3:4 משוגע לפ.ס.ז' על בורדו, ניימאר הורחק בתוספת הזמן

ניימאר
ניימאר | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

האלופה בדרך לתואר שנה שלישית ברצף, אחרי שקבאני, מרקיניוס עם צמד ואמבפה הגדילו את הפער בפסגה ל-13 נקודות. טיאגו סילבה נפצע והוחלף, ריקו פתח וספג שער מביך מאוד. אקס מכבי ת"א וריימס גירדו 1:1 בסנט אטיין

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד הביתי המפתיע של מארסיי, המחזור ה-26 בליגה הבכירה בצרפת הסתיים הערב (ראשון) עם שלושת המפגשים האחרונים. במוקד, האלופה והמוליכה פריז סן ז'רמן שרדה בביתה מותחן מול בורדו ועם 3:4 פתחה פער של 13 נקודות מהמקום השני בדרך לאליפות שלישית ברציפות. עוד קודם לכן, פרדראג ראיקוביץ' וריימס סיימו ב-1:1 בחוץ מול סנט אטיין ואילו ראן השיגה 1:2 מאוחר על נים.

פריז סן ז'רמן – בורדו 3:4
באמצע השבוע שעבר הפסידה אלופת צרפת בדורטמונד 2:1 במשחק הראשון של שמינית גמר ליגת האלופות, אבל בזירה המקומית היא כבר עם יתרון של 13 נקודות בפסגה לקראת אליפות שלישית ברציפות. מארסיי כאמור מעדה אתמול נגד נאנט והמאמן תומאס טוכל ידע זאת ועל כן עלה עם כל התותחים הכבדים בחלק הקדמי, כך שניימאר, קיליאן אמבפה ואדינסון קבאני שוב עלו יחד בהרכב, כשמי ששוב מצא את עצמו על הספסל היה מאורו איקרדי.

מה שכן צפוי להדאיג את טוכל והתרחש כבר בפתיחת המשחק הוא הפציעה שספג הבלם טיאגו סילבה, שבדקה ה-17 הוחלף וכעבור דקה אחת בלבד השוער סרחיו ריקו, שאפשר מנוחה לקיילור נבאס שישב על הספסל, הוציא כדור מהרשת כתוצאה מנגיחה של הדרום קוריאני הוואנג אוי-ג'ו. אלא שהמארחת התעשתה במהרה ובדקה ה-35 היה זה קבאני שניצל נגיחה של אנחל די מריה כדי לכבוש את שערו ה-200 במועדון בכל המפעלים. בתוספת הזמן של המחצית הראשונה המהפך הושלם ומי שכבש היה הברזילאי מרקיניוס, שעם הכתף ניצל גם הוא הרמה של די מריה. זה ממש לא היה הסוף, כי עדיין בתוספת הזמן, בדקה השישית שלה, השוער סרחיו ריקו הובך בענק כשניסיון הרחקה שלו פגע בפבלו, שחקן ההגנה הברזילאי של בורדו, והצדדים ירדו להפסקה ב-2:2.


מרקיניוס חוגג את המהפך (FRANCK FIFE/AFP via Getty Images)

גם בפתיחת המחצית השנייה רשם ריקו טעות מביכה וכמעט עלה לאלופת צרפת בשער, אבל למזלו התקפת בורדו כשלה בניסיון להשלים מהפך משלה. וכמו שקורה לא אחת בכדורגל, מי שלא כובש, סופג – בדקה ה-63 שוב היה זה מרקיניוס שכבש מקרוב בעזרת גופו אחרי הרמה ואת הסיפור גמר קיליאן אמבפה, שזכה לבישול של קבאני וכבש בדקה ה-69. בורדו לא אמרה נואש, אבל רק הצליחה לצמק ל-4:3 משער אדיר של רובן פארדו שמכ-18 מטר ירה לחיבורים, כדור שלריקו לא היה שום סיכוי לקחת. עמוק בזמן הפציעות ולאחר שנפסל שער לפ.ס.ז' על ידי צוות ה-VAR שזיהה נבדל, ניימאר הורחק בכרטיס צהוב שני ואדום בעבירה מיותרת וכעת נתן פתח לספקולציות שהוא דואג להיעדר ממשחקי הקבוצה סביב חודש מארס לרגל יום הולדתה של אחותו רפאלה.

בורדו של פאולו סוזה, שלא ניצחה את פ.ס.ז' בחמש השנים האחרונות, אמנם לא הפסידה בחמשת המחזורים האחרונים, אבל היא ניצחה רק שניים מתוכם והיא עדיין מסובכת – אמנם היא במרכז הטבלה, במקום ה-12, אבל רחוקה רק שמונה נקודות מנים שבמקום ה-18 המוביל למשחקי מבחן ועם זאת גם רחוקה רק שמונה נקודות מליל הרביעית. 


אמבפה וניימאר. לא היה פשוט מול בורדו (FRANCK FIFE/AFP via Getty Images)

סנט אטיין – ריימס 1:1
פרדראג ראיקוביץ' קיווה לשמור על רשת נקייה בפעם ה-12 העונה בהופעתו ה-25 בליגה הצרפתית, אך בדקה ה-73 הוא לא היה יכול לדניס בואנגה (73), שהבקיע את התשיעי שלו העונה. ריימס לא הרימה ידיים ורגע לפני שריקת הסיום (94) היא איזנה ל-1:1 בזכות פנדל מוצלח של בולאיה דייה שהעלה את מאזנו לשבעה שערי ליגה וקבע חלוקת נקודות דרמטית.

על אף השער שספג ואיבוד הנקודות, על העונה החלומית העונה של ראיקוביץ' יעיד הנתון הבא: למרות שריימס ניצבת רק במקום השמיני בטבלה, אף קבוצה לא ספגה פחות שערים ממנה (20) לאחר 26 מחזורים בצרפת. ריימס קיוותה לחבר שני ניצחונות ליגה רצופים לראשונה מאז חודש דצמבר, אך למארחת כאמור היו תכניות אחרות והיא עצרה את רצף ההפסדים שלה על ארבעה.

במחזור הבא ריימס וראיקוביץ', שעדיין חולמים על כרטיס לליגה האירופית, יתארח אצל מונאקו ויקוו לשפר עמדות, כשהפער מראן הרביעית עומד על שבע נקודות. סנט אטיין, לה פער של שתי נקודות בלבד מהמקום ה-18 שמוביל למבחנים נגד ירידה, תצא למשחק חוץ קשה נגד ליון ותקווה להשיג ניצחון מחוץ לביתה לראשונה מאז תחילת חודש נובמבר, אז היא גברה 2:3 על נאנט.


התשיעי של בואנגה העונה לא הספיק לסנט אטיין (Gettyimages)


תוצאה נוספת

ראן – נים 1:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי