בספרד אישרו למועדונים אימונים קבוצתיים, הערכות: העונה הבאה תיפתח עם קהל

ליאו מסי, סרחיו ראמוס, מרסלו
ליאו מסי, סרחיו ראמוס, מרסלו | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

החל מיום שני הקרוב הקבוצות יוכלו להתאמן כרגיל. לפי "אל פאיס", קיימת אופטימיות כי כבר בספטמבר תאושר תפוצה של 30%, בנובמבר חצי מגרש מלא ובינואר הכל יחזור לקדמותו, בכפוך לאישור. המודל: הונגריה וסרביה

(גודל טקסט)

בספרד כבר לא יכולים לחכות ל-11 ביוני, אז הליגה תחזור מפגרה ארוכה של למעלה משלושה חודשים עם הדרבי האנדלוסי בין סביליה ובטיס. בשלבים מסוימים, בהתחשב במספר המתים שהלך וגבר – חזרת הכדורגל השנה הייתה נראית בלתי אפשרית. היום (שבת) הודיעה רשמית "לה ליגה" כי המועדונים הגיעו לשלב הרביעי והאחרון לפני חזרת המשחקים כאשר לקבוצות יש אפשרות לקיום אימונים קבוצתיים רגילים של כל שחקני הסגל, החל מהאחד ביוני, יום שני.

מנגד, במדינה יודעים שיהיה לא פשוט לעכל את המצב החדש – כדורגל ללא אוהדים. בעוד לגבי העונה הנוכחית יש השלמה עם המצב, בספרד מקווים מאוד שב-2020/21 המצב יהיה שונה. לפי  הערכות של "אל פאיס", העונה הבאה בספרד תיפתח עם קהל (בתאריך ה-12.9), לפחות בתפוצה מצומצמת. הרעיון, בתקווה שיאושר על ידי משרד הבריאות המקומי, הוא להתחיל את העונה עם 30% תפוצה בספטמבר, כעבור חודשיים למלא 50% מהאצטדיונים ובינואר האצטדיונים יהיו מלאים. נכתב כי מדובר בהערכה של העיתון ושהמדינה מתמודדת היטב עם המגיפה בזמן האחרון. "קולות רבים מצביעים על כך שהאוהדים יוכלו להגיע כבר במחזור הפתיחה", נכתב בדיווח.

 
 
עוד נכתב כי ספרד רוצה לבחון וללמוד את התוכנית להחזרת האוהדים בכל ליגה וליגה, כשהונגריה היא חוד החנית, שם שלושה מושבים בין אוהד לאוהד יישארו ריקים. בסרביה ישוב קהל למגרשים כבר בעוד יומיים, עם חובה של מטר הפרדה ביציע. הליגה הרוסית לדוגמא תתחדש עם 10% מתפוצת האצטדיון.

נותר רק לקוות שהתחזיות האופטימיות יתבררו כנכונות. במחזור הלפני אחרון לפני הפגרה, ריאל מדריד אירחה את ברצלונה בסנטיאגו ברנבאו המפוצץ ב-80 אלף אוהדים וניצחה 0:2. אף אוהד כדורגל לא רוצה לראות משחק ענק כזה עם יציעים ריקים ואפילו לא חלקיים.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי