לפני 11 שנה: כשברצלונה רמסה 2:6 את ריאל מדריד בברנבאו

שחקני ברצלונה
שחקני ברצלונה | JAVIER SORIANO/AFP via Getty Images

"זה טוב מדי בכדי להיות אמיתי", נכתב בתקשורת הספרדית על הערב בו הקבוצה של פפ, שהחלה את עונת 2008/09 במוקדמות ליגת האלופות - פירקה את היריבה השנואה. הנרי ומסי כבשו צמדים וגם פויול ופיקה השתתפו בחגיגה

(גודל טקסט)

השניים במאי יהיה לנצח יום חג עבור אוהדי ברצלונה. בדיוק לפני 11 שנה בארסה רשמה ציון דרך ענק כשרמסה את היריבה השנואה ריאל מדריד 2:6 בסנטיאגו ברנבאו. האליפות עדיין לא הוכרזמה רשמית אך זו הייתה המהלומה הסופית של הקבוצה של פפ גווארדיולה בדרך לטרבל. זה היה הניצחון הכי גדול של בארסה בברנבאו מאז ה-0:5 מימיו של יוהאן קרוייף כשחקן (ב-1973/74). "זה אחד המשחקים הגדולים שלנו איי פעם", אמר ג'רארד פיקה בראיון לגבי המשחק.

פפ, שבקיץ קיבל החלטה אמיצה ונפרד מרונאלדיניו ודקו – היה זקוק למעט זמן. הוא רשם הפסד במחזור פתיחת הליגה מול נומנסיה העולה החדשה ולא ניצח גם במשחקו השני. ואז בארסה החלה לדרוס כל מה שזז. היא השתלטתה על הפסגה במחזור התשיעי. סמואל אטו, תיירי הנרי ובעיקר ליאו מסי – לא הפסיקו לכבוש. ואסור לשכוח את כוכבי מרכז השדה – צ'אבי ואנדרס אינייסטה. באמצע פברואר-תחילת מרץ נקלעה בארסה למשבר קטן מה שצמצם את הפער בינה לבין הבלאנקוס לשש נקודות בלבד.

ערב הקלאסיקו עמד הפער על ארבע נקודות בלבד. ריאל של חואנדה ראמוס, שרשם אחוזי הצלחה מעולים, קיוותה לנצח לעיני הקהל הביתי, והיא בנתה על כך שבמחזור העוקב משחקה יתקיים לפני המשחק של ברצלונה. ההתחלה הייתה נפלאה: סרחיו ראמוס בישל לגונסאלו היגוואין בדקה ה-13. אלא שהתשובה של בארסה הגיעה במהירות הבזק ועד הדקה ה-20 היא ביצעה מהפך. הנרי השווה כעבור ארבע דקות בשער אופייני ולאחר מכן הקפטן קרלס פויול, שהודה לאחר המשחק שחשש שהפסד עלול לגרום לאובדן האליפות –  נגח מכל הלב את שער היתרון בנגיחה לאחר כדור חופשי. מסי שהיה מאופק כבש בעצמו בדקה ה-35 מבישול של צ'אבי.

פיקה חוגג את השער שהביא לתוצאה ההיסטורית ( Denis Doyle/Getty Images)

חואנדה ראמוס הודה לאחר המשחק שלקבוצתו לא היה סיכוי מול בארסה הזו. הוא ספג ביקורת על כך ששיחק עם קו הגנה גבוה מדי, אך זה לא היה משנה יותר מדי. ראמוס הפיח תקווה בדקה ה-55 כשצימק ל-2:3, אך לא מעבר. עד הסיום בארסה רקדה על כר הדשא ועשתה משולשים. הנרי, במשחקו הגדול במועדון, השלים צמד בדקה ה-57. גם מסי הבקיע את השני שלו בדרך ל-2:5, וג'רארד פיקה נעץ את המסמר האחרון בדקה ה-82 אחרי עוד בישול של צ'אבי.

פיקה מתח את החולצה וסימן על הסמל של ברצלונה בפני הקהל המתוסכל של הבלאנקוס, אלה שלא נטשו את היציעים. "זה היה טוב מדי בכדי להיות אמיתי", נכתב ב"מונדו דפורטיבו", שם המשיכו ללעוג: "זה היה עוד ערב רע של ראמוס שהיה שם בכל ההשפלות של ריאל בקלאסיקו. זה משחק שהיה יכול להיגמר ב-0:7 או 0:8". בשער העיתון דאז נכתב: "מדריד – הצדיעי לאלופה".

זה היה היום בו החליט פלורנטינו פרס לחזור לנשיאות המועדון. היום בו קרם פרויקט הגלאקטיקוס2 עור וגידים. אבל הסיפור היא בארסה. הקבוצה שהחלה את העונה במוקדמות ליגת האלופות – העפילה לגמר ליגת האלופות בזכות דרמה אדירה, ניצחה בגמר גביע המלך את אתלטיק בילבאו וב-27 במאי הניפה את גביע אירופה אחרי 0:2 על מנצ'סטר יונייטד. עד סיום השנה הקאלנדרית היא זכתה בכל ששת התארים. היסטוריה שלא תחזור.

שער "מונדו דפורטיבו" (צילום מסך)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי