה תהיה תמיד חזקה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי