צפו: צמד ובישול לצ'רקי בן ה-16 ב-3:4 המותח של ליון על נאנט

שחקני ליון חוגגים
שחקני ליון חוגגים | LOIC VENANCE/AFP via Getty Images

הקשר הצעיר הוביל את החבורה של רודי גארסיה לשמינית גמר הגביע הצרפתי, למרות שהאורחת כמעט עשתה קאמבק בדקות הסיום. ניס עלתה לשלב הבא עם ניצחון על רד סטאר, גם סנט אטיין וליל בין 16 האחרונות

(גודל טקסט)

שלב 32 האחרונות של הגביע הצרפתי נמשך גם היום (שבת). אחרי שמארסיי ניצחה 0:3 את גראנוויל, גם ניס עלתה לשמינית הגמר אחרי 1:2 על רד סטאר מליגת המשנה. גם ליל וסנט אטיין העפילו לשלב הבא אחרי שגברו על גונפרוויל ופריז FC בהתאמה, אבל את המופע הגדול של היום סיפק מת'יס צ'רקי בן ה-16, עם שני שערים ובישול בניצחון של ליון על נאנט.

נאנט – ליון 4:3
שתי הנציגות מהליגה הבכירה נפגשו לקרב ראש בראש על הכרטיס לשמינית הגמר ומי שגנב את ההצגה היה ראיין צ'רקי בן ה-16, שעם צמד ובישול הוביל את החבורה מחבל הרון לניצחון ולעלייה לשלב הבא. צ'רקי כבש את הראשון של ליון כבר בדקה ה-2 וכעבור שבע דקות נוספות כבר הכפיל את היתרון. רנו אמונד צימק בדקה ה-16 לטובת הצהובים-ירוקים, אבל ההצגה של צ'רקי נמשכה עם בישול למרטין טרייר שהבקיע את השלישי של המארחת בדקה ה-37.

מוסא דמלבה החמיץ פנדל בדקה ה-67, אך שתי דקות לאחר מכן כיפר על כך כשכבש את הרביעי של ליון. נאנט הפעילה לחץ גדול עם שערים של אימראן לוזה (83) ושל מוזס סימון הניגרי (86), שגם בישל את השניים הראשונים של האורחת, אבל קבוצתו של רודי גארסיה שמרה על היתרון המינימלי עד הסיום.

ניס – רד סטאר 1:2
קבוצתו של פטריק ויירה רשמה ניצחון קליל במגרשה הביתי ולמעשה סגרה את הסיפור תוך פחות מחצי שעה. דנילו כבש לזכות ניס בדקה ה-26 ותוך שלוש דקות איגנטיוס גנאגו הכפיל וחגג עם סלטה מרהיבה. יאניס האמצ'ה כבש שער ניחומים לאורחת בתוספת הזמן מהנקודה הלבנה, אך זה היה מאוחר מדי עבור הקבוצה מליגת המשנה שסיימה את דרכה בגביע.

גונפרוויל – ליל 2:0
האורחת, מהמקום החמישי בליגה הצרפתית, התקשתה מאוד מול המארחת מהליגה החמישית ונמנעה ממבוכה רק לקראת הסיום. גונפרוויל אמנם לא הייתה באמת איום התקפי על ליל (אפס בעיטות למסגרת), אך הקבוצה של כריסטוף גאלטייה לא הצליחה להשיג את היתרון במשך 69 דקות שחונות, עד שהגיע לואיק רמי הוותיק, שהעלה את קבוצתו ל-0:1 אחרי בישול ג'ונתן במבה. בדקה ה-92 ויקטור אוסימהן קבע את תוצאת המשחק.

פריז FC – סנט אטיין 3:2
המארחת, מתחתית הליגה הצרפתית השנייה (מקום 19), לא הייתה רחוקה מהפתעה גדולה כשכבר הובילה פעמיים, אך לקראת הסיום האורחת התעוררה, הפכה את התוצאה ועלתה לשלב הבא. זוכרים את ז'רמי מנז? החלוץ בן ה-32, ששיחק בעבר במונאקו, רומא, פאריס סן ז'רמן ומילאן, העלה את פריז FC ל-0:1 בדקה ה-23.

סנט אטיין, מהמקום ה-15 בליגה הראשונה, השוותה בדקה ה-31 משער של וואהבי קאזרי, אך המארחת לא ויתרה ושבה להוביל משער של ג'ונתן פיטרויפה בדקה ה-56. האורחת שוב חזרה למשחק והשוותה ל-2:2 בדקה ה-70 בזכות שער של צ'ארלס אייבי, ומי שהפך את התוצאה וקבע מהפך בדקה ה-78 היה המגן הוותיק מתיאה דבושי. שחקן נבחרת צרפת לשעבר כבש שער חשוב מאוד לקבוצתו והעלה אותה לשמינית הגמר בסיום משחק דרמטי.



תוצאות נוספות
אנגולום – שטרסבורג 5:1
אפינל – סנט פיארוז 0:1
פריקס לה מזירס –  לימונסט 1:0
בלפורט – נאנסי 1:3

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי