"מסי או רונאלדו? אין בכלל מה להשוות, זה עולם אחר"

כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי
כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי. מפגש ראשון מאז 2018? | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

גארי ליניקר, חלוץ בארסה בעבר ופרשן בהווה, משוכנע כי הארגנטינאי טוב משמעותית: "אני מעריץ ענק של כריסטיאנו אבל השחקן הטוב איי פעם? אין שום ויכוח". ומה ענה לאלה שטענו שהפורטוגלי הצליח בליגות שונות?

(גודל טקסט)

בעשור האחרון הכדורגל העולמי נסוב סביב השאלה: מי שחקן גדול יותר, ליאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו? מאמני עבר ופרשנים בכירים הציגו את דעתכם השכם וערב בנוגע לאלה שגרפו 11 מ-12 כדורי הזהב האחרונים. כעת הגיע תורו של גארי ליניקר, חלוץ ברצלונה לשעבר ופרשן ה-"BBC" בהווה. האנגלי חושב שאין בכלל ויכוח: "רונאלדו אפילו לא קרוב למסי", אמר.

ליניקר אמר: "אנשים נוהגים לערוך השוואות, ומסי או רונאלדו היא אחת מהן. לעתים קרובות נראה שהבחירה מתסכמת בשאלה אם אתה תומך בברצלונה, ריאל מדריד או יובנטוס, וזה בסדר, אני מבין את זה", אמר בפתח דבריו. בהמשך הציג את דעתו: "אני גם אוהד ענק של רונאלדו, אבל אם אתה מדבר על השחקן הטוב ביותר איי פעם, לא אמור להיות שום ויכוח. הוא אפילו לא קרוב אליו לפי דעתי".

רבים חושבים שלרונאלדו יש יתרון משום שהוכיח את עצמו בקבוצות רבות ובליגות שונות – באנגליה (מנצ'סטר יונייטד), בספרד (ריאל מדריד) וכעת באיטליה (יובנטוס), והפך לשחקן היחיד שזכה באליפויות בשלוש הליגות הגדולות.  לינקר הגיב: "מסי שיחק בברצלונה אבל בקבוצות שונות מאוד שלה. המספרים שלו נשארו מדהימים ולא חשוב לצד מי שיחק. הוא הוכיח שהספקנים טועים, שוב ושוב ושוב. גם בשתי העונות האחרונות כשברצלונה איננה חזקה כמו בעבר, התרומה שלו לא פחתה. להיפך, בלעדיו היה שם בלגן אחד גדול".


מסי ורונאלדו. לינקר הכריע ( AFP Contributor / Contributor)

על הנאמנות של מסי: "נדיר ששחקן נשאר במועדון אחד כל כך הרבה זמן, קל וחומר כשהגיע לשם ממדינה אחרת כפי שעזב את ארגנטינה בצעירותו. אם היה עוזב מסיבה כלשהי היו אומרים שהוא לא נאמן. אבל איזו סיבה יש לו לעזוב? הוא הפך לשחקן ענק באחד המועדונים הגדולים בעולם. אי אפשר להתקדם למקום טוב יותר אלא רק לפזול לצדדים".

העונה על אף שחווה שתי פציעות, מסי כבש 24 שערים ובישל עוד 16 ב-40 משחקים. הוא הכובש המוביל והמבשל המצטיין בליגה הספרדית. רונאלדו, מצידו, השווה שיא של הסרייה א' כשכבש ב-11 מחזורים רצופים. העונה יש לו 25 שערים ב-32 משחקים.

 

עוד באותו נושא: כריסטיאנו רונאלדו, ליאו מסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי