יש אליפות? הקבוצות שיזכו בתואר על פי התקדים מבלגיה

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

אחרי שהוחלט להכתיר את קלאב ברוז' לזוכה לאור העובדה שהיא מוליכת הטבלה, בדקנו מה יקרה בישראל ובאירופה במקרה של ביטול העונה. גם אתם יכולים להצביע ולהביע את דעתכם

(גודל טקסט)

כבר קרוב לחודש מאז שהחלו להשבית את הליגות בזו אחר ברחבי אירופה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, אבל רק היום (חמישי) נפל דבר ואולי נוצר תקדים ראשון מסוגו: בהצבעה אנונימית של ראשי הליגה הבלגית, הרוב הצביע בעד סיום העונה והכתרת המוליכה לאלופה. ב-15.4 ההצבעה אמורה להפוך לרשמית וקלאב ברוז' תוסיף תואר נוסף לארון הגביעים שלה, אבל השאלה הגדולה היא האם גם בליגות אחרות יראו את הנעשה בבלגיה ויקבלו החלטה דומה.

כידוע, בשלב זה אופ"א ממשיכה לנהל דיוני וידאו עם ראשי 55 התאחדויות הכדורגל באירופה וגם ראשי המועדונים ברחבי העולם משוחחים על בסיס קבוע ובכל פעם דוחים את חידוש הליגה לזמן נוסף, אבל החשש הגדול הוא שבסופו של דבר לא תהיה ברירה לקבל החלטה שממנה כבר לא יהיה ניתן לשוב – בין אם זו תהיה ביטול העונה הנוכחית או דחיית (וקיצור) העונה הבאה, תרחיש שנראה הרבה פחות סביר.

אז בעקבות ההחלטה של ראשי הקבוצות בבלגיה להכתיר את קלאב ברוז' לאלופה על אף שנערכו 29 מחזורים מתוך 30 ועוד לא יצא לדרך הפלייאוף, וחשוב לציין שבנוגע ליורדות טרם התקבלה שם החלטה, כיצד ייראו כל הליגות באירופה אם תתקבל החלטה דומה בלית ברירה? הרשימה המלאה לפניכם:

 

ישראל
בליגת העל המצב מצד אחד פשוט הרבה יותר, מצד שני גם מסובך הרבה יותר: מצד אחד, העונה הדירה הגיעה לסיומה ונערכו כל 26 המחזורים. המשמעות היא שכל קבוצה פגשה פעמיים את שאר קבוצות הליגה, אי אפשר לטעון לחוסר ספורטיביות או הוגנות ויש מי שיטען שאפשר פשוט לוותר על הפלייאוף. מנגד, יכולה לטעון ובצדק מכבי חיפה, שרחוקה רק שש נקודות מהמוליכה מכבי תל אביב, שהיא גם כך כיוונה להישאר צמודה לפסגה ככל שניתן כדי להשלים את המהפך בפלייאוף. בשני המשחקים ביניהן יש לציין שניצחה מכבי תל אביב. אם יחליטו בישראל לנהוג בדומה לבלגיה: מכבי תל אביב אלופה.


יונתן כהן מנצח את מכבי חיפה בתוספת הזמן בסמי עופר (דני מרון)

אנגליה
הפרמיירליג נמצאת בסיטואציה קלה מאוד, מכיוון שגם אם תילקח לליברפול האליפות בסופו של דבר – אף אחד לא יכול לטעון שהיא לא אלופה ראויה. 27 ניצחונות מ-29 משחקים, פער של 25 נקודות על פני מנצ'סטר סיטי (שחסר לה משחק) ובסך הכל מרחק שני ניצחונות בתשעה משחקים מזכייה באליפות אחרי 30 שנה. 


מהאלופות המוצדקות ביותר, אבל אין לדעת כיצד זה יסתיים (Jan Kruger/Getty Images)

גרמניה
על אף כל הקשיים שעברה, להזכירכם אפילו פיטורי מאמן היו, באיירן מינכן במקום הראשון בגרמניה. לזכות הבווארים 55 נקודות, משמע יתרון של ארבע נקודות על פני דורטמונד אחרי 25 מחזורים. גם לייפציג השלישית ומנשנגלדבאך הרביעית די קרובות עם 50 ו-49 נקודות בהתאמה.


במקום הראשון, למרות הכל. קוטיניו ולבנדובסקי (RONNY HARTMANN/AFP via Getty Images)

ספרד
ריאל מדריד ניצחה את הקלאסיקו שנערך לפני חודש ויום ועלתה למקום הראשון, אבל כעבור שבוע בדיוק הפסידה לבטיס, ברצלונה ניצלה את זה כדי לשוב למקום הראשון וכעת היא עשויה לסיים בתור האלופה עם יתרון של שתי נקודות בפסגה לאחר 27 מחזורים ב"לה ליגה". סביליה במקום השלישי עם 47 נקודות, פער של 11 נקודות מהקטלונים.


גריזמן, מסי וסוארס. מהפך רגע לפני עצירת העונה יהיה שווה אליפות? (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

איטליה
יובנטוס יכולה לסיים בתור אלופת איטליה בפעם התשיעית ברציפות. לביאנקונרי יתרון של נקודה אחת בלבד על פני לאציו לאחר 26 מחזורים וגם אינטר השלישית די קרובה אליהן, עם 54 נקודות ומשחק חסר – כך שבאופן תיאורטי הייתה יכולה להיות במרחק שש נקודות בלבד מהמוליכה.


כריסטיאנו רונאלדו. פער מינימלי לאלופת שמונה השנים האוחרונות (MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images)

כל האלופות אם מחליטים על ביטול הליגות והכתרת המוליכות:
צרפת: פריז סן ז'רמן
הולנד: אייאקס
פורטוגל: פורטו
רוסיה: זניט
קרואטיה: דינמו זאגרב
סרביה: הכוכב האדום בלגרד
טורקיה: טרבזונספור
דנמרק: מידטיילנד
אוקראינה: שחטאר דונייצק
סקוטלנד: סלטיק
סלובניה: אולימפיה לובליאנה
אוסטריה: לאסק לינץ
פולין: לגיה ורשה
שווייץ: סט. גאלן
רומניה: קלוז'
יוון: אולימפיאקוס
קפריסין: אומוניה ניקוסיה
צ'כיה: סלביה פראג
בולגריה: לודוגורץ
אזרבייג'אן: קרבאח
גיאורגיה: לוקומוטיב טביליסי
הונגריה: פרנצווארוש
סלובקיה: סלובן ברטיסלבה
בוסניה: סראייבו
וויילס: קרדיף מטרופוליטן
אירלנד: שמרוק רוברס
צפון אירלנד: לינפילד
מלטה: פלוריאנה
מקדוניה: וארדר
אלבניה: טירנה
ליטא: ז'לגיריס
מונטנגרו: בודוצ'נוסט
ארמניה: ארארט ארמניה
אסטוניה: פאיידה
לוקסמבורג: פולה

ליגות שטרם החלו: איסלנד, שבדיה, איי פארו, לטביה, פינלנד, מולדובה, נורבגיה. בבלארוס העונה רק נפתחה בחודש שעבר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי