העונה בבלגיה לא תבוטל, בסקוטלנד לא ישחקו לפני יוני

שחקני קלאב ברוז' חוגגים
שחקני קלאב ברוז' חוגגים | Photonews / Contributor

ראשי הקבוצות הצביעו על סיום הליגה וקלאב ברוז' אמורה הייתה להפוך רשמית לאלופה, אך הוחלט להשהות את ההחלטה בעקבות איומי פיפ"א ואופ"א. במקביל, מרציאנו, ביטון ואלחמיד לא יוכלו אפילו להתאמן לפני ה-10.6

קבוצות: קלאב ברוז'
(גודל טקסט)

בסך הכל שבוע חלף מאז שנודע כי ראשי הקבוצות בליגה הבלגית הצביעו על סיום העונה והכתרת קלאב ברוז' לאלופה, החלטה שאמורה הייתה לקבל אישור רשמי ב-15.4, הערב (חמישי), בעקבות איומים מצד אופ"א על כך שיש לעשות את הכל כדי לסיים את עונת 2019/20 בכל המדינות וכי ביטול הליגה עלול להוביל לסנקציות, נראה שגם הבלגים חוזרים בהם ולמעשה "מבטלים" את מה שעשוי היה לייצר מעין תקדים.

אופ"א איימה שאלופת בלגיה לא תשתתף בליגת האלופות אם תוכרז ככזו על אף שהעונה לא הגיעה לסיומה, וכמובן שגם הנציגות שאמורות להשתתף בליגה האירופית היו נענשות בשל כך, ביניהן ככל הנראה גם ליאור רפאלוב ואנטוורפן שלו, אולם האיומים עשו את שלהם וראשי הליגה בבלגיה יצאו בהבהרה למצב החדש ועם שורה תחתונה לפיה הפגישה שתוכננה ל-15.4 תידחה לסוף החודש, אולם גם אז לא צפויה לעבור ההחלטה לבטל את העונה, חרף הצבעת ראשי הקבוצות בשבוע שעבר.

"הוחלט באופן אנונימי שלא נראה שיש אפשרות לחדש את העונה לפני ה-30.6 ולכן הוחלט לסיים את עונת 2019/20", הודיעו ראשי הליגה בשבוע שעבר והסבירו כי גם אם יהיה ניתן לחדש משחקים לפני סוף יוני וגם אם הם ייערכו ללא קהל, גם אז הם מעמידים את השחקנים ועובדי המועדונים בסיכון. כעת הם בישרו על דחיית הפגישה בתשעה ימים, ל-24 באפריל, והשהיית כל ההחלטות שעל הפרק. כאמור, גם אז לאור הודעות פיפ"א ואופ"א לא צפויות להתקבל החלטות הנוגעות לביטול או סיום העונה. בבלגיה הליגה הייתה מחזור אחד לפני סיום העונה הסדירה ותחילת הפלייאוף. לקלאב ברוז' יתרון של 15 נקודות בפסגה ואילו רפאלוב ואנטוורפן במקום הרביעי, רק שתי נקודות מגנט השנייה.




גם עבורו זו בשורה. רפאלוב (JASPER JACOBS / Contributor)

בסקוטלנד החליטו: אסור להתאמן עד יוני
ליגה נוספת בה חשבו להודיע על ביטול העונה כבר עכשיו היא סקוטלנד, שם ציפו להכריז על סלטיק כאלופה ואף זלזלו באיומי אופ"א לפיהן ליגות שיבוטלו לא יזכו לשלוח את נציגותיהן למפעליה: "קבוצות מבלארוס ישחקו בליגת האלופות?", גיחכו הסקוטים.

כעת, בדומה להודעת ראשי הליגה בבלגיה, גם ההתאחדות הסקוטית הודיעה שלעת עתה הליגה שנדחתה עד ל-30.4 לא תיפתח גם במהלך מאי ולמעשה על הקבוצות אסור אפילו להתאמן עד ה-10.6, בהתאם להנחיות משרד הבריאות במדינה. ההחלטה נועדה כדי לשמור על בריאות השחקנים, הצוותים והאוהדים וכדי להקל על ההוצאות. מכיוון שהשחקנים יזדקקו למספר שבועות, ההערכה היא כי הליגה הסקוטית לא תצא לדרך לפני ה-22.7 וייתכן שלסקוטים בסופו של דבר לא תהיה ברירה אלא להודיע על ביטול עונת 2019/20.


ניר ביטון ושחקני סלטיק (Paolo Bruno / Stringer)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי